دکتر نوروزی: نتیجه جذب نام‌ها و چشم بستن بر تست پزشکی همین است

بحران مصدومیت در اردوی آبی

معاون پزشکی باشگاه استقلال که در ابتدای فصل دیدگاهش در جذب بازیکن بویژه بازیکن آسیب‌دیده‌ای مثل مجتبی جباری نادیده گرفته شد، مسئولان باشگاه‌ها را به نگاه علمی و پرهیز از توجه صرف به نام‌ها در نقل و انتقالات فراخواند.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۸۸

آسیب‌دیدگی پیاپی در حالی امان استقلال را در این فصل بریده است که دکتر امین نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با رادیو تهران تصریح کرد: از تمامی مسئولان، مدیران و مربیان فوتبال کشور استدعا دارم که در باشگاه‌ها بیشتر از مباحث علمی استفاده کنند و برای جذب بازیکن فقط به نام‌هاتوجه نکنند. باشگاه‌ها و مربیان به کادر پزشکی خود اطمینان داشته باشند که بعدا در طول فصل دچار معضل نشوند. امسال که گذشت، اما امیدوارم از سال بعد تمام باشگاه‌ها قبل از جذب بازیکن، تمام تست‌ها را انجام بدهند و بعد قرارداد امضا کنند.

نوروزی ادامه داد: این گونه نباشد که بازیکن به محل تمرین بیاید، با تیم به اردو برود و بعد نظر ایفمارک یا کادر پزشکی را بپرسند. آن وقت کار از کار گذشته است. من خواهش می‌کنم اگر بهترین بازیکن یا بدترین را هم می‌خواهند جذب کنند، اول به تست پزشکی و پزشکان اعتماد داشته باشند.

منتظری، 4 ماه دور از میدان

رئیس کمیته پزشکی باشگاه استقلال تأکید کرد: متأسفانه از آغاز لیگ تا امروز، یک سری بدشانسی‌ها گریبانگیر استقلال شد و مصدومیت‌هایی به وجود آمد که باید به آن ورود می‌کردیم. بعضی مصدومیت‌ها به‌صورت مستقیم اتفاق افتاد؛ مثل آسیب‌دیدگی منتظری که از ناحیه کتف مصدوم شد. او سال گذشته یک جراحی سنگین انجام داد و این‌بار هم از همان ناحیه آسیب دید و در نهایت جراحی کرد که با پیشنهاد پزشک جراح منتظری، این بازیکن حداقل چهار ماه دوره نقاهت خواهد داشت.

ابراهیمی درد دارد

دکتر نوروزی درخصوص ابراهیمی گفت: چندی پیش نامه‌ای از طرف فدراسیون به باشگاه استقلال ارسال شد که یک سری بازیکنان تحت نظر گروه پزشکی تیم ملی که اتفاقا افرادی برجسته و از دوستان ما هستند تمرین کنند که ما هم بنا بر توصیه علیرضا منصوریان قبول کردیم. درست است که من با استقلال قرارداد ندارم، اما قرارداد دلی که دارم و می‌توانم به بازیکنان کمک کنم. به همین علت با این موضوع موافقت و پا‌به‌پای تیم حرکت کردم. وی تأکید کرد: امید ابراهیمی پیش از جراحی سه هفته در اختیار کادر پزشکی تیم ملی بود و در نهایت جراحی کرد، من شب گذشته او را معاینه کردم و متوجه شدم از ناحیه‌ای که جراحی کرده، احساس درد می‌کند. ظاهرا ابراهیمی فشار زیادی در تمرینات آورده و من هم تشخیص دادم او باید استراحت کند و به درمانش ادامه بدهد. معمولا در جراحی فتق هشت هفته زمان برای بهبود نیاز است ولی در مورد ابراهیمی 9 هفته و یک روز زمان برده. با توجه به احساس نیاز تیم و این که ابراهیمی یکی از بازیکنان خوب استقلال محسوب می‌شود. شاید او کمی به قسمت جراحی شده فشار وارد کرده و باید درمانش را زیر نظر ما انجام دهد.

وی در پاسخ این سوال که دلایل این مصدومیت چیست، گفت: من زیاد در تمرینات حضور ندارم و نمی‌توانم قضاوت خوبی داشته باشم، اما دلایل زیادی در مصدومیت‌ها تأثیرگذار است. اول زمین تمرین که معتقدم ما باید زمینی بهتر داشته باشیم هرچند مدیریت باشگاه تلاش کرد که زمینی خوب برای استقلال فراهم کند. بعد از آن تغذیه و استراحت در مصدومیت‌ها تأثیرگذار است. من از باشگاه‌ها خواهش می‌کنم که کادر پزشکی را به عنوان بازوان خود در جلسات بپذیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها