مهوش افشارپناه، بازیگر پیشکسوت

اخبار می‌بینم و فیلمنامه می‌خوانم

عموما تلاش می‌کنم که اخبار مختلف را از طریق دیدن برنامه‌های خبری تلویزیون رصد کنم و کنارش پیشنهادات بازیگری را هم بررسی می‌کنم تا کارهای خوب را پیدا کنم.
کد خبر: ۱۳۴۴۷۴۷

مهوش افشار پناه، بازیگر باسابقه با بیان مطلب فوق به جام‌جم گفت: من طرفدار ثابت بخش‌های خبری مختلف تلویزیون هستم و سعی می‌کنم اصل خبر را بی کم و کاست و بدون حواشی مرور کنم؛ این عادتی‌است که از دیرباز در من وجود داشته و همچنان نیز پای ثابت اخبار هستم.
افشارپناه با اشاره به کارهای تازه‌اش گفت: فیلمنامه‌های مختلفی را که پیشنهاد می‌شود می‌خوانم تلاشم در این جهت است که بهترین فیلمنامه‌ها را پیدا کنم و بعد ببینم شخصیت‌های پیشنهادی چقدر جای کار دارند تا اگر شرایط فراهم بود،کار را بپذیرم.
افشار پناه که آخرین بار با سریال «یاور» در تلویزیون حضور داشت، گفت: سریال یاور را به خاطر تیم باسابقه‌اش چه در کارگردانی و چه در بازیگری، پذیرفتم و البته که از نظر داستانی، سریال با برخی گلایه‌ها روبرو بود و یک سری می‌گفتند روابط افراد در داستان به‌روز نیست.
این بازیگر ادامه داد: من از آن بازیگرانی نیستم که جلوی نقدها و نظرها، گارد بگیرم و فقط علاقمند به تعریف و تحسین باشم چون خودم را نیز مخاطب هر محصولی می‌دانم که جزئی از آن هستم و اتفاقا وقتی نقدی می‌شود فکر می‌کنم که اگر درست است، کاری کنم که در آینده اشتباهات تکرار نشود.
بازیگر «هزار برگ و هزار رنگ» و «این خانه دور است» درباره نقش‌های پیشنهادی در این سال‌ها بیان داشت: با توجه به سن و سالی که در آن قرار دارم، بیشتر نقش زنان میانسال به من پیشنهاد می‌شود که طبیعی هم هست. این روال در همه جای دنیا رخ می‌دهد که با بالاتر رفتن سن، تنوع نقش کم می‌شود ولی باز هم هستند نویسندگانی که سعی می‌کنند نقش‌های میانسال و پابه سن گذاشته را هم با تزریق ویژگی‌های شخصیتی خاص بنویسند تا لذت درام برای مخاطب بیشتر شود‌‌.
این بازیگر گفت: نبوغ نویسندگان باید در این جهت باشد که برای بازیگران پیشکسوت نقش‌هایی بنویسند که مخاطب را سورپرایز کند. درست است که پیشکسوتان به واسطه خاطره سازی های قبلی خود همواره برای مخاطب، جذابیت دارند ولی بهتر آن است که با نقشهای تازه در سریالهای تلویزیونی، شرایط شگفت‌زده شدن مخاطب را فراهم کنند تا سریال‌ها دیدنی‌تر شود.
بازیگر «روزهای زندگی» و «تصویر یک رویا» خاطرنشان ساخت: سریال‌های تلویزیونی در حالت عادی هم مخاطب دارند و چه بهتر است که اگر بتوانیم در هر یک از این سریال‌ها، شخصیت‌پردازی‌هایی متفاوت و تجربه نشده را برای بازیگران شناخته‌شده، ترتیب دهیم تا هم بازیگران لذت بیشتری از چالش یک نقش جدید ببرند و هم بیننده هنگام تماشای سریال، با نگاهی متفاوت، روایت را پیگیری کند‌.

حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها