آدولف هیتلر اونونا که در انتخابات مجلس نامیبیا برنده شده است می گوید هیچ علاقه ای به جهانگشایی مانند رهبر آلمان ندارد.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۶۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیاستمدار محلی نامیبیا که همنام هیتلر، رهبر آلمان نازی است، در انتخابات این کشور برنده شد و به مجلس راه یافت. آدولف هیتلر اونونا که اکنون با رای ۸۵ درصدی در این مستعمره سابق آلمان وارد مجلس شده است می‎گوید هیچ برنامه‌ای برای کشورگشایی مانند هیتلر ندارد.

 

اونونا که از حزب SWAPO (حزبی که از ۱۹۹۰ و زمان استقلال نامیبیا از آپارتاید آفریقای جنوبی در این کشور فعال است ) در انتخابات نامیبیا شرکت کرده به نشریه بیلد گفت که هرگز از ایدئولوژی و تفکرات هیتلر آلمان تبعیت نمی‌کند. اونونا در این انتخابات با بدست آوردن ۱۱۹۶ رای بر رقیب محلی اش که تنها ۲۱۳ رای کسب کرد پیروز شد.

 

آدولف هیتلر

 

اونونا که اکنون به دلیل همنام بودن با آدولف هیتلر به چهره‌ای سرشناس در سراسر جهان تبدیل شده درباره نامش گفت: «پدرم بدون آنکه هیتلر را بشناسد و یا بداند او دنبال چه بود نام هیتلر را برایم انتخاب کرد. وقتی بچه بودم همه چیز عادی بود، اما وقتی بزرگتر شدم متوجه شدم که این مرد (هیتلر) قصد حکومت بر تمام جهان را داشت.»

 

آدولف هیتلر

 

این سیاستمدار آفریقایی افزود: «زنم مرا با نام هیتلر صدا می‌کرد، مرا با نام آدولف اونونا می‌شناختند و دیگر برای تغییر نام رسمی ام دیر شده بود. نام من به معنای این نیست که من به دنیال حکومت در اوشانا (محلی که اونونا پیروز انتخابات شده است) هستم. من به دنیال جهانگشایی نیستم.»

 

آدولف هیتلر

 

گفتنی است؛ نامیبیا از سال ۱۸۸۴ مستعمره آلمان بود و با از میان رفتن امپراتوری آلمان با نام «آلمان جنوب غربی آفریقا» شناخته می‌شود. هنوز در برخی خیابان‌های این کشور آفریقایی نام‌های آلمانی دیده می‌شود و حتی در برخی شهر‌ها و روستا‌ها مردم به زبان آلمانی صحبت می‌کنند.

 

آدولف هیتلر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها