استاندار کرمان در شورای آموزش و پرورش:

تعطیلی مدارس دیگر قابل قبول نیست 

استاندار کرمان گفت:برای بازگشایی حضوری مدارس از واکسیناسیون کامل فرهنگیان،کادر مدرسه و رانندگان سرویس باید اطمینان یابیم.
کد خبر: ۱۳۳۵۸۶۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان،علی زینی‌وند،در شورای آموزش و پرورش استان،از تشکیل کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دفتر اجتماعی استانداری برای بررسی بازگشایی حضوری مدارس و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اقتضایی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه برای بازگشایی حضوری مدارس باید از واکسیناسیون کامل فرهنگیان،کادر مدرسه و رانندگان سرویس اطمینان یابیم گفت:ملاک برای ایمنی بدن دوز دوم واکسیناسیون است و باید این موضوع نیز تسریع شود.

استاندار کرمان افزود:بازگشایی مدارس در ذیل کرونا پیچیدگی دارد و با روند عادی نمی‌توان با آن برخورد کرد.  
 
وی خاطرنشان کرد:به نظر می‌رسد برای مدارس با تراکم بالا راهی غیر از ترکیبی برگزار کردن کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی نداریم.  

زینی وند،جذب خیران را به عنوان یک سرچشمه روان لازم دانست و گفت: مدارس ما باید مدرن‌سازی و کیفی‌سازی شوند
.
وی ادامه داد:چند دسته کردن مدارس به نمونه، شاهد، غیرانتفاعی، سمپاد،تیزهوش و غیره؛جامعه‌ی بلوک‌بندی شده‌ ناعادلانه‌ای را تحویل نسل‌های بعدی می‌دهد.

وی تصریح کرد:پزشکان ما دارند از نسل‌هایی می‌شوند که نه طعم فقر دیده‌اند،نه بی‌کسی و گرسنگی و برایشان قابل درک نیست که بیماری در مراجعه به آنها می‌گوید پول نداردو این محصول برخی از مدارس پولی است.

استاندار کرمان ابراز داشت:نظام آموزشی ما بایداسلامی،الگو و عادلانه باشد.

زینی‌وند،مهارت‌آموزی را لازمه جامعه دانست وگفت:اگر روزی صندلی متقاضیان تحصیلات تکمیلی خالی بود و صندلی مدارس فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی با افزایش ظرفیت مواجه شد،آن زمان نظام آموزشی نرمالیزه می‌شود.

80 درصد فرهنگیان استان کرمان واکسینه شده‌اند

احمد اسکندری‌نسب،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت:طی یک سال تحصیلی گذشته و آموزش در شرایط کرونایی،میانگین نمرات پایه دوازدهم دانش‌آموزان استان کرمان از میانگین کشوری وضعیت بهتری داشته و در کنکور سراسری امسال نیز 499 دانش‌آموز استان رتبه زیر هزار را کسب کردند که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی مهمترین برنامه آموزش و پرورش را بازگشایی مدارس دانست و گفت: آمادگی کامل برای سال تحصیلی مجازی و حضوری در استان فراهم است،11 میلیارد تومان یارانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شده و امسال هم در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از واکسیناسیون 80 درصد فرهنگیان استان خبر داد و گفت:مابقی فرهنگیان نیز تا آغاز سال تحصیلی انجام می‌گیرد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان،80درصد دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند و سنجش سلامت دانش‌آموزان در 43 مرکز در حال انجام است.

اسکندری نسب،همچنین از مشارکت هفت برابری خیران در حوزه آموزش و پرورش طی سه سال گذشته نام برد و گفت:10مجتمع آموزشی بزرگ در شهر کرمان در حال ساخت است.

وی افزود:98درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به مناطق و شهرستان‌ها ارسال شده و از 20 شهریور ماه میان دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها