شکست ناباورانه حسن یزدانی مقابل تیلور در قهرمانی جهان

پلنگ ایرانی خسته بود!

شکست ناباورانه حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور آمریکایی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان. از همان روزی که قرعه کشیدند و مشخص شد یزدانی و تیلور باید به مصاف هم بروند، در سر خیلی‌ها این فکر چرخید که «حالا وقت انتقام است» انتقام دو سال قبل در کرمانشاه. آن زمان یزدانی تازه تغییر وزن داده و البته سرما هم خورده بود. با این حال حسن ضربه فنی شد تا بهانه خوشحالی آمریکایی‌ها در رختکن را فراهم کند. تیلور آن زمان برد تا نامش بر سر زبان‌ها بیفتد؛ آن هم به دلیل این‌که تا آن زمان یزدانی در مسابقات رسمی شکست نخورده و در همه مسابقات بین‌المللی برنده بود.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۴۵

پس از این اتفاق، تیلور در اینستاگرام بارها و بارها یزدانی را به مبارزه طلبید و از او خواست تا یک بار دیگر با هم مسابقه بدهند. اتفاقی که البته باعث شد لشکر میلیونی کاربران ایرانی به صفحه او هجوم ببرند و ... نکته اینجاست که پس از قرعهکشی و اینکه مشخص شد تیلور باید به مصاف یزدانی برود، او دوباره در اینستاگرامش کریخوانی را آغاز کرد. تیلور عکسی از خودش و حسن را در اینستاگرامش گذاشت و با کریخوانیهای عجیب آن هم شب قبل از مسابقه، جو را به سمت حاشیه برد. او نوشته بود آماده است و تا به حال آمادهتر از این نبوده است. شاید تیلور راست نمیگفت؛ چرا که باید گفت حسن یزدانی ما ناآماده بود!

فینال زودرس و دیداری سرنوشتساز. آنجا که یزدانی مثل همه مسابقاتش مبارزه را هجومی آغاز کرد و موفق شد تایم نخست را با نتیجه 6 بر 2 به پایان برساند. با آغاز سه دقیقه دوم تیلور با گرفتن مچ پای یزدانی موفق به خاک یزدانی شد و کشتی 6 بر 4 به سود یزدانی شد. تیلور که با جنگندگی و آمادگی بدنی بالا به کار ادامه میداد موفق شد بار دیگر یزدانی را که نشانههای خستگی در وی پدیدار شده بود در خاک بنشاند و نتیجه را به تساوی بکشاند. تیلور باز هم به حملههای خود ادامه داد و یزدانی را در خاک نشاند تا 8 بر 6 جلو بیفتد. وی در ادامه نیز یک امتیاز دیگر گرفت تا 9 بر 6 جلو بیفتد. تیلور باز هم یزدانی خسته را در خاک خود نشاند تا به برتری 11 بر 6 برسد. نکتهای که در این کشتی مشهود بود خستگی پلنگ جویبار بود. اصلا مشخص نیست چه بلایی سر یزدانی آمده بود که او با خستگی مفرط کشتی میگرفت و در دقایق آخر نای نفس کشیدن هم نداشت. شکی وجود ندارد یزدانی که مدت زمان زیادی نیست تغییر وزن داده؛ بزودی خودش را پیدا میکند و با روحیهای بهتر از قبل روی تشک برمیگردد.

حسین خانی حذف شد

مصطفی حسینخانی، کشتیگیر وزن 74کیلوگرم تیم ملی آزاد ایران اولین حذف شده ایران در مسابقات جهانی بوداپست لقب گرفت. او در مسابقه خود مقابل جردن باروز آمریکایی در حالی که تا ثانیههای پایانی از حریفش جلو بود بازی را باخت تا چشم انتظار شانس مجدد باشد.

کشتی گیر آمریکایی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف زائور بک سیداکوف از روسیه رفت و در حالیکه این کشتی زیبا و مهیج تا ثانیه پایانی 5 بر 4 به سود باروز بود، کشتیگیر روس با زیرگیری از باروز وی را به بیرون تشک برد و یک امتیاز گرفت تا در ثانیه آخر مسابقه 5بر 5 پیروز شود. با اعتراض کادر فنی آمریکا، فیلم بازبینی شد و با رد اعتراض از سوی داوران، یک امتیاز دیگر به کشتیگیر روس داده شد تا باروز ناباورانه در این مبارزه 6 بر 5 شکست بخورد و با این نتیجه حسینخانی نیز که مقابل باروز شکست خورده بود از دور رقابتها کنار برود.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها