رئیس‌جمهور ترکیه با اعلام خبر تکمیل محاصره شهر عفرین در شمال سوریه، گفت که 815 کیلومتر مربع از عفرین به تصرف نیروهای ترکیه درآمده و به زودی وارد مرکز این شهر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۷۶
اردوغان: عفرین محاصره شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که شهر عفرین به محاصره نیروهای ترکی درآمده و به زودی وارد مرکز شهر می‌شوند.

اردوغان طی سخنرانی در جمع اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) با ارائه آماری از تلفات شبه‌نظامیان کُرد در عفرین گفت: «تا کنون 3171 نفر در جریان شاخه زیتون کشته شده اند.»

وی ضمن تکذیب گزارشات کشته شدن غیرنظامیان در عفرین، گفت: «آنها می‌گویند که شما بدون هیچ شرمی، مردم را به قتل رسانده‌اید. این کار شماست، کشتن غیرنظامیان کار شماست.»

رئیس جمهور ترکیه ضمن تکرار درخواست خود برای تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل، تاکید کرد: «مطمئنم که تعداد اعضای دائم شورای امنیت افزایش خواهد یافت.»

اردوغان با انتقاد مجدد از حمایت‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکا از یگان‌های مدافع خلق (YPG) در شمال سوریه، گفت: «چه کسانی حقوق ی.پ.گ را پرداخت می‌کنند؟ البته که آمریکا و زمانی که من این را می‌گویم، آقا (دونالد ترامپ) ناراحت می‌شود! مثلا قرار بود متحد باشیم».

وی درباره مرحله بعدی عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه نیز توضیح داد: «ما امروز در عفرین هستیم. فردا در منبج خواهیم بود. روز بعد از آن، در شرق رودخانه فرات خواهیم بود تا آن را از تروریست‌ها پاکسازی کنیم و این مسیر را تا عراق ادامه می‌دهیم».

رئیس جمهور ترکیه بیان اینکه از ابتدای عملیات شاخه زیتون تا کنون، حدود 815 کیلومتر مربع از منطقه عفرین به کنترل نیروهای ترکیه درآمده، افزود: «فقط 6 کیلومتر باقی مانده تا نیروهای ما وارد شهر شوند».

اردوغان ضمن تاکید بر تداوم عملیات نظامی در شمال سوریه تا زمان نابود شدن آخرین تروریست، تاکید کرد: «ما در برابر فشارها از هیچ طرفی برای پایان دادن به شاخه زیتون، تسلیم نمی‌شویم، همانطور که برای شروع آن از کسی اجازه نگرفتیم».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها