پیکر مطهر شهید مدافع حرم، سعید کمالی کفراتی که چهار سال پیش در کربلای خانطومان به شهادت رسید، هم اکنون در معراج شهدای تهران است.
کد خبر: ۱۲۶۹۹۴۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پیکر مطهر شهید مدافع حرم، سعید کمالی کفراتی که چهار سال پیش در کربلای خانطومان به شهادت رسید، دو روز پیش در جریان تفحص پیکر مطهر شهدا سوریه کشف و شناسایی شده است. پیکر این شهید به همراه پیکر مطهر شهید علی جمشیدی به تهران منتقل شده و هم اکنون در معراج شهدای مرکز است.
تصویر پیکر این شهید مدافع حرم در ادامه قابل مشاهده است:
پیکر شهید سعید کمالی در معراج شهدا(+عکس)
شهید مدافع حرم سعید کمالی در سال 69 در روستای کفرات بخش هزارجریب شهرستان نکا به دنیا آمد. چهار ساله بود که به دلایل مختلف، خانواده‌اش به شهرستان ساری آمد و در شرقی‌ترین نقطه شهر(عبور زغال چال)ساکن شدند.
 
او پس از فارغ التحصیلی از رشته علوم سیاسی دانشگاه قم در سپاه ناحیه میاندورود (سورک) مشغول به کار شد. اردیبهشت 91 پس از بازگشت از سفر حج ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک پسر بنام «امیرمهدی» شد. این شهید والامقام 17اردیبهشت سال 95 پس از نقض آتش بس در سوریه، به همراه 13 تن از همرزمانش در شهرک راهبردی خان‌طومان سوریه به دست تکفیری‌‌ها به شهادت رسیدند.
 
بعد از شناسایی هویت پیکر مطهر شهید جواد الله کرم و شهید علی جمشیدی ، سعید کمالی سومین شهید مدافع حرم از منطقه خان طومان است که طی یک ماه گذشته پیکرش در سوریه تفحص و هویتش شناسایی شده است.
پیکر شهید سعید کمالی در معراج شهدا(+عکس)
سردار ابوالقاسم شریفی، مسئول ایثارگران سپاه نیز پیش تر خبر داده بود: پیرو تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خان‌طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر شد و پس از ماه‌ها تلاش خستگی ناپذیر، پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد.کارشناسان مرکز ژنتیک سپاه به صورت بی‌وقفه مشغول انجام آزمایش‌های DNA هستند تا هویت پیکر دیگر شهدا تشخیص و به محض تعیین قطعی هویت، اخبار آن به اطلاع خانواده معظم شهدا و ملت شهیدپرور ایران اسلامی خواهد رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها