افراد مختلف شرایط مختلفی از روده را تجربه می‌کنند که تعیین‌کننده نحوه واکنش آنها به مواد غذایی است.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۰۵

روده کاندیدا

کاندیدا نوعی قارچ در روده فوقانی است و میزان متعادل آن به سلامت رودهها کمک میکند، اما گاهی به دلایلی مانند مصرف آنتیبیوتیکها یا مصرف زیاد قند و چربی فراوری شده میزان این قارچ در رودهها افزایش مییابد. افزایش غیرمنتظره وزن، مدفوع شل و مهمغزی از علائم افزایش کاندیدا هستند. حذف مواد مضر، تصحیح سبک زندگی و رژیم غذایی و کاستن از میزان استرس به برطرف شدن علائم کمک میکنند.

روده گاستریت

نفخ، ریفلاکس یا گاز زیاد از نشانههای مهم روده گاستریت هستند. روده گاستریت ایجاد کننده مشکلاتی در هضم و جذب غذا و علائم مربوط به آنهاست. مصرف چند وعده غذایی مختصر بجای سه وعده مفصل، نوشیدن آب قبل از غذا بهجای نوشیدن آن همراه یا بلافاصله بعد از غذا به برطرف شدن مشکلات هضم کمک میکند.

روده ایمن

سندرم روده تحریکپذیر(IBS) از علائم روده ایمن ـ ملتهبترین نوع روده است. افراد دارای این نوع روده باید مواد غذایی ایجادکننده نفخ و درد شکمی را از رژیم غذایی خود حذف کنند. مصرف سوپ استخوان، سوپ کلم و غذاهای تخمیری نیز کمککننده هستند.

روده استرسی

افراد زیادی دارای این نوع روده هستند. این افراد معمولا از بیخوابی، کاهش تمرکز یا کاهش میل جنسی رنج میبرند. کاهش مصرف کافئین و قندها، ازبین بردن عامل استرسزا، استراحت کافی، مدیتیشن، قدم زدن و مصرف پروتئینهای سالم میتواند از علائم مشکل بکاهد.

روده سمی

سمزدایی ناقص روده و کبد در افراد دارای این نوع روده باعث میشود سموم بجای دفع شدن سر از پوست دربیاورند و شرایط التهابی پوست مانند آکنه یا اگزما را ایجاد کنند. مصرف افراطی غذاهای چرب از عوامل ایجاد روده سمی است. خودداری از مصرف لبنیات، شیرینی جات و غذاهای سرخ شده، مصرف کافی غذاهای غنی از فیبر مانند سبزیجات تیره و جو دوسر به تقویت کبد کمک میکند.

منبع: netdoctor.co.uk

یاسمین مشرف

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها