یک جریان صهیونیستی آمریکایی بر این اعتقاد است که ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است بر پایه این اعتقاد پوچ واهی در 30 مرداد 1348 مسجد الاقصی قبله اول مسلمین جهان توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد اما این کار هیچ تاثیری در جایگاه و عظمت والای قبله اول مسلمین نداشته و از نظر مسلمانان درجه اهمیت مسجدالاقصی کماکان پس از مسجدالاحرام و مسجدالانبی قراردارد. پس از این رخداد و بنا بر پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای کنفرانس اسلامی این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۵۱
روز جهانی خانه عشق

مسجد یا همان سجده گاه و محل عبادت جایگاه والایی در میان مسلمانان جهان دارد. مسجد پایگاهی منسجم و یکپارچه از مسلمانان است که نماز جماعت و صفوف بهم فشرده نمازگزارانش به خوبی بیانگر این موضوع است.

یکی از نقش های اساسی مسجد زمینه سازی حضور خالصانه و پرشور برای راز و نیاز است.عبادت و راز و نیاز با خداوند آرامش دهنده دل ها و تامین کننده نیاز روحی و فطری انسان است. گرچه عبادت در هر مکانی به صورت نسبی این نیاز را تامین میکند ولی این نیاز در مسجد بسیار کاملتر و بهتر تامین می شود. مسجد آشیانه و پناهگاه مومن است پناهگاهی که انسان درآن از دغدغه ها فاصله گرفته و به آرامش میرسد.

نگاهی دیگر به موضوع مسجد این مهم را می رساند که تفکر ایجاد چنین پایگاه بزرگی در جهان اسلام بسیار بزرگتر از آن چیزی است که انسان در ذهن خود میپروراند. این تفکر بزرگ و ژرف اندیش باعث شد تا مسلمانان در جای جای این کره خاکی پایگاهی داشته که محل حضور اقشار مختلف مردم برای عبادت و سایر فعالیت های دینی است.

این پایگاه، قدرت بزرگی است که در آن مسلمانان جدای از عبادت و راز و نیاز به مسائل همچون تعاون اجتماعی، مشارکت و رفع نارسایی های اجتماعی و بسیاری از مسائل و موارد دیگر می پردازند.

نقش و جایگاه مسجد بسیار بالاتر از آن است که بتوان در این مطلب بگنجد اما تاثیر مسجد در رسیدن به کمال، همبستگی، اتحاد، اموزش، جایگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و بسیاری مسائل دیگر مسلمانان دارای اهمیت بسیار بالای است که هرچه پیشتر و بیشتر باید به آن پرداخت.

مصطفی زاهدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها