وضعیت مهاجران در سراسر قاره اروپا روز به روز وخیم تر می شود. کشورهای مختلف اروپایی که تنش هایی بین یکدیگر دارند این مهاجران را مدام به یکدیگر پاس می دهند.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۹۸

به گزارش جام جم آنلاین ، تنش های سیاسی و روابط تیره و تار بین دو کشور بلاروس و لهستان ادامه دارد.

بلاروس که با تحریم های اتحادیه اروپا روبرو شده بود برای جبران این حرکت، تمامی مرزهای خود را بر روی مهاجران آسیایی و خاورمیانه ای گشود تا راه آنها را به کشورهای اتحادیه اروپا باز کند.

با وجود گذشت هفته ها، هنوز هزاران مهاجر بین مرز دو کشور لهستان و بلاروس سرگردان شده اند که بخش زیادی از آنها کودکانی خردسال هستند.

آلمان به عنوان پیوندی در داستان بزرگ مهاجران این دهه در حال ظهور است. مهاجران به آلمان می رسند و سپس می توانند با استفاده از زیرساخت های حمل و نقل کارآمد به هر کجا که دوست دارند سفر کنند. در واقع آلمان به صورت کاملا عامدانه این مهاجران را به خاک خود راه می دهد تا آنها به فرانسه و سپس به بریتانیا بروند.

بر اساس گزارش ایندپندنت عبدالرزاق می، مهاجر نوجوانی که در سرمای سرد دروازه اروپای غربی ایستاده است، می‌گوید که کاری جز رویای زندگی جدید در بریتانیا انجام نمی‌دهد.

او پس از بریدن سیم تیغ، رد شدن از میان باتلاق ها، فرار از تیراندازی ماموران مرزی، خطر مواجه با حیوانات وحشی نظیر گرگ ها و فرار از دست پلیس بی رحم در مرز بلاروس و لهستان، سرانجام به آلمان رسید.

اکنون بخش آسان فرا می رسد. تنها کاری که عبدالرزاق باید از اینجا انجام دهد این است که با تاکسی به سواحل شمالی فرانسه برود و در آنجا به هزاران مهاجر دیگر بپیوندد که امیدوارند از کانال مانش عبور کنند و به سرزمین موعود انگلیس برسند.

همین هفته گذشته بود که 27 تن در آب های کانال مانش غرق شدند که یک زن باردار هم میان آنها بود.

 

تولد نوزاد بر روی قایق بادی

در ایتالیا نیز اوضاع مهاجرانی که به این کشور می رسند همچنان بسیار خطرناک و بحرانی است.

در ادامه تراژدی های مهاجران در اروپا اینبار در اتفاقی بسیار عجیب یک نوزاد بر روی یک قایق مملو از مهاجران به دنیا آمد. گارد ساحلی ایتالیا 41 کودک و 203 بزرگسال از جمله یک نوزاد تازه متولد شده را از قایقی که در چند مایلی سواحل منطقه کالابریا در حال حرکت بود نجات داد.

گارد ساحلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: امدادرسانی که در شب شنبه و یکشنبه انجام شد، به دلیل شرایط سخت آب و هوایی و دریا پیچیده بود و بیش از 16 ساعت به طول انجامید.

در مجموع 244 نفر از جمله 41 کودک خردسال از جمله نوزاد متولد شده در قایق در روز شنبه نجات یافتند.

ایتالیا در هفته‌های اخیر شاهد افزایش شدید «مهاجران قایقی» بوده است و آخرین ورودی‌ها فشار بیشتری را بر ایتالیا وارد می‌کند. این فشارها ممکن است به این ختم شود که توافقی با شرکای اتحادیه اروپا در مورد چگونگی مقابله با هجوم این مهاجران تضمین شود.

این پس از آن صورت می گیرد که گارد ساحلی ایتالیا در 25 نوامبر حدود 300 مهاجر را از یک قایق مملو از بار که در دریای مواج در دریای مدیترانه در تلاش برای رسیدن به اروپا با مشکل مواجه شد، نجات داد.

برخی از این مهاجران در حالی که واحدهای نجات به قایق در حدود 14 مایلی ساحل جزیره لامپدوزا در جنوب ایتالیا رسیدند، در آب شناور بودند.

گارد ساحلی در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات شامل سه کشتی و یک هواپیما بود.

در مجموع 296 نفر از جمله 14 زن و 8 خردسال نجات یافتند.

203 مهاجر دیگر که با سه قایق جداگانه سفر می کردند در دو روز قبل از 25 نوامبر در منطقه جنوبی کالابریا پیاده شدند و فشار بیشتری بر ظرفیت امداد و نجات ایتالیا وارد کرد.

در بیانیه‌ای جداگانه، سازمان غیردولتی آلمان به نام «سی-واچ» روز شنبه اعلام کرد که 461 نفر دیگر خود را به سیسیل ایتالیا رساندند.

آمارهای وزارت کشور ایتالیا نشان می دهد که در سال 2021 تاکنون حدود 62 هزار و 236 مهاجر وارد ایتالیا شده اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 32 هزار و 542 تن بوده است.

تصویر نوزادی که بر روی قایق به دنیا آمد و در حال انتقال به ساحل است:

تولد یک نوزاد بر روی قایق (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها