فن نـو

دنیایی از اطلاعات در جیب

رپ‌درایو (WrapDrive) یک سخت‌افزار ذخیره اطلاعات مبتنی بر اس‌اس‌دی است که مانند یک فلش مموری قابل حمل بوده و می‌تواند برای بسیاری از کاربران که نیاز به فضای زیادی برای ذخیره فایل‌ها و جابه‌جایی آنها دارند سودمند باشد.
کد خبر: ۱۲۳۵۶۷۴

رپ‌درایو فقط ۲۹ گرم وزن دارد، به‌راحتی در جیب جا شده و در دو نوع یک و دو ترابایتی عرضه می‌شود. سرعت خواندن و نوشتن در این گجت بسیار بالاست، در نتیجه یک فایل ۴۰ گیگابایتی را می‌توان طی ۴۷ ثانیه روی آن ذخیره کرد؛ حال آن‌که این کار برای یک‌فلش‌مموری یواس‌بی۲ حدود ۵۰ دقیقه زمان می‌برد. گفتنی است اتصال رپ‌درایو از طریق یواس‌بی 1/3 صورت می‌گیرد. این گجت ضد‌شوک بوده و از استاندارد آی‌پی۶۷ برای ضد آب بودن نیز برخوردار است. رپ‌درایو را به‌راحتی می‌توان به رایانه یا تجهیزاتی نظیر دوربین متصل کرد. همچنین امکان اتصال بی‌دردسر آن به آیپد پرو نیز وجود دارد.

یک دوربین متفاوت
بازار محصولات دیجیتال به‌زودی شاهد عرضه ویوپوینت وی‌آر ۱۸۰ نانو (Viewpt Vr 180 Nano) خواهد بود که قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دوربین دارای دو لنز واید است که به‌راحتی می‌توان با استفاده از آن تصاویر سلفی باکیفیت هم تهیه کرد.
پس از نصب اپلیکیشن این گجت، امکان ارسال تصاویر زنده سه‌بعدی و با کیفیت 4K از آن به شبکه‌های اجتماعی از طریق گوشی یا لپ‌تاپ وجود دارد. سازندگان این گجت ادعا می‌کنند به دلیل بهره بردن از لنزهای حرفه‌ای، تصویر نهایی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این دوربین فقط ۸۵گرم وزن دارد و می‌توان با قرار دادن آن روی یک دسته لرزه‌گیر، از آن به‌صورت تکی هم استفاده کرد. بدنه این دوربین از جنس آلومینیوم بوده و در نتیجه علاوه بر زیبایی ظاهری از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

ابزاری برای تشخیص دقیق در خانه
رادوتک (RaDoTech) با بسیاری دیگر از ابزارهای پایش سلامتی متفاوت است. بیشتر این ابزارها، اطلاعاتی سطحی و نه چندان دقیق از وضعیت بدن و شاخص‌هایی نظیر دما، ضربان قلب و فشار‌خون عرضه می‌کنند. با این وجود، ممکن است کاربر یک‌سری مشکلات نهفته داشته باشد که با این ابزارها قابل تشخیص نیست. رادوتک از سازوکاری متفاوت بهره می‌برد. این گجت، یک سیگنال ضعیف الکتریکی را به مناطق اصلی طب سوزنی در بخش‌های مختلف بدن ارسال می‌کند. این سیگنال‌ها می‌توانند وضعیت کارکرد ۱۲‌اندام کلیدی بدن را مشخص کنند. به‌این‌ترتیب، در صورتی که هر کدام از این بخش‌های بدن عملکردی کمتر یا بیشتر از حد مطلوب داشتند، کاربر مطلع خواهد شد. نتیجه ارزیابی به‌صورت آنی به اپلیکیشن گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌شود. این داده‌ها توسط کاربر معمولی قابل تحلیل است. رادوتک به قیمت ۳۵۰ دلار به بازار عرضه شده است.

پتوی باتری‌دار

وی‌بلنکت (VBlanket) اولین پتوی قابل‌حمل باتری‌دار است که قابلیت‌های جذابی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برخلاف دیگر پتوهای باتری‌دار که معمولا جاگیر و بزرگ هستند، این پتو بسیار نازک و انعطاف‌پذیر است.
وی‌بلنکت می‌تواند طی فقط ۳۰ ثانیه، دمای خود را به ۳۰ درجه سانتی‌گراد برساند. کاربر می‌تواند از طریق دکمه‌های کنترلی روی این پتو، دمای آن را در یکی از سه حالت کم (۴۰ درجه سانتی‌گراد)، متوسط (۴۵درجه سانتی‌گراد) و زیاد (۵۴ درجه سانتی‌گراد) تنظیم کند. به این ترتیب، این محصول گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر، اردو یا مواقع اضطراری خواهد بود. وی‌بلنکت ضد آب بوده و به‌راحتی قابل شست‌وشوست. همچنین روی این محصول، دو لامپ ال‌ای‌دی نیز قرار دارد که می‌توان از آن برای انجام کاری نظیر مطالعه یا حتی هشدار و درخواست کمک استفاده کرد. همچنین امکان بهره‌گیری از باتری داخلی وی‌بلنکت به‌عنوان پاوربانک هم وجود دارد.

کابل دوستدار باتری گوشی
باتری گوشی به‌تدریج ضعیف شده و پس از مدتی شاهد افت زمان مفید شارژدهی آن هستیم، اما آیا راهی برای کاهش این افت و استفاده بهتر از باتری وجود دارد. بتری‌پل (BatteryPal) یک کابل ویژه است که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند. برای استفاده از بتری‌پل کافی است ابتدا اپلیکیشن ویژه آن را روی گوشی نصب کنیم. در گام بعد هم بتری‌پل را از یک طرف به شارژر و از طرف دیگر به گوشی متصل می‌کنیم. انتخاب حالت شارژ، گام بعدی است. اگر حالت «خانه/محل‌کار» را انتخاب کنیم، فرآیند شارژ به‌صورت بهینه انجام می‌شود. حالت خودرو نیز شارژ را به شکلی پیش می‌برد که گوشی آماده انجام کارهای سنگین (نظیر اپلیکیشن موقعیت‌یاب و ...) باشد و در عین حال، دمای دستگاه نیز بهینه بماند. در حالت خواب نیز فرآیند شارژ به آرامی صورت می‌گیرد تا باتری هنگام صبح کاملا شارژ باشد.

نازک‌ترین نمایشگر لمسی جانبی دنیا
اسپرسو دیسپلی (Espresso Display) نازک‌ترین نمایشگر لمسی دنیاست که می‌توان از آن به‌عنوان نمایشگر دوم بهره گرفت. این نمایشگر فقط ۵ میلی‌متر قطر دارد. جنس بدنه آن از آلومینیوم است و به‌راحتی قابل‌حمل بوده و داخل کیف جا می‌گیرد. به این ترتیب، این گجت گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی که دائم در سفر هستند خواهد بود. دقت نمایش این صفحه ۱۰۸۰ است که استاندارد خوبی به شمار می‌رود. امکان دریافت همزمان ۱۰ لمس از دیگر مزایای این صفحه نمایشگر است. اسپرسو دیسپلی نیاز به نصب هیچ نوع نرم‌افزار یا تنظیم خاصی ندارد. استفاده از آن ساده بوده و کافی است لپ‌تاپ را از طریق درگاه یواس‌بی ـ سی یا اچ‌دی‌ام‌آی به آن متصل کنیم. همچنین امکان اتصال کنسول بازی به این گجت نیز وجود دارد. اسپسو دیسپلی در دو مدل ۱۳ و 6/15 اینچی وارد بازار خواهد شد. همچنین وزن آن هم فقط ۶۹۰ گرم است.

تبدیل آیپد به لپ‌تاپ
داشتن آیپد به معنای عدم دسترسی به بسیاری از قابلیت‌های یک لپ‌تاپ نظیر صفحه کلید یا پورت‌های مختلف برای اتصال کابل‌های متنوع به آن است. دوباکس‌پرو (DoBox Pro) یک گجت جالب است که قابلیت‌های یک لپ‌تاپ را در اختیار کاربران آیپد پرو قرار می‌دهد. دوباکس پرو یک پایه همه‌کاره است که امکان اتصال کارت حافظه میکرو اس‌دی، هدفون و کابل شبکه را در اختیار کاربر قرار داده و از پورت اچ‌دی‌ام‌آی و نیز یواس‌بی۳ نیز برخوردار است. دوباکس پرو دارای یک باتری داخلی ۱۶ هزار میلی‌آمپری است که می‌تواند آیپد پرو را شارژ کند و به این ترتیب، دیگر لازم نیست نگران این مساله باشید. همچنین امکان اضافه کردن حافظه داخلی تا ۲ ترابایت برای ذخیره داده‌ها نیز در دوباکس پرو وجود دارد. این محصول که برای آیپد پرو 9/12 اینچی و ۱۱‌اینچی کاربرد دارد، تا زمستان امسال وارد بازار می‌شود.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها