به مناسبت بیست و نهمین سالگرد شهادت حسین مرتضوی زاده، مدیرکل وقت سیاسی انتظامی استانداری کرمان،علی زینی‌وند استاندار کرمان به دیدار همسر این شهید والامقام رفت.
کد خبر: ۱۳۳۶۱۵۴
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛استاندار کرمان در این دیدار،به نقش همسران شهدا در ترویج اندیشه‌ها و اهداف شهیدان پرداخت و خطاب به همسر شهید مرتضوی‌زاده؛فرزندان فرهیخته و موفق را ثمره خوب زندگی و تربیت صحیح ایشان دانست.

پروین سلاجقه همسر شهید مرتضوی‌زاده و خواهر شهید محمدعلی سلاجقه نیز در این دیدار گفت:هر زنی که محور خانواده را خوب نگه دارد،پیروز زندگی است.

پروین سلاجقه،از فرهنگیان باسابقه استان کرمان هستند و در حال حاضر به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در امور بانوان خدمت می‌کنند.

براساس این گزارش،شهید حسین مرتضوی‌زاده،سال 1338 در شهرستان رفسنجان به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود گذراند و سال 1356 در رشته فیزیک کرمان پذیرفته شد.

این شهید بزرگوار در تظاهرات دانشجویی و مردمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان حضوری فعال داشت و به اتفاق دوستان همسنگرش اولین تشکل اسلامی دانشجویان مقلد و پیرو خط امام را بنیان نهاد.

شهید مرتضوی‌زاده پس از بازگشایی دانشگاه کرمان در کنار دوستان خود ضمن ادامه تحصیل به فعالیت‌های سیاسی و انقلابی ادامه داد و مدرک کارشناسی مهندسی عمران را اخذ کرد.

وی در تاسیس سپاه کرمان و جهاد سازندگی نقش موثری داشت و از سال 1361 همکاری خود را با استانداری کرمان آغاز کرد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی نیز شد.

شهید مرتضوی‌زاده آرزوی شهادت را در قلب خود بارور می کرد و چندین بار به جبهه های جنگ تحمیلی عزیمت کرد.

ایشان سال 1360 با خواهر شهید محمدعلی سلاجقه ازدواج کرد و ثمره این ازدواج سه فرزند به نام‌های علی، زینب و محمد است.

مسئول اطلاعات سپاه کرمان،مدیرکل دفتر سیاسی و انتظامی استانداری کرمان،موسس هیات گزینش استان کرمان،فعالیت‌های مرکزی در جهاد دانشگاهی و جهاد سازندگی برخی از مسئولیت‌های این شهید والامقام است.

شهید مرتضوی‌زاده سرانجام به عنوان مدیرکل دفتر سیاسی و انتظامی استانداری کرمان در سال 1371 حین انجام ماموریت در مسیر جاده سیرجان - بردسیر توسط اشرار منطقه به شهادت رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها