فردی در شهر تن هرمیتاژ فرانسه، بر چهره رئیس جمهور این کشور سیلی زد.
کد خبر: ۱۳۱۹۸۸۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حین بازدیدش از منطقه دروم، مورد حمله قرار گرفت و به صورتش سیلی خورد. این حادثه در شهر کوچک «تن هرمیتاژ» در منطقه دروم در جنوب شرقی فرانسه روی داد.

در ماجرای سیلی خوردن امروز مکرون دو نفر بازداشت و روانه زندان شدند. کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از این حادثه‏، سفر خود به ناحیه دروم در منطقه «اوورن رون آلپ» را پی گرفته است.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه در مجلس ملی این کشور در واکنش به این حادثه بر لزوم پرهیز از خشونت در سیاست تاکید کرد. وی گفت: «سیاست به هیچ وجه نمی‌تواند به معنای خشونت باشد؛ تهاجم کلامی و از آن بدتر تهاجم فیزیکی!»

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اتحاد ملی» حادثه سیلی زدن به رئیس جمهوری فرانسه را محکوم کرد. ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپگرای «فرانسه تسلیم ناپذیر» نیز با امانوئل ماکرون ابراز «همبستگی» کرد.
امانوئل ماکرون طی روز‌های گذشته بر تعداد سفر‌های داخلی خود افزوده است. تحلیلگران سیاسی این سفر‌ها را سرآغاز کارزار انتخاباتی او برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ می‌دانند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها