نحوه بسته بندی با استرچ پالت بند

امروزه انتقال بسیاری از کالاهای تولید شده در کارخانه به واسطه بسته بندی مناسب، بسیار آسان‌تر و بی ضرر شده است. به طوری که محصول هیچ آسیبی نمی‌بیند و به حالت کاملا سالم به دست مشتریان می‌رسد.
امروزه انتقال بسیاری از کالاهای تولید شده در کارخانه به واسطه بسته بندی مناسب، بسیار آسان‌تر و بی ضرر شده است. به طوری که محصول هیچ آسیبی نمی‌بیند و به حالت کاملا سالم به دست مشتریان می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۲۰

روش‌های مختلفی برای بسته بندی محصولات وجود دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها بسته بندی با استرچ پالت بند است. استرچ به دلیل چسبندگی و کشسانی بالا به طور کامل دورتادور محصول را پوشانده و از آن محافظت می‌کند. همراه ما باشید تا در این مقاله به بررسی این روش بسته بندی و مزایا آن بپردازیم.

استرچ پالت بند

استرچ پالت بند یکی از روش‌های بسته بندی کالا و محصولات صنایع مختلف است که با استفاده از نایلون‌های پلی اتیلنی شفاف با خاصیت چسبندگی بالا دورتادور محصول را در بر می‌گیرد و از ورود هرگونه گرد و غبار و آسیب جلوگیری می‌کند. نایلون استرچ معمولا در دو مدل استرچ غذایی و استرچ پالت بند وارد بازار می‌شود که نوع دوم معمولا در صنایع برای محصولات گوناگون کاربرد دارد و نوع اول برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. زمانی که محصول بر روی پالت قرار بگیرد، استرچ پالت باعث محکم نگه داشتن محصول به صورت ثابت بر روی پالت می‌شود که از افتادن و تکان خوردن آن تا حد زیادی جلوگیری می‌شود. این روش بسته بندی حمل محصولات به انبارها و انتقال آن به بازار را راحت‌تر کرده و از آسیب‌های احتمالی به محصول جلوگیری می‌کند. همچنین این بسته بندی با استفاده از نایلون‌های کم وزن، انتقال محصولات را با چالش‌های کمتری مواجه می‌کند.

مزایا استرچ پالت بند

قیمت استرچ پالت بند در کنار مزایا گسترده آن باعث شده است که این نوع بسته بندی در بسیاری از صنایع استفاده شود. استرچ پالت بند به طور کامل نیاز مراقبت از محصول به هنگام انتقال را برآورده کرده است و با حفظ سلامت محصول، از نگرانی‌های حمل و نقل در مسافت زیاد کاسته است. از مزایا این نایلون در صنایع مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·        محافظت از محصول در برابر گرد و غبار

·        جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی محصول

·        مانع از آسیب به محصول در برابر عوامل خارجی و ضربات احتمالی

·        قابل استفاده برای بسته بندی محصولات دارویی و غذایی

·        وزن سبک نایلون و تسهیل حمل و نقل

·        امکان مشاهده محصول به دلیل شفافیت بسته بندی

·        قیمت مناسب و مقرون به صرفه

انواع استرچ پالت

نحوه بسته بندی با استرچ پالت بند

برای بسته بندی به روش استرچ پالت بند می‌توان به دو صورت دستی و ماشینی عمل کرد که هر کدام از این روش‌ها وابسته به شرایط استفاده کننده، کاربردی هستند.

استرچ دستی

این روش معمولا در کارخانه‌های کوچک استفاده می‌شود که نایلون مستقیما به وسیله اپراتور به دور محصول کشیده می‌شود. نایلون‌های استفاده شده در این روش بسیار شفاف هستند و برای استفاده روزمره هم کاربرد دارند. همچنین شما می‌توانید وابسته به نوع محصول از ضخامت‌های مختلف آن استفاده کنید. از معایب این روش می‌توان به نیاز منابع انسانی اشاره کرد که هزینه‌ بسته بندی را افزایش می‌دهد.

استرچ ماشینی

در این روش تمام مراحل بسته بندی محصول به وسیله دستگاه و ابزارهای آن انجام می‌شود که نیازی به اپراتور ندارد. معمولا از این دستگاه برای تولیدات در تیراژ بالا استفاده می‌شود که در این صورت هم سرعت بسته بندی بالاتر رفته و هم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود. عدم نیاز به نیرو انسانی زیاد در این قسمت تا حد زیادی از هزینه بسته بندی محصولات می‌کاهد. این روش بسته بندی به وسیله دستگاه‌های مختلفی امکان پذیر که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·        دستگاه استرچ پالت صفحه گردان

·        دستگاه رینگی دروازه‌ای

·        دستگاه استرچ پیچ رینگی

·        و...

نحوه بسته بندی با استرچ پالت بند

علاوه بر روش بسته بندی، نایلون استرچ پالت بند هم در مدل‌های مختلفی وارد بازار می‌شود که از نمونه‌های پرمصرف آن می‌توان به استرچ پاور رپ و سوپر پاور اشاره کرد که با فرمولاسیونی متفاوت و قدرت کشسانی بالا باعث ایمن سازی حمل و نقل محصولات صنایع مختلف می‌شوند.

قیمت استرچ پالت بند

یکی از روش‌های مقرون به صرفه بسته بندی محصولات در صنایع مختلف، استرچ پالت بند است. اما به دلیل نوسانات بازار و همچنین وجود عواملی چون افزودنی‌ها، رنگی بودن، تعداد لایه نایلون، روش تولید و... نمی‌توان قیمت واحدی برای این محصول اعلام کرد. به همین دلیل برای آگاهی از قیمت استرچ پالت بند، بهتر است در ابتدا نوع نایلون استرچ و افزودنی‌های مورد نیاز آن را انتخاب کرده و با توجه به محصول، تعداد لایه نایلون و رنگ آن را مشخص کنید. سپس با شرکت‌های تولید کننده وارد مذاکره شوید و ضمن گرفتن راهنمایی برای انتخاب نوع نایلون از قیمت استرچ پالت بند آگاهی یابید.

خرید استرچ پالت بند

برای خرید استرچ پالت بند باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید نایلونی با مقاومت و کیفیت مناسب تهیه کنید. اصلی‌ترین هدف استفاده از این نایلون، محافظت محصولات بسته بندی شده است. بنابراین شما باید نایلونی را انتخاب کنید که با محصول تولیدی سازگار بوده و از کشش مناسبی برخوردار باشد تا در مواقع فشار به محصول، دچار پارگی نشود. همچنین توجه به موارد زیر به هنگام خرید استرچ پالت بند، به شما در انتخاب محصول بهتر کمک می‌کند.

·        طول مناسب و پیچش منظم رول

·        مقاومت و چسبندگی بالا

·        جلوگیری از ورود گرد و غبار با خاصیت ضد الکتریسیته

·        عدم تغییر حالت زیر نور آفتاب با خاصیت ضد UV

شما می‌توانید بعد از انتخاب نوع مناسب نایلون، آن را به صورت کیلویی یا رولی تهیه کنید که هر رول وابسته به نیاز مشتری در حجم‌های گوناگونی عرضه می‌شود. همچنین دیگر فاکتورهایی چون عرض، ضخامت، استحکام، میزان افزودنی و... هم قابلیت سفارشی سازی دارد. برای خرید استرچ پالت بند با مشاوران فروش شرکت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و با مقایسه محصولات و قیمت پیشنهادی هر یک، فروشنده‌ای را انتخاب کنید که محصول بهتری را عرضه می‌کند. برای خرید استرچ پالت بند مرغوب از اینجا اقدام کنید.

جمع بندی

استرچ پالت بند یکی از روش‌های بسته بندی محصولات در صنایع مختلف است که با محافظت از محصولات تا حد زیادی از آسیب‌های احتمالی به هنگام حمل و نقل جلوگیری می‌کند. این نایلون از مزایا زیادی برخوردار است که ما در این مقاله به طور کامل به آن پرداختیم. برای استفاده از این نایلون می‌توان به دو روش دستی و ماشینی بسته بندی محصول را انجام داد که هر یک وابسته به شرایط، از مزایا و معایبی برخوردار هستند. بهتر است قبل از خرید استرچ پالت بند با شرکت‌های تولید کننده این محصول مشورت کنید و محصولی با کیفیت و مقاومت بالا تهیه کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها