
به گزارش جام جم آنلاین ، این تحقیق کار مشترک پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا و دانشگاه لوند در سوئد است و روز جمعه نتایج این تحقیق در مجله «Nutritional Biochemistry» منتشر شد.
محققان در آزمایش بر روی خوکها موفق به کشف رابطهای بین خوردن سبزیجات و میوه و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده شدند.
این محققان متوجه شدند که میوههای رنگی به ویژه سیب زمینی بنفش حاوی ترکیبات بیواکتیو مانند آنتوسیانین و اسیدهای فنولیک است که از روده در مقابل سرطان محافظت میکند. خاصیت ضد التهابی این میوه و سبزیجات نقش اساسی را در این رابطه دارد.
این محققان گفتند علت استفاده از خوکها در این تحقیق مشابهت سیستم گوارشی خوکها و انسانها است.
تحقیقات قبلی نشان داده که میوه و سبزیجاتی مانند فلفل، گوجه فرنگی، بادمجان، هویج، بروکلی، کلم، پیاز، سیب، هلو و توت فرنگی میتواند در جلوگیری از سرطان موثر باشند.
سرطان روده سومین نوع شایع سرطان و دومین سرطان مرگآور در آمریکاست و همه ساله ۹۵ هزار نفر در این کشور به آن مبتلا میشوند.
{$convert_old_media}
هوش مصنوعی یکی از قدیمیترین عادتهای ما در اینترنت را تغییر داده است
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین عنوان شد
در گفتوگو با جامجم آنلاین تشریح شد
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین مطرح شد