محمد فیلی، بازیگر نقش شمر در سریال مختارنامه در گفت‌وگو با ایلنا در مورد این نقش گفته است: نقش شمر یک نقش سخت بود.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۷۴

من شناخت چندانی از این شخصیت نداشتم، به‌جز این‌که می‌دانستم یک فرد منفور بوده است. اطلاع نداشتم که در زندگی شخصی‌اش چه شخصیتی داشته است. ما به طور کلی اطلاعات کمی درباره او داریم و فقط می‌دانیم که در برهه‌ای از تاریخ در کنار حضرت علی(ع) بوده و بعد وقایع کربلا اتفاق افتاده است.
کتاب‌های زیادی هم درباره شمر در تاریخ نوشته نشده و فقط همه می‌دانند او یک فرد جنایتکار به شمار می‌رود و در همین حد در تاریخ از او یاد شده است. با وجود این اطلاعات اندک درباره شمر، من باید این نقش را بازی می‌کردم و طوری او را به تصویر می‌کشیدم که برای مردم باورپذیر باشد. آنچه در سریال مختارنامه در قالب شمر می‌بینید در واقع سلیقه من و آقای میرباقری است که تصویر شده است.
منفی و مثبت بودن نقش حداقل برای من معنایی ندارد. من اصلاً از این‌که این نقش را بازی کردم، پشیمان نیستم، اما دوست ندارم دوباره نقش شمر را بازی کنم، چون یک بار بازی کرده‌ام و تمام شده، اما نقش‌های منفی دیگر را ممکن است بازی کنم. به نظر من، ما باید در کسوت بازیگر همه نقش‌ها را تجربه کنیم و خودمان را محک بزنیم. ابتدا کمی از پذیرفتن نقش اکراه داشتم، چون نمی‌خواستم در این سریال نقش یک فرد منفور را بازی کنم، اما در حین کار با نقش ارتباط گرفتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها