شرکت دانش‌بنیان «پاک چرخ ایرانیان» مجری طرح دوچرخه‌های «بیدود» راهکار موثر، فناورانه و سلامت‌محوری برای حمل و نقل پاک در شهرها ارائه کرده است

خیابان‌ ها را با بیدود رکاب بزن

شرکت دانش بنیان «بسپارسازان ایرانیان» کف پوش ‎های رزینی متنوعی را برای کاربرد در صنایع مختلف ارائه کرده است

کف‌ پوش‌ های بساپلیمر ، بی رقیب در کیفیت و ایمنی

وقتی از بهداشت در كارخانه‎های صنایع غذایی و بیمارستان‌ها صحبت می‌كنیم معمولا همه نگاه‎ها به سمت مواد اولیه مورد استفاده در محصولات یا نظافت كلی این مكان‌ها جلب می‎شود، در حالی‌كه كف سالن‎ها و اتاق‌ها یكی از بخش‌های مهمی است كه غالبا به آن توجه نمی‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۴۸۲۳

كفپوش‎هایی كه در كارخانه‎ها و بیمارستان‎ها استفاده می‎شود باید ویژگی‎های زیادی داشته باشند تا بدون مشكل، سال‎ها قابل استفاده باشند.

از نظر كارشناسان پلیمر كه مواد به كار رفته در كف‎پوش‌ها را بررسی می‌كنند باید بنابه كاربری محصول، ویژگی‌های آلودگی، اشتعال‎پذیری و ضدآب بودن و... مورد آزمایش قرار بگیرد.

در این رابطه شركت «بسپار سازان ایرانیان» به‌صورت تخصصی در زمینه انواع مختلف كف‎پوش‎های یكپارچه پلیمری به ارائه محصولات و خدمات می‎پردازد.

این شركت در كنار تولید محصولات، ارائه‎دهنده مشاوره‎های تخصصی در زمینه طراحی سیستم‎های محافظتی كف و خدمات نظارتی است.

پردیس رستم‎ زاده، مدیرعامل این شركت در توضیح فعالیت‎های بساپلیمر به جام‎جم می‎گوید: چند سال پیش در جریان بازدید از كارخانه داروسازی توسط یكی از بنیان‎گذارهای شركت بساپلیمر اتفاقی افتاد كه ایده اولیه ساخت محصولات بساپلیمر را شكل داد. طی این بازدید تعدادی از دانشجویان كارشناسی مهندسی پلیمر كه چندی بعد شركت را تاسیس كردند متوجه تاول‎های روی كف‎پوش‎های آن كارخانه شدند. این تاول‎ها و برآمدگی‎ها می‎توانست محل آلودگی باشد و اقدامات بهداشتی كارخانه را با مشكل مواجه كند. وجود چنین مشكلی در یك كارخانه حاكی از این بود كه سطح دانش تخصصی پیمانكاران در مراحل انتخاب كف‎پوش و نصب آن پایین بوده یا دقت زیادی در این باره وجود نداشته است.

بعد از مدتی مطالعه و تحقیق تیم ما به این فكر افتاد كه كسب و كاری ایجاد كنیم كه محصولات تخصصی را بنا به نیاز صنایع مختلف ارائه دهد و برای تمام كاربری‌ها راه حل مناسبی داشته باشد. سال 90 من هم به این گروه اضافه شدم و ضمن مذاكراتی كه با شركت‌های داروسازی انجام دادیم محصول را برای ارائه نهایی آماده كردیم.

آزمون‎های میدانی هم با دقت خوبی به انجام رسید و با دریافت گواهینامه نانومقیاس در سال 1391 به طور رسمی حضور بساپلیمر در بازار كفپوش‌های رزینی آغاز شد. تولید و توسعه محصولات نوآورانه و تخصصی در بساپلیمر ادامه یافت و در سال 94 مجوز دانش بنیانی را نیز دریافت كردیم.

در حال حاضر محصولات بساپلیمر با تكیه بر دانش روز دنیا و بهره گیری از تجارب شركت‎های مطرح اروپایی طراحی و تولید می‌شود. با استقرار سیستم مدیریت كیفیت ISO9001:2015 بساپلیمر تلاش كرده تا سطح بالایی از كیفیت را در محصولات و خدمات خود به‌مشتریان ارائه كند. كف‌پوش‌های رزینی بساپلیمر در حوزه‌های مختلفی مثل اتاق تمیز، انبارها، پاركینگ، فضای اداری تجاری، كارخانجات لبنی، سالن‎های تولید محصولات دارویی و آرایشی و.... به كار می‎رود.»

چالش‌های پیش روی بساپلیمر

رستم زاده می‌گوید: «مشكل اصلی ما تهیه مواد اولیه تخصصی است كه نیاز به ارتباطات بین‎المللی و پرداخت بانكی دارد كه به دلیل تحریم‎ها و مشكلات بانكی چالش‎هایی را برایمان ایجاد كرده است. بخش دیگری از مشكلات به رفتار سلیقه‌ای سازمان‎ها و نهادهای ادرای كشور برمی‎گردد كه برای مثال برای تمدید كارت بازرگانی روال پیچیده‎ای را ایجاد كردند. در حالی كه تمدید یا صدور كارت‎های بازرگانی می‎تواند فرآیند بسیار ساده و راحتی داشته باشد، به دلیل ناهماهنگی‎هایی كه بین وزارت صمت و سازمان‎های مرتبط وجود دارد این روند دچار اختلالاتی شده كه كار ما را به تعویق می‎اندازد. به نظر می‎رسد حلقه گمشده این ماجرا رویكردهای تعاملی است كه از جنس تسهیل‎گری باشد تا شركت‌های جوان قربانی اختلاف نظر سازمان‌ها نشوند.»

ویژگی‎های منحصربه فرد كف‌پوش‌های بساپلیمر

انعطاف در مقابل نیاز مشتری
كف‌پوش‌های بساپلیمر بر اساس ویژگی‎هایی كه مورد نیاز مشتری است قابلیت تغییر دارند. بنابه نوع كار مشتری ممكن است كف سالن‎ها و محل كارشان با مواد شیمیایی مختلفی در تماس باشد، در این حالت بساپلیمر تركیبی از لایه‎های مختلفی را پیشنهاد می‌دهد تا افراد بر اساس شرایط كاری خود بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب كنند.

نصب سریع

بساپلیمر، امكان نصب خیلی سریع را برای صنایع مختلف در نظر گرفته است. مثلا در كارخانه شیر برای توقف خط تولید محصول محدودیت دارد و نمی‎تواند مدتی تولید را برای نصب كف‎پوش‎ها به تعویق بیندازد. در این حالت محصولاتی كه نصب خیلی سریع دارند به مشتری پیشنهاد می‌شود تا بتواند بدون توقف و تاخیر در كار، كف‎پوش جدید نصب كند.

قابلیت اتصال بدون درز

كف‎پوش‎های بساپلیمر درمحل اتصال به دیوار هیچ درز و شكافی ندارند و قابلیت اتصال منحنی‎وار به لبه‎های دیوار را دارند، كاملا یكپارچه هستند این امكان باعث می‌شود بهداشت محیط كاملا حفظ شود و آلودگی و غبار در محل اتصال كف‎پوش‎ها به گوشه‎های دیوار انباشت نشود.

قابلیت شست‎و‌شو

كف‎پوش‎ها قابل شست‎وشو و ضدعفونی كردن هستند و در تمام فضاهای بیمارستانی و صنایع مختلف قابلیت استفاده پیدا می‎كنند.

آب بند و غیر جاذب

بسیاری از صنایع و كارگاه‎ها نیاز دارند كف‎پوش آب‎بند و غیرجاذب داشته باشند تا از بابت نفوذ آب به زیر كف‎پوش، رشد قارچ و كپك و آسیب‌دیدن كفپوش بعد از مدتی نگرانی نداشته باشند، در كف‌پوش‎های بساپلیمر این قابلیت هم در نظر گرفته شده است.

مقاوم در برابر محلول‌های ضدعفونی

بسیاری از محلول‎های ضدعفونی سطوح باعث خوردگی كف و حذف تدریجی روكش نهایی آن می‎شود. برای جلوگیری از این اتفاق بساپلیمر تلاش كرده ویژگی مقاومت شیمیایی در برابر محلول‎‏های ضدعفونی‎كننده را هم برای كف‎پوش‎ها در نظر بگیرد.

كاهش ضایعات

كف‎پوش‎های وینیلی غالبا با چسب می‎چسبند و همین موضوع باعث ایجاد فضای خالی بین سطح زمین و كف‎پوش می‎شود كه این هم می‎تواند زمینه آلودگی یا نفوذ آب و در نهایت از بین رفتن چسب را ایجاد كند. از سوی دیگر از آنجاكه كه دارای ابعاد مشخص هستند، در زمان نصب مقادیر قابل توجهی ضایعات و دور ریز ایجاد می‌شود كه نه تنها هزینه‌های تمام شده مشتری را افزایش می‌دهد بلكه به دلیل تولید ضایعات پلاستیكی به محیط زیست نیز آسیب وارد می‌كند. اما كف‎پوش‎های رزینی بساپلیمر ضمن ایجاد فضایی كاملا ایزوله و بهداشتی به دلیل بدون بعدبودن، دورریز و ضایعاتی نیز تولید نخواهد كرد.

طول عمر بالا و نگهداری ساده

طول عمر بالا، دوام و كیفیت قابل توجه از ویژگی‎های مهم كف‎پوش‎های بساپلیمر است كه امكان تعمیر و نگه‎داری راحت را هم فراهم می‎كند.

قیمت رقابتی با نمونه خارجی

كف‎پوش‎های بساپلیمر به نسبت نمونه‎های خارجی قیمت بسیار پایین‎تری دارند زیرا در داخل كشور تولید و ارائه می‎شوند.

تاب‎آوری بالا در مقابل آتش

مقاومت در معرض شعله آتش یكی دیگر از ویژگی‎های مهم این كف‎پوش‎هاست كه تا حدود 2 دقیقه شعله‎های مستقیم آتش را تاب می‎آورند و بعد به آرامی دود ملایمی تولید می‎كنند. در حالی كه سایر انواع كف‎پوش‎های وینیلی و تولید داخل بعد از یك دقیقه شعله‎ور می‎شوند.

راه‎های ارتباط با «بساپلیمر»

وبسایت:basapolymer.com
ایمیل:info@basapolymer.com
اینستاگرام و لینکدین:basapolymer
تلفن: 02144960014
آدرس: تهران، بلوار آیت ا... کاشانی، بوستان یکم. پلاک 21، واحد 18

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها