ظریف: اروپا را تحت فشار قرار می‌دهیم

وزیر خارجه در گفت‌وگو با سایت khamenei.ir با بیان این‌که اروپایی‌ها را برای اجرای تعهدات‌شان تحت فشار قرار می‌دهیم خاطرنشان کرد: اروپا باید بداند نمی‌تواند فقط با چند اظهارنظر یا چند طرح اجرانشده از زیر‌بار مسؤولیت‌هایش شانه خالی کند.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۵۷

محمدجواد ظریف تصریح کرد: اروپایی‌ها تلاش‌هایی کردند اما همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این تلاش‌ها کافی نبود و حتی در بعضی موارد می‌شود گفت این تلاش‌ها نشان‌دهنده عدم آمادگی اروپایی‌ها برای هزینه کردن در حوزه‌ای که خودشان ادعا می‌کنند اهمیت استراتژیک برای آنها دارد، بود. لذا این واقعیت را رهبر انقلاب از ابتدای خروج آمریکا از برجام مطرح کردند.
همچنین محمدجواد ظریف به تلاش سه کشور اروپایی برای فشار به برنامه موشکی ایران از طریق سازمان ملل واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: اروپایی‌ها نه تنها نتوانسته‌اند به وعده راه‌اندازی کانال مالی عمل کنند، بلکه تلاش می‌کنند رضایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را جلب کنند.
این واکنش در پاسخ به اقدام سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بود که با انتشار نامه‌ای ضمن مطرح‌کردن ادعاهایی، از دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست کردند گزارشی درباره فعالیت‌ موشک‌های بالستیک ایران ارائه دهد.
وزیر خارجه کشورمان همچنین با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات مداخله جویانه و عوامفریبانه وزیر خارجه آمریکا در سوء‌استفاده از سیل در ایران پاسخ داد.
محمدجواد ظریف گفت: پمپئو و دیگر مقامات آمریکا که با تروریسم اقتصادی خود آحاد مردم ایران را هدف قرار داده و حتی تلاش می‌کنند مانع واریز شدن کمک‌های مالی هموطنان ما در خارج از کشور به حساب‌های هلال احمر ایران برای کمک به سیل زدگان شوند، بهتر است به‌جای سوءاستفاده غیرمعمول و سیاست زده از درد و رنج انسان‌ها در حوادث طبیعی، به وضعیت مصیبت زدگان داخل آمریکا که ماه‌هاست از حوادث طبیعی در آمریکا در رنج و عذابند رسیدگی کنند.
وی افزود: وزیر خارجه آمریکا ظاهراً از سوء‌مدیریت حوادث دو سال گذشته در آمریکا ناآگاه است که این‌گونه اظهارنظر‌های غیرحرفه‌ای، مداخله‌جویانه و فریبکارانه درباره مدیریت سیل‌های سهمگین و بی‌سابقه روز‌های گذشته که همزمان ۲۴ استان ایران را درگیر خود ساخته است، می‌کند.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای گفته بود سیل اخیر باردیگر سوء‌مدیریت حکومت ایران در برنامه‌ریزی شهری و آمادگی برای شرایط اضطراری را نشان داده است. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها