می گویند ژاپنی ها زیاد عمر می کنند آنقدر طولانی که برخی با خودکشی خود را از بین می برند .غیر ازعمر طولانی یک ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز دارند و آن تناسب اندام است . خصوصا زنان ژاپنی که بندرت در میانشان چاق دیده می شود .حال راز و رمز این دو ویژگی چیست ؟ به اعتقاد کارشناسان دو چیز ؛غذای سالم و سبک زندگی مناسب.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۸۸
آنچه باید درباره ژاپنی ها بدانید

به گزارش جام جم آنلاین ، خانم های ژاپنی زیاد شیرینی جات نمی خورند ویا به مقدار کم غذای شیرین مصرف می کنند . واقعیت این است که آنها خوردن شیرینی جات مثل شکلات ، آبنبات وبستنی را خیلی دوست دارند ولی در عین حال مراقب سلامتی خود نیز هستند. غذای روزانه آنها عبارتند از ماهی ،سبزیجات ،سویا ،میوه وچای سبز .

آنان هرگز یک بشقاب پر غذا نمی خورند وهر غذایی را جدا سرو می کنند . آشپزخانه ژاپنی ها ساده است وپخت غذا در آن به آرامی صورت می گیرد . بیشتر غذاهای آنها آب پز وبخار پز است ویا اینکه غذا را خیلی سریع در تابه هایی بزرگ به نام وُک سرخ می کنند .برنج ماده غذایی ثابت در هر وعده غذایی آنان است.

بیشتر از اینکه غذای رستورانی بخورند ، غذاهای خانگی و البته ستنی را ترجیح می دهند. غذای آنها شامل سوپ میسو (سوپی که اساس آن از ساقه سبزیجات تهیه می شود) ماهی گریل شده ، سبزیجات پخته شده ، برنج دم کشیده است. فراموش نکنید که ژاپنی ها بعد از هر وعده غذا یک فنجان چای سبز میخورند. میوه هم همواره در کشور ژاپن به عنوان دسر سرو می شود.

صبحانه مهمترین وعده غذایی

در ژاپن صبحانه مهمترین ومفصل ترین وعده غذایی است صبحانه آنان از غذاها و نوشیدنی هایی مانند چای سبز ، برنج بخار پز ، سوپ ، پنیر سویا ، پیازچه ، جلبک دریایی ، املت ویا یک تکه ماهی تشکیل شده است.

یکی از مهمترین نکته های سلامت غذایی مردم در ژاپن ، مقدار وعده های غذایی آنهاست. ژاپنی ها غذاهایی خوشمزه اما در مقدار کم را برای هر وعده غذایی خود سرو می کنند. بر اساس آنچه که ژاپنی ها به آن معتقد هستند ، هر انسانی باید حین غذا خوردن از خوراک خود نهایت لذت را ببرد و این ممکن نیست مگر با آهسته خوردن. آنچه که در قاموس سفره های غذایی ژاپنی مرسوم است ، شکل ارائه غذاهاست. به این معنی که شما باید به لحاظ بصری هم از غذا سیر شوید. سایر مواردی هم که به ژاپنی ها کمک می کند تا از غذای خود بیشتر لذت ببرند و البته آهسته تر میل کنند.

ژاپنی ها معمولا غذاهایشان را به یکی از این چند طریق پخت سبک ، طبخ می کنند. بخارپز می کنند ، تفت می دهند ، نیم جوش می پزند و یا اینکه غذایشان را گریل می کنند.

باید این نکته را هم بدانید که ژاپنی ها ، هرگز غذایشان را با حرارت زیاد نمی پزند بلکه از شعله های ملایم استفاده می کنند. ژاپنی ها حتی الامکان از سس ، بخصوص سس سفید روی غذاهایشان استفاده نمی کنند و در عین حال سراغ غذاهای تازه می روند، مثلا ماهی هایی که همان روز صید شده اند یا سبزیجاتی که همان روز به بازار آمده اند.

ژاپنی ها به جای نان در هر وعده غذایی خود از برنج استفاده می کنند. آنان به ندرت آرد گندم تصفیه شده را در برنامه غذایی خود وارد می کنند.

نگاه ژاپنی ها به غذا

ژاپنی ها ، بخصوص زنان ژاپنی مانند بقیه خانم ها در سراسر دنیا درگیری فکری مقوله ای با عنوان رژیم غذایی را ندارند. آنها از کودکی یاد می گیرند و البته این موضوع برایشان شرطی می شود که از انواع مواد غذایی لذت ببرند. اما در عین حال نباید این نکته را هم فراموش کنید که ژاپنی ها هر روز زندگی شان یک روز فعال و پرکار است. به عنوان مثال آنها هر جایی می خواهند بروند ، پیاده روی را دراولویت می گذارند. همین موضوع آنها را لاغر و خوش اندام نگه می دارد. فراموش نکنید که قند برنج و نشاسته موجود در آن از ضروریات سلامت بدن است البته به شرط اینکه در مقدار مناسب مصرف شود و در عین حال با ورزش و پیاده روی قند اضافی سوخته شود.

یک الگو غذایی صحیح ، یک زندگی فعال و صد البته گرایش شدید در سنین میانسالی به ورزش هایی مانند تایچی که در حفظ تعادل بدن نقش بسزایی ایفا می کند و استرس را کاهش می دهد ، ژاپنی ها را در صدر کشورهایی قرار داده است که چاقی در آن به کمترین میزان ممکن وجود دارد و خب به تبع همین مسائل سن امید به زندگی را در این کشور بالا برده است.همه چیز به همین سادگی است.

سوشی معروف ترین غذای ژاپنی

یکی از معروف ترین غذا های ژاپنی سوشی نام دارد.مصرف این غذا اکنون در تمام دنیا در حال رواج است .از این رو گفته می شود بدون شک سوشی یکی از بزرگ ترین هدایای ژاپن به فرهنگ غذایی جهان است. در این غذا شادابی و تازگی مواد غذایی و هنر آشپز حرف اول را می زند.
سوشی در عین سادگی طعم خاصی دارد و این که آن را دوست داشته باشید یا نه فقط بستگی دارد که آیا شما از خوردن غذاها و مخصوصا ماهی خام لذت می برید یا خیر.
این غذا، ماهی خام و برنج با طعمی تند و تیز است که فشره می شود و میان جلبک پیچیده می شود، برای هر قطعه ی این غذا زحمت کشیده شده و طبق روشی خاص آماده سازی می شود. اگر این غذا را دوست ندارید باید بدانید که سوشی در ژاپن اصلا غذای ارزانی نیست و جزو خوراک های لوکس محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صادقی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
۰
۲
ما فرسنگها با اونا فاصله داریم شاید هیچگاه به فرهنگ بالای اونا نرسیم.

نیازمندی ها