از کارشناسی خودرو چه می دانید؟

با وجود اینکه بازار خرید و فروش خودرو در ایران همواره پر رونق است اما هستند بسیاری که هنوز هم با کارشناسی خودرو آشنایی چندانی ندارند.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۳۱
از کارشناسی خودرو چه می دانید؟

با وجود اینکه بازار خرید و فروش خودرو در ایران همواره پر رونق است اما هستند بسیاری که هنوز هم با کارشناسی خودرو آشنایی چندانی ندارند. در واقع بسیاری از مشتریان در بازار هنوز به شکلی سنتی اقدام به خرید و فروش خودرو می کنند، این در حالی است بخش قابل توجهی از خودروهای دست دوم و حتی صفر کیلومتر موجود در بازار دارای مشکلاتی هستند که نه تنها با چشم که حتی از سوی بسیاری از تعمیرکاران نیز قابل تشخیص نیستند. این موارد موجب شده تا کارشناسی خودرو به یکی از ملزومات پیش از خرید خودرو تبدیل شود.

همراه مکانیک، به عنوان نخستین شرکت ارائه دهنده خدمات تخصصی خودرو در محل طی سال های اخیر بیش از 12 هزار مورد کارشناسی خودرو انجام داده و علاوه بر آن، خدماتی نظیر کارشناسی قیمت خودرو، فروش سفارشی خودرو، مشاوره خرید و مقایسه خودروها را به صورت رایگان به شما ارائه می دهد.

کارشناسی خودرو چه اهمیتی دارد؟

میزان کارکرد و تعویض یا تعمیر قطعاتی نظیر موتور، درب و کاپوت ها همگی از عواملی هستند که بر قیمت خودرو دست دوم اثر می گذارند. این در حالی است که تشخیص برخی از این موارد چندان کار راحتی نیست و برخی فروشندگان با تغییر کیلومتر خودرو یا پنهان نمودن موارد تعمیر یا تعویض شده قصد فروش خودروی خود با قیمتی بالاتر را دارند.

در بررسی های صورت گرفته توسط همراه مکانیک مشخص شد که از هر 5 خودرو کارشناسی شده توسط این شرکت کیلومتر یک یا دو خودرو دستکاری شده است.علاوه بر این تعویض یا تعمیر قطعات بدنه نیز تاثیر قابل توجهی در قیمت یک خودرو دست دوم دارند. به منظور اطمینان بیشتر، می توانید با استفاده از ابزار محاسبه قیمت خودرو در وب سایت همراه مکانیک تاثیر این موارد بر قیمت خودرو را مشاهده کنید.

شاید تا اینجا تصور کرده باشید که کارشناسی خودرو تنها برای تشخیص سلامت خودروهای دست دوم صورت می گیرد اما جالب است بدانید که حتی خودروهای صفر کیلومتر نیز بی نیاز از کارشناسی خودرو نیستند چرا که در برخی موارد حتی خودروهای تصادفی از سوی نمایندگی ها به عنوان خودرو صفر کیلومتر فروخته شده اند. بنابراین، به نظر می رسد که خرید و فروش چشم بسته خودرو در شرایط فعلی نه تنها منطقی نیست بلکه میتواند خریدار را متحمل ضررهای جبران ناپذیری سازد.

کارشناسی خودرو در همراه مکانیک

در بازار کنونی بر خلاف تبلیغاتی که مشاهده می کنید، میزان کارکرد خودروهایی که کیلومتر آنها دستکاری شده حتی با استفاده از دستگاه دیاگ و چک نمودن تمامی پارامترها نیز به طور دقیق مشخص نمی شود. با این حال، کارشناسان با تجربه، قادر هستند حدود کارکرد خودرو را با تقریب خوبی مشخص کنند. بنابراین در زمان انتخاب کارشناس خودرو به فاکتور تجربه اهمیت ویژه ای بدهید. همچنین تست رنگ خودرو نیز به روشهای مختلفی انجام می شود که دارای درصد خطاهای متفاوتی هستند. تست رنگ خودرو در همراه مکانیک با استفاده از به روزترین دستگاه‌های دیجیتال و با کمترین درصد خطا صورت می‌گیرد.

خدمت کارشناسی خودرو همراه مکانیک شامل بررسی 209 مورد از جمله بدنه، رنگ، پیشرانه، گیربکس و آپشن و تجهیزات جانبی است که در قالب یک گزارش رسمی به مشتری نیز ارائه می شود. این خدمات در دو نوع کامل و لاکچری ارائه می شود که در کارشناسی لاکچری علاوه بر تست رانندگی، موتور، گیربکس، جلوبندی، لاستیک و تجهیزات جانبی مواردی نظیر تست رانندگی تکمیلی به مدت 15 دقیقه، بررسی آندوسکوپی موتور و گیربکس به وسیله دستگاه بروسکوپ، بررسی دقیق کمپرس موتور به وسیله دستگاه کمپرس سنج، آنالیز روغن ترمز به وسیله دستگاه و تست باتری خودرو به وسیله دستگاه هیدرومتر نیز انجام می شود که همه این موارد در محل دلخواه شما و تنها 30 دقیقه پس از تماس شما با شرکت همراه مکانیک صورت می پذیرد.

در حال حاضر خدمات کارشناسی همراه مکانیک غیر از تهران، اصفهان و کرج در شهرهای دیگر نیز ارائه می شود که از جمله آنها می توان به کارشناسی خودرو در تبریز و کارشناسی خودرو در مشهد اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها