شما در ساعت 10:30 شب به رختخواب می‌روید و ساعت 5:30 صبح از خواب بیدار می‌شوید.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۴۵
شاخص‌های مشترک نداشتن خواب کافی

به گزارش جام جم، آیا به این معنی است که خواب خوبی داشته‌اید؟ علاوه بر احساس خستگی در طول روز، ممکن است انواع مختلفی از تاثیرات نداشتن خواب مناسب را تجربه کنید. کارشناسان به چهار شاخص مشترک در این زمینه اشاره می‌کنند:

کاهش سطح بهره‌وری : هنگامی که خواب مناسبی نداشته‌اید، در کار خود دچار مشکل می‌شوید. براساس اعلام بنیاد ملی خواب آمریکا (NSF)، کمبود خواب به‌دلیل کاهش بهره‌وری افراد، سالانه هزینه‌های مالی زیادی بر شرکت‌های مختلف جهان وارد می‌کند.

کمبود خواب همچنین سطح بهره‌وری را در زندگی شخصی شما کاهش می‌دهد. به این ترتیب که وقتی کمبود خواب دارید بعد از انجام کارهای روزانه، بجای استفاده از وقت آزاد و پرداختن به اهداف‌تان، با تنبلی به اتلاف وقت
می‌پردازید.

بی‌صبری و کم طاقتی: نداشتن خواب مناسب اغلب به کاهش توانایی ذهنی و ضعیف شدن حالت عاطفی فرد و درنتیجه احساس بی‌قراری و یا تغییرات خلق و خو منجر می‌شود. این شرایط به شکل بالقوه‌ای بر توانایی تصمیم‌گیری شما تأثیر می‌گذارد.

افزایش مشکلات سلامت: داشتن خواب مناسب به بدن کمک می‌کند به بهترین نحو عمل کند و در نهایت شما از شرایط خوب سلامت برخوردار باشید. NSF می‌گوید خواب کافی، التهاب و خطر ابتلا به چاقی را کاهش می‌دهد، به کنترل قند خون کمک می‌کند و خلق و خو را
بهبود می‌بخشد.

افزایش سردردها: براساس اعلام بنیاد میگرن آمریکا، سردرد و خواب از نظر زیست‌شناختی با یکدیگر مرتبط هستند. مناطقی از مغز که کنترل خواب، خلق و خو و سردرد را به عهده دارند، دارای پیامرسان‌های مشترکی هستند؛ بر این اساس، نداشتن خواب با کیفیت، احتمال سردرد یا تغییرات روحی را افزایش می‌دهد.

چگونه خواب بهتری داشته باشیم؟ برای داشتن خواب باکیفیت‌تر، کارشناسان توصیه می‌کنند همیشه در یک ساعت معین به رختخواب بروید، بیشتر ورزش کنید، دیروقت شام نخورید و از تماشای تلویزیون به هنگام خواب خودداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها