وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با بیان اینکه افراط هیچ ارتباطی با اسلام و ادیان دیگر ندارد، گفت: مبارزه ایدئولوژیک و فرهنگی با اندیشه افراط باید از اولویت ها باشد.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۸۳
ظریف: مبارزه با تروریسم دغدغه مشترک ما و اتحادیه اروپاست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، در این دیدار باقر عزت بگوویچ عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با محمدجواد ظریف، وی با خوشامدگویی به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به حمایت های ایران از ملت بوسنی در دوران سختی ها اشاره کرد و افزود: ملت بوسنی از همه قومیت ها این حمایت ها را فراموش نمی کند.
وی افزود: روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور در سطح مطلوبی است اما روابط اقتصادی به موازات آنها توسعه نیافت و اکنون که تحریم های ایران برداشته شده، زمینه برای جهش روابط تجاری آماده شده است. در خصوص روابط بانکی و تسهیلات روادیدی هم در حال کار هستیم و حتما موانع را بر طرف می کنیم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهوری کشورمان اظهار داشت: برای ما همه اقوام در بوسنی بسیار مهم هستند و این روابط و همبستگی میان اقوام تداوم یابد تا شاهد توسعه و امنیت هر چه بیشتر در بوسنی و هرزگوین باشیم. شما همیشه جمهوری اسلامی ایران را کنار خود خواهید داشت.
وی با اشاره به هیات تجاری همراهش اظهار داشت: امیدواریم این سفر و همایش تجاری، شروع خوبی برای تحرک بخشیدن به روابط اقتصادی دو کشور باشد.
وزیر امور خارجه با برشمردن زمینه های همکاری افزود: ایران می تواند یک تامین کننده مطمئن انرژی برای بوسنی و هرزگوین باشد.
وی با ذکر برخی موانع تجاری موجود ابراز امیدواری کرد این مشکلات با همکاری طرفین برداشته شود و خاطر نشان کرد: تعرفه های گمرکی، روابط بانکی و روادید تجاری و تسهیل روابط تجاری و مردمی از جمله نکات مطرح شده توسط وزیر امور خارجه بود.
ظریف اظهار داشت: مبارزه با تروریسم و افراط گرایی یکی از دغدغه های مشترک ما، شما و اتحادیه اروپاست. افراط هیچ ارتباطی با اسلام و ادیان دیگر ندارد. مبارزه ایدئولوژیک و فرهنگی با اندیشه افراط باید از اولویت ها باشد. ما می توانیم در این زمینه همکاری کنیم و آنرا به نفع صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای می دانیم.
در این دیدار اعضای صرب و کروات شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین هم بطور جداگانه در سخنانی بر اراده دولت بوسنی و هرزگوین برای توسعه و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح و زمینه ها تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها