نکاتی که باید درباره صحبت با نوجوانان رعایت کنید

تقریبا بسیاری از ما نحوه برخورد با نوجوانان را بلد نیستیم و نمیدانیم در موقعیت های مختلف چگونه با آن ها رفتار کنیم که بهتر باشد و تاثیر بیشتری بگذارد.
تقریبا بسیاری از ما نحوه برخورد با نوجوانان را بلد نیستیم و نمیدانیم در موقعیت های مختلف چگونه با آن ها رفتار کنیم که بهتر باشد و تاثیر بیشتری بگذارد.
کد خبر: ۱۲۹۳۲۹۹
  1. با درک شروع کنید ، حتی وقتی که نمی فهمید

به گزارش جام جم آنلاین ، در اینجا یک راز ساده وجود دارد که به شما در انجام هر کاری با نوجوان خود کمک می کند. مهم نیست که چقدر سخت است ، سعی کنید همه تعاملات با کودک خود را با درک شروع کنید ، حتی اگر کاملاً موافق نباشید یا حتی کاملاً درک نکنید که آنها در مورد چه چیزی صحبت می کنند.

در اینجا مثالی است. وقتی کودک شما قرار است کارهای مدرسه اش را انجام دهد ، می بینید که آنلاین با دوستانش چت می کند. این شما را دیوانه می کند زیرا فکر می کنید ، "او به سختی در مدرسه عبور می کند و به نظر نمی رسد که برایش مهم باشد یا درک کند که باید تکالیف خود را انجام دهد."

طرح والدین شخصی توانمندسازی رایگان والدین را ارائه دهید.

از طرف دیگر ، نوجوان شما فکر می کند ، "من باید آنلاین شوم و با اسکایلر صحبت کنم. اگر ما بعد از مبارزه ای که امروز در سالن داشتیم جبران نکنیم ، همه دختران دیگر علیه من خواهند بود. "

شما و فرزندتان در دو واقعیت متفاوت زندگی می کنید. صادقانه از کودک خود بپرسید چرا چت می کند. سعی کنید واقعیت او را درک کنید ، حتی اگر کاملاً متوجه آن نشوید. وقتی دانستید چه خبر است ، سعی کنید بگویید:

"من می فهمم که برای شما چقدر سخت است که با یکی از دوستان خود درگیر شوید. من همچنین می دانم که شما باید فردا این آزمون را قبول شوید. کارهای مدرسه وظیفه شماست و وظیفه شماست که آن را به بهترین وجهی انجام دهید. بیایید بنشینیم و به یک روش خوب فکر کنیم که چگونه می توانید وقت خود را امشب مدیریت کنید. "

سعی کنید نگویید "من می فهمم ، اما ..." که به سادگی گفته های شما را رد می کند. از یک محل تفاهم شروع کنید و سعی کنید قبل از اینکه بگویید چه چیزهایی باید تغییر کند ، ابتدا خود را جای او بگذارید.

من فهمیدم که انجام این کار گوش بچه ها را باز می کند. آنها در عوض اینکه احساس کنند مجبورند از خود در برابر شما دفاع کنند ، در واقع گوش می دهند.

  1. احساساتی نشوید یا آن را شخصاً نگیرید

وقتی می خواهید به نوجوان خود برسید ، احساسات دشمن شما است. به خود یادآوری کنید که آنچه او می گوید و انجام می دهد تأمل در شما نیست. ممکن است دوست نداشته باشید که چگونه رفتار می کند - یا حتی چگونه فکر می کند - اما احساسات خود را از آن دور نگه دارید ، حتی اگر رفتار او بر شما تأثیر بگذارد.

تبلیغات برای توانمندسازی بسته آنلاین تحول کامل والدین

نمی گویم این کار ساده ای است. این سخت است ، اما بسیار بسیار کارآمد است و مهارتی است که می توانید درست مثل هر مهارت دیگری یاد بگیرید. در واقع ، من به والدین می گویم قبل از صحبت با بچه های خود این مانترا را برای خود تکرار کنند:

"این فقط وظیفه والدین است. شخصی نیست. "

وقتی واقعاً به آن فکر می کنید ، دلیلی ندارد که از این که فرزندتان خودش است عصبانی شوید. ممکن است او یک انتخاب ضعیف داشته باشد ، اما حقیقت این است که ، او هنوز مهارت لازم برای ایجاد یک مهارت بهتر را ندارد. بنابراین وظیفه شما کمک به راهنمایی وی برای انتخاب های بهتر است تا بتواند به نوبه خود مهارت های حل مسئله بهتری داشته باشد.

سعی کنید فقط روی شغل خود به عنوان پدر و مادر تمرکز کنید ، این به شما کمک می کند احساسات کمتری داشته باشید. هنگامی که احساس ناامیدی کردید ، به یاد داشته باشید ، آن را شخصی نگیرید. در ابتدا ، وقتی فرزندتان محدودیت تعیین می کنید ، شما را دوست نخواهد داشت. به خود بگویید که این به سادگی مشکلی است که باید حل شود و بخشی از شغل والدین به طور معمول است.

  1. سوالات صادقانه بپرسید ... سوالات بارگیری نشده است

ایده های نوجوان خود را بخواهید و همکاری کنید. بگذارید ببیند که به او ایمان دارید و از اینکه بخاطر تلاش در زندگی اش عصبانی نیستید. وقتی به او اجازه دهید ببیند که به توانایی های او ایمان دارید و او فضای لازم را دارد تا به تنهایی کارها را حل کند ، اعتماد واقعی او را افزایش می دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها