بازگشت کی‌روش به فوتبال ایران از شایعه تا واقعیت

کی‌روش‌می‌آید، کی‌روش‌نمی‌آید!

مهدی تاج با این شعار آمد و با تمام حواشی انتخابش، دوباره رئیس فدراسیون شد؛ «اگر من بیایم، کی‌روش هم می‌آید! » او در وعده‌ای انتخاباتی گفت که بازگشت او به معنای بازگشت کی‌روش به فوتبال ایران است و این وعده را صراحتا در تلویزیون اعلام کرد تا شایعه عزل سریع اسکوچیچ داغ‌تر شود.
کد خبر: ۱۳۷۸۹۲۳
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش
گرچه هنوز نمی‌دانیم آیا این شعار، صرفا وعده‌ای توخالی بوده و تاج تنها می‌خواسته پشت اسم کی‌روش پنهان شود یا قرار است حضور او رنگ واقعیت به خود بگیرد، اما ماجرا به این سادگی‌ها نیست. بازگشت کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران موافقان و مخالفان بسیاری دارد. مخالفانی که برای حضور نیافتن او دست به هرکاری زدند، حتی به قیمت حضورشان در دسته میرشاد ماجدی و موافقانی که دست به هرکاری زدند تا کی‌روش در ایران حضور داشته باشد و لاغیر.

از شایعه تا واقعیت

پس از انتخاب تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش از دوران حضورش در تیم‌ملی، به صحبت‌های تاج واکنش مثبت نشان داد. طبق شنیده‌ها او انتخاب مهدی تاج را تبریک گفته و برایش آرزوی موفقیت کرده. این یعنی چراغ سبز او به حضور دوباره در تیم‌ملی ایران. اما بازگشت او مخالفان بسیاری دارد و کی‌روش حتی اگر چنین قصدی کند، راه سختی برای جنگ با تک‌تک این مخالفان دارد. گرچه هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و دعوای بالاگرفته میان این دوطیف هر روز بیشتر و حتی وقیحانه‌تر می‌شود. در این بین یک قربانی هم وجود دارد. تیم ملی.

موافقان حضور کی‌روش

حالا سه دسته موافق حضور کی‌روش در ایران هستند. دسته اول غرق در علاقه به کی‌روش هستند و متفق‌القول ایمان دارند تیم‌ملی با کی‌روش موفق می‌شود. دسته دوم اعتقاد دارند تیم‌ملی با حضور اسکوچیچ در جام‌جهانی به هیچ جایی نمی‌رسد. آن‌ها کی‌روش را بهتر از دیگر گزینه‌های تاج برای سرمربیگری تیم‌ملی می‌دانند. دسته‌سوم هم به صورت جدی با اسکوچیچ و دار و دسته میرشاد ماجدی و به قول خودشان «پکیج بندها» مشکل اساسی دارند. آن‌ها عقیده دارند در این مدت بسیاری از خبرنگاران، فهرست تیم‌ملی را بسته‌اند و اسکوچیچ هیچ نقشی ندارد! توجه داشته باشید که با بازگشت کی‌روش، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد، رامین رضاییان و مسعود شجاعی بار دیگر در تیم‌ملی قدرت عجیبی خواهند داشت؛ بازیکنانی که به شکلی علنی مقابل اسکوچیچ ایستادند. پیروزی تاج برای احسان حاج‌صفی به‌حدی مهم بود که حاضر شد مرخصی یک روزه‌ای از تیمش در یونان بگیرد تا در انتخابات شرکت کند.

مخالفان کی‌روش

تمام موافقان میرشاد ماجدی در این انتخابات را باید مخالفان اساسی کی‌روش دانست. از خداداد عزیزی گرفته تا تمام همکاران رسانه‌ای او و البته علی کریمی، ابراهیم قاسم‌پور، حمید درخشان، پرویز مظلومی بیژن ذوالفقارنسب و چند نام دیگر که بار‌ها مخالفت علنی خود را اعلام کرده‌اند. شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی، مهدی ترابی و میلاد سرلک را به این فهرست اضافه کنید. دیگر بر کسی پوشیده نیست که کارلوس کی‌روش چالش عجیبی با پرسپولیس و هوادارانش داشت و حالا با وجود این که برانکو دیگر سرمربی پرسپولیس نیست، اما او قطعا چنین چالشی را با این تیم در آینده نزدیک خواهد داشت. احتمالا سردار آزمون و حسین کنعانی‌زادگان هم به لیست اضافه می‌شوند و البته تعداد بسیاری از هواداران پرسپولیس در این لیست جا می‌گیرند.

پنهان شدن تاج پشت اسم کی‌روش!

برای بحث درباره کی‌روش، ابتدا باید از صحت و سقم شعار تاج مطمئن شد. کاری که مهدی تاج انجام داد و با بازیکنان تیم‌ملی هم معامله کرد، پنهان شدن او پشت نام کی‌روش‌است. اما آیا ضمانتی برای موفقیت کی‌روش در جام‌جهانی همراه تیم‌ملی ایران وجود دارد؟ تاج این روش را انتخاب کرد تا اگر با کی‌روش موفقیتی حاصل شد، آن را به نام خود تمام کند و اگر موفقیتی در کار حاصل نشد، آن را گردن محبوبیت کی‌روش و مطالبه مردمی بداند که خواهان بازگشت او بودند! بر کسی پوشیده نیست که هنوز هم کی‌روش از محبوبیت خاصی بین هواداران برخوردار است؛ محبوبیتی که باعث شده تماشاگران زن استقلالی وقتی در یک بازی لیگ برتری برای اولین‌بار پایشان به ورزشگاه باز شد، روبه‌روی اسکوچیچ، اسم کی‌روش را فریاد بزنند! در این بین آنچه قربانی خواهد شد، بزرگترین فرصت تیم‌ملی خواهد بود! آقایان قربانی تیم‌ملی است.

هجوم به اینستاگرام کی‌روش

مردم چه می‌گویند؟
بیا که دوباره لیگ‌مان دو ماه دو ماه تعطیل بشه!
چه تیم‌ملی بشه تیم کی‌روش
بیا کی‌روش جان و به پرسپولیسی‌ها توجه نکن
حالا وقت برگشتنه تا بازیکنان پکیجی از تیم‌ملی خط بخورن
شنیدی تاج رئیس شد؟ سریع بلیت بگیر و بیا
هر بازیکنی یک ساز میزنه! کجاست اقتدار تیم‌ملی؟
برگرد تا طوری خدمتت برسیم که تا به حال ندیده باشی
هیچ جا راهت نمی‌دهند، میخوای بیای ایران؟!
نیا! جون هرچی دوست داری نیا و بذار این‌ها ادب بشن
انگشت کوچیکه اسکوچیچ به تو می‌ارزه

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها