مقامات صهیونیستی مانع ورود یک مجری تلویزیونی به سرزمین‌های اشغالی شدند

صهیونیست‌ها علیه سلبریتی‌ها

برخلاف تبلیغات گسترده صهیونیست‌ها، مقامات اسرائیلی با سلبریتی‌ها رابطه خوبی ندارند و گاه در معرض انتقادات تند آنها قرار می‌گیرند. این مساله از دیرباز سابقه داشته و همچنان ادامه دارد. تا آنجا که گاه آنها از رفتن به اسرائیل امتناع می‌کنند یا مقامات اسرائیلی از ورود سلبریتی‌ها به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری می‌کنند. مبادا به این وسیله افکار عمومی جهان درجریان جنایات پنهان و آشکار این رژیم قرار گیرد. چند روز پیش شبکه بی.بی.سی اعلام کرد مقامات اسرائیلی حاضر نشدند به شاشی نایدو، هنرپیشه و مجری سفیدپوست آفریقای‌جنوبی اجازه ورود به کرانه باختری را بدهند.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۸۸
صهیونیست‌ها علیه سلبریتی‌ها

به گزارش بی.بی.سی عربی، داستان نایدو از آنجا شروع شد که او در صفحه اینستاگرام خود پیامهایی در حمایت از عملیات اسرائیل علیه حماس گذاشت و حتی این گروه را به «تروریسم» متهم کرد و غزه را یک «باتلاق» دانست. این پیام هرچند به ذائقه صهیونیستها خوش آمد اما به دنبالش سیلی از انتقاد به راه افتاد. بسیاری از کاربران از نایدو خواستند بهصورتی عمیقتر به اوضاع منطقه بنگرد. همین انتقادات موجب شد تا رفتهرفته شاشی نایدو متوجه شود اشتباه بزرگی مرتکب شده است. او بعد از مدتی از ارسال این پیامها عذرخواست و نسبت به اشتباه خود ابراز تاسف نمود. بخصوص اعتراف کرد که او تاکنون رنجهای واقعی مردم فلسطین را درک نمیکرده و درنهایت نیز گفت او پیامش را از روی پیامهای یک دوست اسرائیلی کپی کرده بود و در واقع بدون داشتن شناخت کافی از وضعیت فلسطین تحت تاثیر این دوست اسرائیلی قرار گرفته است.

به دنبال این ماجرا نایدو به سازمانهای مخالف با اسرائیل پیوست. سازمانهایی که خواستار تحریم این رژیم در آفریقایجنوبی هستند. نایدو میخواست اثبات کند که در تصحیح اشتباهش جدی بوده و دیگر نمیخواهد آن خطاها را مرتکب شود. وی در کنفرانس مطبوعاتی جنبش bds که هدفش تحریم کالاهای اسرائیل و خروج سرمایهگذاریها در آنجاست گفت: من همیشه گفتهام در یک نزاع دو طرف وجود دارد و من باید حرف طرف دیگر را هم بشنوم.

سفر به سرزمینهای اشغالی

همین مساله انگیزهای شد برای این هنرپیشه معروف آفریقای جنوبی که سفری به سرزمینهای اشغالی داشته باشد و بتواند از نزدیک با رنجها و مصائب ملت فلسطین آشنا گردد. نایدو ابتدا به همراه تعدادی از روزنامهنگاران به اردوگاه آوارگان در عمان رفت و تلاش کرد از نزدیک با زندگی آنها آشنا شود. بهدنبال آن نایدو خواست به کرانه باختری سفر کند اما مقامات اسرائیل مانع ورود او شدند. آنها اعلام کردند به دلیل پیوستن نایدو به سازمانهای ضد اسرائیلی به مدت ده سال حق ورود به کرانه باختری را ندارد. گلعاد اردن، وزیر امنیت عمومی اسرائیل گفت: «من شخصا از نایدو استقبال میکنم اما به شرطی که این بخشی از برنامه ضداسرائیلی نباشد.» اما نایدو در جواب او گفت: «دولتی که دموکراتیک باشد با شهروندان خود اینگونه برخورد نمیکند. شما به من دشنام داده و متهم به دروغ کردید، مرا از ورود به فلسطین بازداشتید، بعد میگویید از من استقبال میکنید. این مسخره است!»

این مساله برای خیلی حیرتآور بود که وقتی نایدو در صفحه اینستاگرام خود از عملیات سربازان اسرائیلی حمایت کرد و گفت اسرائیل مسئول اوضاع غزه نیست و بشدت مورد استقبال قرار گرفت اما وقتی لب به انتقاد از صهیونیستها گشود یکباره ورق برگشت و حتی به او اجازه ورود به سرزمینهای اشغالی ندادند. به گزارش روزنامه هاآرتص، آریه درعی، وزیر کشور صهیونیستها بهصورت مستقیم دستور داد از ورود شاشی نایدو جلوگیری شود. نایدو در پاسخ به همه اینها گفت نمیخواهد ابزار دست سیاستمداران باشد و همچنان به مخالفت خود با اسرائیل ادامه خواهد داد.

اسرائیل در نگاه هنرپیشهها

این نخستین اتفاق از این نوع نیست. جنایات وحشیانه اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین از چشم تیزبین جهانیان پنهان نیست. حتی هنرپیشهها و سلبریتیهایی که غرق در پول و ثروت هستند گاه نسبت به این حقایق واکنش نشان میدهند. همین چندی پیش بود که ناتالی پورتمن، بازیگر سرشناس هالیوودی اسرائیل را بایکوت کرد و بهدلیل اقدامات سرکوبگرانهاش گفت حاضر به شرکت در مراسم دریافت جایزه «نوبل یهودی» نیست. موسسه «جنسیس پرایز» که متولی اعطای این جایزه بود به نقل از پورتمن گفت: «حوادث اخیر اسرائیل بشدت او را آزردهخاطر کرده و از مشارکت در هر رویدادی در اسرائیل احساس راحتی نمیکند». این تصمیم درحالی اعلام شد که فلسطینیها بهدنبال اعلام قدس بهعنوان پایتخت اسرائیل از سوی دونالد ترامپ
هر جمعه راهپیمایی کرده و خواستار بازگشت به سرزمین شان بودند اما رژیم اسرائیل در برابر اعتراضات مسالمتآمیز فلسطینیها آنها را بشدت سرکوب کرد. گفته میشود تاکنون نظامیان صهیونیستی در جریان این جمعهها بیش از 150 نفر از فلسطینیها را به شهادت رسانده و صدها نفر را هم زخمی کردهاند.

حرفهای ماندگار

رسانهها تاکنون سخنان گروهی از هنرمندان و بازیگران برجسته هالیوود علیه اسرائیل را گردآوری کردهاند که برخی از آنها برای همیشه ماندگار خواهد ماند. به گزارش قدسنا، برای مثال آل پاچینو گفته بود: «به تاریخ اسرائیل مراجعه کنید تا بدانید منبع تروریست کجاست». یا مل گیبسون، کارگردان فیلم مصائب مسیح اظهار کرده بود: «یهودیان منبع تمامی جنگها در سراسر جهان هستند و من آرزوی نابودیشان را دارم.» آنتونی هاپکینز نیز با اشاره به حملات اسرائیل به مردم بیپناه غزه گفته بود: «من از اینکه آمریکایی هستم درباره این جنگ احساس شرمندگی میکنم. اسرائیل مسئول این جنگ و تمامی ویرانیهای آن است و آمریکا شریک جرم آن است.» آنجلینا جولی با توجه به همین جنایات گفته بود: «تمامی جهانیان باید در برابر اسرائیل متحد شوند.» جورج کلونی، شون کانری و بقیه نیز اظهار نظراتی مشابه اینها داشتند و بارها تاکنون به مناسبتهای مختلف جنایات صهیونیستها را محکوم کردهاند. این در حالی است که رسانههای آمریکایی و اسرائیلی به گونهای وانمود میکنند که گویی همه سلبریتیها از اقدامات اسرائیل حمایت و پشتیبانی میکنند.

رحیم محمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها