چین کشور بزرگ و تاریخی جهان است پر از زیبایی های متفاوت با رسم و رسوم های عجیب و خاص خود. کشور چین کشوری سنتی ولی در عین حال مدرن است، چین طرفداران زیادی دارد.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۸۲
آشنایی با آداب و رسوم و عجایب مردم چین

سفر به چین برای شما می تواند تجربه ی متفاوت و جدیدی باشد و شما به راحتی میتوانید با رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل در یکی از شهر های چین برای اقامت یک سفر هیجانی اقدام کنید . از شهر های زیبا و بزرگ چین ، پکن را میتوانید انتخاب کنید که پایتخت چین و شهر بزرگ چین به شمار می آید . میتوانید با تهیه بلیط هواپیما پکن به این شهر بروید و یا به دومین شهر بزرگ چین که شانگهای نام دارد سفر کنید و با توجه به هتل های 5 ستاره و تمیز شانگهای با خرید بلیط هواپیما شانگهای سفر پر هیجان خود را شروع کنید. شانگهای و پکن از شهر های پیشرفته چین هستند.

در این مطلب شما را با چند عادت عجیب مردم چین آشنا میکنیم.

استفاده از رنگ سفید در مراسم های عزاداری

مردم کشورهای مختلف دارای فرهنگ ها و اعتقادات متفاوت میباشند. مردم چین در مراسم عزاداری و ترحیم بر خلاف کشورهای دیگر از رنگ سفید استفاده میکنند. آنها رنگ سفید را به معنای مرگ میدانند. مردم این کشور معتقدند سفید رنگ آرامش میباشد و استفاده از این رنگ در مراسم های عزاداری مناسب تر است. البته ناگفته نماند که در کشورهای دیگر مانند هند هم این رنگ برای عزا استفاده میشود.

قرمز رنگ مقدس کشور چین

در چین رنگ قرمز یک رنگ سنتی است و بیشتر برای لباس های عروسی از زمان های قدیم تا به امروز مورد استفاده قرار میگیرد. از نظر مردم چین پوشیدن لباس های قرمز سبب طول عمر میشود. اگر شما بلیط هواپیما پکن یا شانگهای تهیه کنید و به این شهر ها سفر کنید رنگ قرمز را در سراسر شهر زیاد مشاهده میکنید. چینی ها حتی برای طراحی منزل و یا مغازه هایشان هم از این رنگ زیاد استفاده میکنند و به رنگ قرمز اهمیت زیادی میدهند.

استفاده از غاز به جای سگ پلیس !

شاید برای شما عجیب باشد اما پلیس های چین از غاز ها به عنوان سگ استفاده میکنند. آنها بر این معتقدند که غاز های حتی از سگ ها هم باهوش تر هستند و حسی شنوایی بسیار بالایی دارند. از نظر آنها این موجودات رفتار تهاجمی بسیار قوی داند و بینایی بالایی دارند حتی صدای آنها هم بلند است و این برای مسئله برای پلیس ها اهمیت زیادی دارد. از نظر آنها استفاده از غازها به دلیل تعداد زیاد و عملکرد گروهیشان به صرفه تر و مناسب تر از استفاده یک سگ نگبان میباشد.

ترس از عدد 4 در میان افراد

جالب است بدانید مردم چین و ژاپن به شدت از استفاده کردن عدد 4 خودداری میکنند. اگر شما با خرید اینترنتی بلیط هواپیما شانگهای به این شهر سفر کنید. تمامی اعداد به جز 4 را میتوانید مشاهده کنید. آنها این عدد را نحس میدانند جالب است بدانید آنها از عدد 94 به شدت ترس دارند و آن را به معنی مردن در مدت زمان طولانی میدانند. تنها جایی که از این عدد استفاده میشود ارتش است. ارتش چین عدد 13 را در شماره ارتش خود به کار نمیبرد و تایوان و کره از عدد 4 بر روی کشتی های خود استفاده میکنند.

غذا خوردن با چاپستیک

در اکثر مناطق جهان مردم با قاشق و چنگال غذای خود را میل میکنند اما افراد زیادی هم هستند که استفاده از دو تکه چوب را به قاشق و چنگال ترجیح میدهند. چینی ها هم جزو این دسته افراد میباشند. جالب است بدانید آنها با چوب های معروفی به نام چاپستیک غذا میخورند و نباید چوب ها را به طور عمود در ظرف غذا قرار داد این آیین از گذشتگان اینگونه بوده است. مردم چین در هزاران سال قبل با استفاده دو تکه چوب باریک و بلند غذا میخوردند و این فرهنگ غذا خوردن را به کشورهای زیادی مانند ویتنام و ژاپن منتقل کردند.

چین یک کشور بزرگ و پرجمعیت با فرهنگی غنی است که کمتر کشوری دارای این فرهنگ میباشد. این کشور روز به روز در حال پیشرفت بوده و همین پیشرفت باعث توریستی شدن شهر های مهم آن مانند پکن و شانگهای میشود. گردشگران زیادی در سال برای رزرو بلیط هواپیما به شهر های این کشور دیدنی اقدام میکنند. شما میتوانید از وب سایت های اینترنتی معتبر مانند وب سایت تریپ ، به صورت اینترنتی بلیط هواپیما خریداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها