آیا جدیدترین گلکسی نوت، بهترین گوشی هوشمند موجود بازار است؟

بدون مرز، بدون رقیب

در روزهایی که بازار گوشی‌های هوشمند در ایران دیگر جانی در بدن ندارد و کمتر کسی سراغ آن می‌رود، شرکت کره‌ای سامسونگ از جدیدترین کهکشانی پرچمدار خود رونمایی کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۷۵۰

گلکسی نوت 9 که به گفته سازندگان آن یک شاهکار در صنعت گوشیهای هوشمند است با سر و صدای زیاد رونمایی شد. تا حدی که این شرکت کرهای با تمرکز روی چهرههای معروف (حتی در ایران) سعی کرد حتی مراسم رونمایی از این محصولات را هم به یک رویداد پربیننده تبدیل کند. اتفاقی که معمولا برای محصولات و رویدادهای شرکت اپل به صورت طبیعی اتفاق میافتد، اما وقتی صحبت از یک محصول واقعی میشود، این اعداد هستند که حرف اول و آخر را میزنند و هیچ تبلیغات و موج سازی نمیتواند نتیجه بررسیهای فنی را عوض کند. پس این شما و این هم نگاه نزدیک به گلکسی نوت 9 سامسونگ.

دوربین؛ همان همیشگی

محصولات سامسونگ معمولا دوربینهای قابل قبول و باکیفیتی دارند، اما انگار این مساله آنقدر تحریککننده بوده که مدیران و طراحان این گوشی هوشمند را به حضور در ماراتون اعداد مجاب کند. برای همین از یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. البته همین دوربین دوگانه نیز زوم اپتیکال دو برابر و f1.5 را که برای عکاسی در شب بسیار مناسب است، در اختیار کاربر قرار میدهد. علاوه بر این، عملکرد نرمافزاری دستگاه هنگام عکاسی نیز به شکل چشمگیری پیشرفت کرده است.

سختافزار؛ هیولای خفته

برگ برنده اصلی گوشی نوت 9 دقیقا همان است که باید. پردازنده بسیار قدرتمند اختصاصی اگزینوس 9810 این دستگاه از محصول جدید سامسونگ یک غول به تمام معنا ساخته است. این پردازنده هشت هستهای از چهار هسته 2.7 گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف 1.8 گیگاهرتزی استفاده میکند. مثل اغلب گوشیهای سامسونگ در این چند سال گوشیهایی که به بازار چین و آمریکا راه پیدا میکنند از پردازنده اسنپدراگون استفاده میکنند که در این مدل اسنپدراگون 845 مورد استفاده قرار گرفته است. هر دو این مدلها از 8 گیگابایت رم، پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 و Adreno 630 بهره میبرند. مجموع این سختافزارها قطعا از نیمی از کامپیوترهای خانگی ما قدرتمندتر است، چه رسد به گوشیهایی که در دست داریم!

باتری؛ آتش زیر خاکستر

هنوز خوشبینترین طرفداران محصولات این تولیدکننده کرهای هم خاطرات تند و آتشین باتریهای نوت را فراموش نکردهاند. باتریهایی که به جای اینکه بازار را به آتش بکشند، جیب، اتاق هتل یا پرده خانه کاربرانشان را به آتش کشیده بودند. مشکلی عجیب که مدتی گریبانگیر سامسونگ شد. حالا نوت 9 از یک باتری غیرقابل تعویض لیتیومیونی با ظرفیت4000 میلی آمپر ساعت استفاده میکند. این عدد روی کاغذ از هر نظر هیجانانگیز است و البته مدیرعامل سامسونگ نیز تاکید بسیاری روی امن بودن آن کرده است.

طراحی؛ زیبا، بزرگ و آشنا

نسبت صفحه نمایش این گوشی 4/6اینچی به کل بدنه حدود 84 درصد است. پس با یک موبایل پهن201 گرمی سر و کار دارید. البته این در سری نوت مساله جدیدی نیست. همانطور که طراحی بدنه دستگاه نیز تفاوت چندانی نداشته و شبیه نسلهای قبلی خود است. سامسونگ در این مدل نیز از ترکیب شیشه و فلز برای بدنه دستگاه استفاده کرده و پشت و جلو را با شیشه گوریلا گلس 5 پوشانده و یک فریم آلومینیومی زیبا نیز در دور دستگاه به کار برده است. ترکیب سفت و سخت شیشه و فلز، گواهی IP68 را برای این گوشی به ثبت رسانده تا نگران گرد و غبار و آب نباشید.

ادعای بهترین؟

همانطور که ابتدای این گزارش عنوان کردیم شرکت سامسونگ ادعا کرده گوشی هوشمند جدیدش سردمدار تمام گوشیهای هوشمند موجود در بازار است. ادعایی که مخالفان زیادی خواهد داشت. این ادعا حداقل در یک مورد صحیح است، چراکه وبسایت دیسپلیمیت که به صورت تخصصی صفحه نمایش گوشیها را بررسی میکند، نوت 9 را در بالاترین رتبه خود یعنی بالاتر از آیفون10 قرار داده است، اما اعداد بنچمارک که یک تصویر کلی از قدرت گوشیهای هوشمند ارائه میدهد، برتری این گوشی را زیر سوال میبرد، چراکه امتیاز ثبت شده با تراشه اگزینوس9810 اختصاصی سامسونگ عدد 9064 است. در حالی که بنچمارک انتوتو از عدد 9158 برای آیفون10 خبر میدهد. البته رم 8 گیگابایت چیزی نیست که بشود در هر گوشی هوشمندی پیدا کرد و از این نظر گلکسی نوت 9 را به یک مورد منحصر بهفرد تبدیل میکند.

حافظه؛ اگه میتونی پرش کن!

اگر صاحب یکی از گوشیهای نوت 9 سامسونگ باشید قطعا دیگر دغدغهای به نام پر شدن حافظه داخلی نخواهید داشت و حالا باید به این فکر کنید که این همه حافظه را با چه چیزی میتوان پر کرد؟ شاید با ریختن تمام فصلهای بازی تاج و تخت روی گوشی تان! سامسونگ برای نوت 9، دو حافظه جدا در نظر گرفته است. یک مدل512 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم و یک مدل 256 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم. حالا به این اعداد 512 گیگابایت حافظه جانبی را هم اضافه کنید تا در بالاترین حالت ممکن یک ترابایت حجم در گوشی تان داشته باشید!

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها