پرینتری که طول آن به ٧٠ فوت می رسد یک قایق ۲۵ فوتی با وزن ۵ هزار پوند را چاپ کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۲۴۰۸
بزرگترین قایق چاپی دنیا ساخته شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بزرگترین پرینتر سه بعدی جهان بزرگترین قایق چاپی دنیا را ساخته است. دانشگاه مین روز گذشته نشان داد این قایق قابلیت حرکت در آب را دارد.

دانشگاه مین این قایق ۲۵ فوتی با وزن ۵ هزار پوندی را در مرکز کامپوزیت و ساختارهای پیشرفته خود چاپ کرده است. این نمونه نشان می دهد چگونه یک پرینتر بزرگ می تواند نمونه های اولیه از دستگاه ها و ابزارهای بزرگتر را خلق کند.

حبیب داغر موسس مرکز کامپوزیت های دانشگاه مین می‌گوید: پرینتر جدید به نوآوری با سرعت بیشتر منجر می شود. این چاپگر سه بعدی که به تازگی رونمایی شده ٧٠ فوت طول دارد و در صورت افزوده شدن بخش های دیگر طول آن به ١٠٠ فوت می رسد.

به گفته داغر، طی یک پروژه ٢٠ میلیون دلاری با همکاری دانشگاه و آزمایشگاه اوک ریج در ایالت تنسی، روی استفاده از ترموپلاستیک زیستی تقویت شده با مواد سلولی برای تولید مواد قابل پرینت تمرکز کرده که قدرتمند، حافظ محیط زیست و قابل بازیافت هستند.

پرینتر مذکور در هر ساعت می تواند گلوله های پلیمر پلاستیکی به وزن ۵۰۰ پوند را ببلعد که برای ساخت قایق های گشت زنی مناسب است.

هزینه ساخت این پرینتر ۲.۵ میلیون دلار بوده است و بودجه‌ای برای نصب آن به کار گرفته شده است. این قایق در یک فرایند بدون توقف ۷۲ ساعته ساخته شده است.

هزینه ساخت انواع متوسط حدود ۴۰ هزار دلار اعلام شده است و سازمان رکوردهای جهانی گینس نیز آن را تایید کرده است. قایق سه بعدی چاپ شده بزرگترین قایق سه بعدی دنیا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها