کد خبر: ۱۳۷۷۹۹۴
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه رسانه
هنرمندان سینما و تلویزیون کره‌جنوبی که متخصص تولید انواع و اقسام ژانر‌ها هستند و معمولا همه چیز را به‌صورت بومی آن در معرض دید و قضاوت تماشاگران داخلی و خارجی می‌گذارند، در تازه‌ترین حرکت هنری خود داستان پرخواننده و کلاسیک معروف «زنان کوچک» را در قالب مجموعه‌ای تلویزیونی تهیه و آماده پخش کرده‌اند. تعدادی از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون کره (که البته برای تماشاگران غیربومی چندان شناخته شده نیستند!) نقش‌های مختلف این مجموعه پر بازیگر را بازی کرده‌اند.

داستان زنان کوچک درباره چند خواهر با فاصله‌های سنی نه‌چندان زیاد است که زندگی فقیرانه‌ای دارند و تلاش می‌کنند با وجود شرایط سخت اقتصادی و وضعیت بد مالی به حیات خود ادامه داده و نجیبانه زندگی کنند. داستان نوول قرن نوزدهمی خانم لوئیس می‌آلکوت در انگلستان اتفاق می‌افتد و سازندگان نسخه کره‌ای زنان کوچک، این داستان را به شهر سئول امروزی آورده و نگاهی انتقادی به وضعیت اقتصادی بخش مهمی از مردم کشور کره در سیستم سرمایه‌داری حاکم بر کشور دارد. با این وجود، درام حرف اصلی داستان و شخصیت‌های موجود در آن را می‌زند. داستان نسخه کره‌ای سراغ سه خواهر می‌رود که به دنبال یک ماجرای پیش‌بینی نشده، مجبور به مقابله با اعضای یکی از خانواده‌های بسیار ثروتمند و بانفوذ کره‌ای می‌شوند. این مجموعه هم مثل بسیاری از تولیدات هنری کره‌جنوبی سمت و سویی ضدسرمایه‌داری دارد.

کیم هی ون، کارگردان آن را در یک فصل ۱۲اپیزودی آماده پخش کرده است. نکته جالب طولانی بودن قسمت‌های این مجموعه است. هر اپیزود زنان کوچک در زمانی تقریبا ۷۰تا۷۵ دقیقه‌ای آماده نمایش شده است. کیم درباره ساخته جدیدش چنین توضیح می‌دهد: «این داستان را دوست دارم، زیرا درباره امید و تلاش برای خلق یک دنیای بهتر صحبت می‌کند. حرف اصلی داستان نوول در ارتباط با این است که اگر امید داشته باشیم و تلاش کنیم، می‌توانیم از اعماق سیاهی راهی به روشنی و بهتر شدن پیدا کنیم. با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی و سیاسی فعلی کره، داستان خانم آلکوت می‌تواند بازگوکننده حرف دل بسیاری از مردم کشور باشد. زنان کوچک ما در کنار سرگرم کردن بیننده، به بیان حرف دل او می‌پردازد و نسبت به وضعیت موجود بی‌تفاوت نیست.»

لوئیس می‌آلکوت داستان معروف خود را سال۱۸۶۸ نوشت که بلافاصله با استقبال خوب منتقدان و اهالی کتابخوان روبه‌رو شد. با گسترش دو صنعت سینما و تلویزیون و طی یک قرن اخیر، این داستان بار‌ها توسط هنرمندان کشور‌های مختلف جهان به صورت فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی ساخته شده است. آخرین آن‌ها دو سال قبل توسط خانم گرتا گرویگ ساخته شد. آلکوت که در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد از کودکی مجبور شد برای کمک به خانواده انجام کار‌ها و شغل‌های سخت را به عهده بگیرد، در جوانی تجربه‌های تلخ زندگی‌اش را به چند کتاب درام و اجتماعی تبدیل کرد که هم اکنون جزو آثار کلاسیک تاریخ ادبیات به حساب می‌آیند. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها