دادگاه فرانسه، فردی که به رئیس جمهور این کشور سیلی زده بود را به هجده ماه حبس محکوم کرده و در اقدامی کم‌سابقه دستور انتقال وی به زندان را صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۲۰۲۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، مردی که اخیراً در شهر کوچکی در جنوب فرانسه به صورت «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه سیلی زده بود، روانه زندان شد.

به نوشته نشریه «وال استریت ژورنال»، دادگاه شهر «والِنس» این شهروند فرانسوی را به ۱۸ ماه حبس محکوم کرد که ۱۴ ماه آن حبس تعلیقی است.

این دادگاه در حکمی کم‌سابقه، دستور داد این فرد فوراً به زندان منتقل شود. این در حالی است که معمولاً در فرانسه فرد محکوم شده می‌تواند تا زمان دادگاه تجدید نظر آزاد باشد.

«دامیل تارل» ۲۸ ساله که فیلم سیلی زدنش به مکرون به بمبی خبری در جهان تبدیل شد، روز پنجشنبه در جلسه دادگاه گفت، این اقدام را از طرف معترضان فرانسوی معروف به «جلیقه زردها» انجام داده است. بر اساس گزارش رسانه‌های فرانسوی وی همچنین خود را یک راستگرا توصیف کرده است.

آشنایان تارل او را فردی بی‌حاشیه توصیف کرده‌اند. دادستان فرانسه نیز اعلام کرده وی عضو هیچ گروه سیاسی یا شبه‌نظامی نبوده است.

دادستان‌های فرانسوی گفته‌اند از منزل مرد دیگری که همراه با تارل دستگیر شده سلاح کشف شده است. او در ارتباط با حمله به مکرون متهم نخواهد شد، اما به دلیل نگهداری غیرقانونی سلاح در دادگاه محاکمه می‌شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها