حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت

اگر تصمیم به مهاجرت از ایران دارید، لازم است که پیش از مهاجرت اقداماتی را انجام دهید. یکی از این اقدامات ارائه مدرک لازم برای اثبات اینکه شما به زبان انگلیسی آشنایی دارد است.
اگر تصمیم به مهاجرت از ایران دارید، لازم است که پیش از مهاجرت اقداماتی را انجام دهید. یکی از این اقدامات ارائه مدرک لازم برای اثبات اینکه شما به زبان انگلیسی آشنایی دارد است.
کد خبر: ۱۳۷۲۸۳۴

هریک از کشورها شرایط متفاوتی را برای مهاجران درنظر می‌گیرند که یکی از این شرایط کسب حداقل نمره آیلتس است؛ اما حداقل نمره برای مهاجرت چند است و چگونه می‌توان به این نمره دست پیدا کرد؟

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون IELTS از معتبرترین آزمون‌های جهان است که در بیشتر از 110 کشور دنیا و در بیش از 270 مرکز امتحانی برگزار می‌شود.

این آزمون چهار مهارت اساسی زبان‌آموزان، یعنی مهارت‌هایی چون شنیداری (Listening)، نوشتاری (Writing)، خواندن (Reading) و مکالمه (Speaking) را مورد سنجش قرار می‌دهد و نمره‌ای را براساس مهارت‌ شرکت‌کننده‌ها صادر می‌کند.

هرکدام از بخش‌های این آزمون مدت‌زمان مشخصی برای برگزاری دارند و از تعداد سوالات مشخصی برخوردار هستند.

در رابطه با بخش شنیداری نیز باید گفت فایل این بخش تنها یکبار برای شرکت‌کنندگان پخش می‌شود و داوطلبان باید جواب سوالات را در دفترچه پاسخنامه درج کنند.

نمره‌ بندی آزمون آیلتس به چه شکل است؟

برای به دست آورده حداقل نمره آیلتس لازم است بدانید که نمره‌بندی آزمون به چه شکل انجام می‌شود. نمره‌ آیلتس در بازه‏ای از 0 تا 9 تعیین می‌شود و جالب است بدانید که در این آزمون نمره‌ای تحت عنوان نمره قبولی وجود ندارد و هر نمره‌ای که شما دریافت کنید، نشان‌دهنده میزان دانش شما از زبان انگلیسی است.

البته باید گفت که بسیاری از کشورها برای مهاجران حداقل نمره آیلتس را مشخص کرده‌اند و اگر هدف شما از شرکت در این آزمون انجام کارهای مهاجرت است، لازم است بدانید که کشور موردنظر شما چه نمره‌ای را برای آیلتس درنظر گرفته است.

انواع آزمون آیلتس

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، این است که آزمون آیلتس خود از سه آزمون دیگر تشکیل شده که این سه آزمون عبارتند از آزمون آکادمیک، جنرال و آیلتس لایف اسکیلز؛ حال شما باید بسته به نوع مهاجرت خود و نوع ویزا در یکی از این آزمون‌ها شرکت کنید و حداقل نمره آیلتس را به دست آورید تا شرایط مهاجرت شما فراهم شود.

آزمون آیلتس آکادمیک: اگر از دسته افرادی هستید که تصمیم دارید تحصیلات کارشناسی یا بالاتر خود را در یک دانشگاه‌ انگلیسی زبان ادامه دهید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید.

آزمون آیلتس جنرال: این آزمون آیلتس برای افرادی که تصمیم دارند برای گذراندن دوره‏های کوتاه‌مدت کاری و شغلی به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند مناسب خواهد بود.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز: آزمون آیلتس لایف اسکیلز نسبت به دیگر انواع آزمون‌های آیلتس ساده‌تر است و افرادی که تصمیم دارند به کشور انگلستان مهاجرت کنند و سپس اقامت این کشور را به دست آورند در این آزمون شرکت می‏کنند.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کشورها

اگر تصمیم به مهاجرت دارید، باید در ابتدا دوره‌های مربوط به آموزش زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته را پشت سر بگذارید و سپس در آزمون آیلتس شرکت کنید. نکته‌ای که باید بدانید، این است که حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به هر کشور متفاوت است و شما باید براساس نوع مهاجرت و کشوری که انتخاب می‌کنید حداقل نمره آیلتس را به دست آورید. در ادامه به بررسی برخی از کشورها و نمره‌ی آیلتسی که برای مهاجرت می‌خواهند می‌پردازیم تا با شرایط آن‌ها آشنا شوید.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت

نمره‌ آیلتس برای مهاجرت به کانادا

در رابطه با مهاجرت به کانادا باید گفت که تمام دانشگاه‌ها و کالج‌ها آزمون آیلتس را قبول دارند و اگر شما حداقل نمره آیلتس را به دست آورید، می‌توانید کارهای مهاجرت را در ادامه انجام دهید. در رابطه با نمره‌ی لازم برای مهاجرت به کانادا باید گفت که این موضوع نیز به نوع ویزا و آیلتسی که شرکت می‌کنید بستگی دارد. برای مثال اگر شما در آزمون آکادمیک شرکت کنید، به نمره‌ آیلتس 6.5 نیاز خواهید داشت.

نمره‌ آیلتس برای مهاجرت به انگلستان

اگر به زندگی، کار و تحصیل در انگلستان علاقه دارید، می‌توانید در یکی از آزمون‌های آیلتس آکادمیک، آیلتس جنرال و آیلتس لایف اسکیلز شرکت کنید و حداقل نمره‌ی لازم را به دست آورید تا شرایط مهاجرت شما فراهم شود. باید اضافه کرد که حداقل نمره آیلتس برای کسب ویزای درجه یک برای هریک از بخش‌های آزمون برابر با 7 است و اگر متقاضی دریافت ویزای درجه چهار هستید، حداقل آیلتس 5.5 را نیاز خواهید داشت.

نمره‌ آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

نمره‌ی لازم این آزمون برای مهاجرت به استرالیا می‌تواند براساس هدف و نوع ویزای شما متفاوت باشد. برای مثال اگر تصمیم دارید در استرالیا به تحصیل بپردازید و به دنبال ویزای تحصیلی هستید، به حداقل نمره‌ی 5.5 از آزمان آیلتس نیاز خواهید داشت. گاهی‌اوقات براساس نوع ویزا این نمره 6 یا 7 نیز درنظر گرفته می‌شود.

نمره‌ آیلتس برای مهاجرت به آمریکا

اکثر دانشگاه‏های ایالات متحده برای پذیرش دانشجو به‌عنوان مهاجر حداقل نمره‌ی 6.5 در آیلتس را درنظر گرفته‌اند، یعنی داوطلبان باید در هر چهار بخش آزمون حداقل نمره‌ی 6 را کسب کنند تا بتوانند پذیرش دانشگاه‌ها و مدارس را به دست آورند. البته باید گفت که برخی از دانشگاه‌ها مانند هاروارد بیزینس اسکول، لندن بیزینس اسکول و استنفورد برای پذیرش دانشجوها نمره‌ی بالاتری را درنظر گرفته‌اند و شما باید حداقل نمره‌ی 7.5 را از این آزمون کسب کنید.

مدت اعتبار مدرک آیلتس

مدرکی که به شما پس از آزمون آیلتس داده می‌شود، مدت‌ اعتبار مشخصی دارد و باید گفت اکثر سازمان‌ها اعتبار 2 سال را برای این مدرک درنظر گرفته‌اند و اگر مدت‌زمان آن بیش از دو سال باشد، آن را قبول نخواهند کرد. از همین رو توصیه می‌شود به تاریخ دریافت این مدرک توجه داشته باشید تا مجبور به شرکت مجدد در آزمون نشوید. باید اضافه کرد که هیچ محدودیتی برای شرکت مجدد در این آزمون وجود ندارد و شما می‌توانید هرچندبار که می‌خواهید در این آزمون شرکت کنید.

جمع‌بندی

همان‌طورکه متوجه شدید، مدرک آیلتس یکی از معتبرترین و ضروری‌ترین مدرک‌هایی محسوب می‌شود که لازم است برای مهاجرت آن را در اختیار داشته باشید. البته نمره مربوط به این آزمون بسیار اهمیت دارد، زیرا بسیاری از کشورها برای پذیرش افراد به سطح زبان‌ توجه ویژه‌ای دارند و اگر شما بتوانید نمره‌ی قابل قبولی در این آزمون بگیرید، شرایط پذیرش شما ساده‌تر خواهد شد.

منبع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها