نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به خطر شیوع کانکس‌نشینی در کلانشهرها به خصوص تهران بزرگ هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۸۸
هشدار درباره کانکس‌نشین‌ها در پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، مسعود رضایی با هشدار نسبت به خطر شیوع کانکس‌نشینی در پایتخت گفت: کانکس‌نشینی پدیده نامتعارف جدیدی نیست و شبیه این پدیده مانند بیغوله نشینی و کپرنشینی در اطراف تمامی کلان شهرهای کشور به ویژه تهران دیده می‌شود.

وی با انتقاد از غفلت مسئولان اجرایی نسبت به حاشیه‌نشینان، افزود: متاسفانه حاشیه‌نشینان در حاشیه برنامه های کشور قرار گرفته و به فراموشی سپرده شده‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اقدامات انجام شده برای مدیریت حاشیه‌نشینی و حمایت از حاشیه‌نشینان در حد شعار باقی مانده است، ادامه داد: این اقدامات بیشتر ظاهرسازی و در حد تبلیغات است و به حدی برای مقابله با این معضل و رفع مشکلات اقتصادی تعلل شده که پدیده کانکس نشینی نیز در حال افزایش است.

رضایی با انتقاد از اینکه برخی از حاشیه‌نشینان در خانه‌های محقر و خرابه‌ها زندگی می‌کنند خطر شیوع کانکس نشینی را برای پایتخت آسیبی جدی دانست و تصریح کرد: متاسفانه این مناطق از امکانات اولیه بهداشتی محروم هستند و محرومیت در این مناطق بیشتر از سایر مناطق دیده می‌شود.

وی با اشاره به این که حاشیه‌نشینان در بافت‌های فرسوده امنیت جانی ندارند، گفت: افزایش حاشیه نشینی کاهش امنیت شهر و افزایش بیماری‌های عفونی، فساد اخلاقی و معضلات و آسیب‌های اجتماعی ثمره بی توجهی به مدیریت حاشیه نشینی و عدم نظارت مناسب بر این مناطق است.

رضایی با تاکید بر اینکه زمان آن رسیده است که حاکمیت از هر جناح و قشری برای رفع حاشیه نشینی و خطر کانکس نشینی گامی جدی بردارد، افزود: هر اندازه که در مدیریت پدیده حاشیه نشینی تعلل شود به همان میزان باید منتظر افزایش آسیب های ناشی از حاشیه‌نشینی و به تبع آن بروز برخی پدیده های دیگر باشیم.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به کنترل پدیده‌های حاشیه، بیغوله و کپرنشینی زمینه را برای شکل‌گیری پدیده‌های جدید مانند کانکس نشینی مهیا کرده است. زمان آن رسیده که مسئولان اجرایی از اقدامات شعاری پرهیز و با اقدام و عمل و توزیع عادلانه امکانات، رفع بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی زندگی مردم آسیب های اجتماعی را در کشور کاهش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها