یک عارضه نادر ژنتیکی موجب شده تا دو برادر اهل ترکیه با چشمان رنگی متفاوت از یکدیگر بدنیا بیایند.
کد خبر: ۱۲۳۰۸۷۷
چشمان خیره کننده دو برادر +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، یک عارضه ژنتیکی نادر موجب شده تا دو برادر اهل بورسا ترکیه با رنگ چشمانی متفاوت از هم بدنیا بیایند.

«محمت» و «کریم سلمان» ۱۱و ۴ ساله دارای چشم راست آبی و چشم چپ قهوه‌ای هستند. این دو کودک مبتلا به «هتروکرومیای کامل» یا «ناهمرنگی کامل عنبیه» هستند که موجب شده تا رنگ هر یک از چشمان آنها با یکدیگر فرق داشته باشد.

سوات سلمان، پدر این دو کودک گفت: پس از آنکه متوجه تفاوت رنگ چشم پسر بزرگترش شد به چشم پزشک مراجعه کرد که پزشک به او گفت ممکن است که پسرش از ناحیه چشم راست (چشم آبی) در آینده دچار مشکل دید شود.

وی افزود: پس از آنکه پسر دیگر آنها نیز بدنیا آمد او و همسرش متوجه شدند که رنگ هر یک از چشمان کریم نیز با یکدیگر متفاوت است.

در حالی که این عارضه نادر در انسان به ندرت دیده می‌شود اما در حیوانات بسیار شایع است. در دوران نوزادی این عارضه معمولا بر اثر یک ناهنجاری رنگی ناشی از ژن‌های ارثی والدین رخ می‌دهد.

اگر این عارضه با بالاتر رفتن سن در فرد دیده شود می تواند علت آن ترومای چشمی، گلوکوم (آب سیاه چشم) یا حتی انواع سرطان از جمله ملانوما یا نوروبلاستوما باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها