در رویداد ویژه شرکت اپل چه گذشت؟

فرزندان جدید اپل

شاید نام اکتبر آتشین یا Techtober را شنیده باشید، ماهی شلوغ در حوزه فناوری که این بار با رویداد اپل به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۲۴

همانطور که پیشبینی میشد مهمترین محصولاتی که اپل برای معرفی آورد، آیپد پرو و مکبوکهای جدید بودند. این غول فناوری، طراحی و فناوری به کار رفته در آیفونهای جدید را میزبان دیگر محصولاتش نیز کرد تا پکپارچگی اکوسیسم خود را حفظ کند. در رویداد اپل که 8 آبان (30 اکتبر) در نیویورک برگزار شد تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، مکبوکها را تحسین کرد و گفت بیش از 51 درصد کاربران مک جدید هستند. او همچنین افزود، در حال حاضر بیش از یکصد میلیون مک رجیستر شده در حال استفاده است. تیم کوک، مکهای اپل را یکی از گجتهایی خواند که کاربران رضایت بالایی از آن دارند و ما هم در این مورد با او همعقیده هستیم که مکبوکهای اپل باکیفیتتر و خلاقانهتر از گوشیهای این شرکت طراحی میشوند. اگر میخواهید با محصولات جدید اپل بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید. محصولاتی که با توجه به قیمتهای نجومی و تبدیل ارز در ایران احتمالا طرفداران زیادی نخواهند داشت!

سبزترین مکبوک

در آخرین کنفرانسی که اپل مکبوکهای جدیدش را معرفی کرد، خبری از سری محصولات ایر نبود. با توجه به این که مکبوک پروهای جدید آن نسل، به نازکی و سبکی لپتاپهای ایر اپل رسیده بودند این شایعه به وجود آمد که مکبوک ایر از سبد محصولات اپل حذف خواهد شد، اما در رویداد هفته گذشته باز هم یک مکبوک ایر جدید معرفی شد. این محصول جدید از همیشه سبکتر و البته نازکتر است، به شکلی که ضخامت و وزن آن بهترتیب به 15 میلیمتر و 25/1 کیلوگرم میرسد؛ یعنی یک پَروزن واقعی. از نظر سختافزاری مک بوک ایر جدید درست شبیه مکبوکپروهای نسل قبل است؛ یعنی پردازنده دو هستهای و نسل هشتمیCore i5 اینتل با فرکانس پایه 6/1گیگاهرتز. بهصورت پیشفرض روی این دستگاه 8گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی اساسدی وجود دارد، اما اگر بخواهید میتوانید تا 16 گرم و همچنین 5/1ترابایت حافظه داخلی اساسدی قرار دهید.

حتما ساختار قطرهمانند را در مکبوک ایر به یاد دارید، لپتاپ جدید نیز از همان بهره میبرد، با این تفاوت که این بار از آلومینیوم صد درصد بازیافتی برای ساخت بدنه مک استفاده شده است.

صفحه نمایش این دستگاه نیز نسبت به نسل قبلی خود باریکتر شده و حالا 17درصد حجم کمتری دارد. در نسل 2018 مکبوک پروها، اپل ساختار صفحه کلید دستگاه را به طور کلی بازطراحی کرد. طرحی که به مدل پروانهای معروف و تمام دکمهها به صورت اختصاصی از نور برخوردار هستند. حالا مکبوک ایر هم به همین قابلیت مجهز شده، اما باید دید کیبورد مکبوک ایر هم مشکلات مکبوک پروهای 2018 را خواهد داشت یا خیر؟ خبر خوب دیگر مربوط به ترکپد دستگاه است که 20درصد نسبت به نسل گذشته بزرگتر شده است. کسانی که با ترکپد مکبوک پیش از این کار کرده باشند، خوب میدانند که با چه نعمت بزرگی روبهرو هستند.

از دیگر بهروزرسانیهای این محصول میتوان به بلندگوهای استریوی دستگاه اشاره کرد که باز هم 26درصد قویتر شده است، اما خبر بد محدود شدن پورتهای دستگاه است، چراکه مکبوکایر جدید تنها دو پورت تاندربولت3 چهارکاناله و جک 5/3میلیمتری هدفون همراه خود دارد که دست کاربران را حسابی میبندد. قیمت پایه مکبوک ایر که در رنگهای نقرهای، خاکستری و رزگلد عرضه خواهد شد از 1199 دلار شروع میشود.

کوچکهای قدرتمند

محصول مکمینی اپل شاید در ایران چندان خواستار و طرفدار نداشته باشد، اما جالب است بدانید 30 درصد فروش رایانههای اپل، به این محصول اختصاص دارد. یعنی بالاتر از مکپرو و یک پله پایینتر از آیمک پرو. این رایانه کوچک که با وصل شدن به یک نمایشگر و ماوس و کیبورد به یک آیمک جمعوجور تبدیل میشود، حالا وارد فاز جدیدی از قدرت شده است. تا پیش از این مکمینی یک محصول باصرفه اقتصادی مناسب بود که معمولا با سختافزار پایینتری نسبت به دیگر مکهای اپل عرضه میشد، اما حالا مک مینی با آن جثه کوچکش یک غول جیبی به تمام معناست که با دو پردازنده نسل هشتمی شش هستهای و چهار هستهای عرضه خواهد شد. این پردازندهها قدرت پردازش دستگاه را تا پنج برابر افزایش دادهاند. داستان وقتی هیجانانگیزتر میشود که بدانید عملکرد گرافیکی دستگاه تا 60 درصد افزایش پیدا کرده است. تازه میتوانید رم دستگاه را تا 64 گیگابایت افزایش دهید. حافظه داخلی دستگاه نیز دو ترابایت اساسدی است. در ضمن بدنه دستگاه مانند مک بوک ایر از آلومینیوم صد درصد بازیافتی ساخته شده تا با وجود اینکه دشمن جیب شماست، دوستدار محیط زیست باشد. این هیولای کوچک با قیمت 799 دلار وارد بازار خواهد شد و رنگ آن نیز خاکستری فضایی است، درست شبیه مکبوکهای 2018.

تبلتی که رایانه است

اپل مدعی شده آیپد پرو یک رایانه است، اما متفاوت از تعریف متداول رایانه عمل میکند. تبلت-رایانهای که اپل برای رقابت با سرفیس پروی مایکروسافت عرضه کرده است. اپل در این کنفرانس دو آیپد پروی 11 و 12.9 اینچی معرفی کرد. نکته جالب در مورد این دو محصول تفاوت طراحی آنهاست، چراکه مانند آیفونهای سری 10، دکمه هوم از نسل جدید آیپد هم حذف شده و قابلیت تشخیص چهره به این دستگاه نیز آمده است. همه این محصولات از پردازنده قدرتمند A12X Bionic‌ اپل استفاده میکنند. نکته جالب این است که دیگر خبری از پورت لایتنینگ در این دستگاه نیست و جای خود را به پورت USB-C‌ داده است. این پردازنده به آیپد این امکان را میدهد تا بدون هیچ مشکلی از نسخه کامل فتوشاپ شرکت ادوب پشتیبانی کند. تازه این تنها نرمافزار ادوبی نیست که نسخه کاملش با آیپد میآید، بلکه بیشتر محصولات ادوبی در این محصول اپل قابل استفاده هستند. نکته جالب دیگر در مورد آیپد پروی اپل حافظه داخلی آن است که شما میتوانید یک ترابایت حافظه داخلی در این دستگاه داشته باشید. صفحه نمایش دستگاه که با کمشدن حاشیهها یک افزایش 17درصدی داشته است، از نمایشگرهای Liquid Retina استفاده میکند و با فناوری Pro Motion تصور خارقالعادهای را ارائه میکند. در هر سه تبلت جدید اپل، عملکرد باتری 15درصد افزایش پیدا کرده است. این محصولات قرار است با سیستمعامل 12.1 آیاواس عرضه شوند که حداقل مدیرعامل اپل ادعا کرده بهینهترین سیستمعامل این شرکت تاکنون است. به روزرسانی دیگر اپل مربوط به قلم هوشمند دستگاه است. این قلم که به صورت حرفهای برای طراحان توسعه داده شده، حالا به صورت مغناطیسی به بدنه آیپد وصل و شارژ میشود و دیگر نیازی به گجت اضافه نیست.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها