جاشمعی‌های هفت‌سین

دو هفته دیگر بیشتر به عید نمانده و شلوغی و هیجان رسیدن سال نو را می‌توان در همه جا ملاحظه کرد. خانه‌ها تمیز می‌شود، باغچه‌ها پرگل می‌شود، درختان شکوفه می‌زنند و هوا بوی بهار می‌گیرد. خانم‌های کدبانو در تلاشند با حداقل هزینه بیشترین تغییرات و نوآوری‌ها را ایجاد کنند تا همگی بتوانند با شادی و نشاطی مضاعف به استقبال سال نو بروند.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۳۹

در این میان هر خانواده‌ای به نحوی به فکر چیدن سفره هفت‌سین است و باسلیقه‌ها دوست دارند این سفره را به زیباترین سفره سالشان تبدیل کنند. یکی از عوامل جذابیت سفره هفت‌سین شمع و جاشمعی است که در آن قرارمی گیرد.

اگر شما هم دوست دارید سفره‌ای قشنگ‌تر از همیشه داشته باشید از ایده‌هایی که در اینجا به شما ارائه می‌کنیم بهره ببرید و جاشمعی‌های متفاوت بسازید.

شمع چندرنگ

مثل یک رنگین‌کمان روبه‌روی چشمانتان قرار می‌گیرد و زیبایی رنگارنگش را به رخ می‌کشاند. دوست دارید چنین شمع زیبایی را داخل هفت‌سین‌تان داشته باشید؟ پس همین الان دست به کار شوید. لیوانی از جنس محکم و مقاوم انتخاب کنید و نخ‌نسوز را کف آن سفت قراردهید. می‌توانید از چسب حرارتی هم استفاده کنید. پارافین را به روش بن‌ماری یا داخل مایکروفر ذوب کرده و با مدادشمعی یا رنگ‌های پودری مخلوط کنید و داخل لیوان بریزید. اجازه دهید یک ردیف پارافین کاملاً سفت شود و بعد ردیف بعدی با رنگی جدید را داخلش بریزید. در انتخاب رنگ‌بندی حساس باشید و باسلیقه عمل کنید تا نتیجه کار فوق‌العاده از آب درآید.

سی‌دی سنگی

نگاهش کنید. از همه رنگی در آن پیدا می‌شود و هررنگ به شکلی روبه‌روی شما چشمک می‌زند انگارنه انگار دراصل یک سی‌دی بوده که به این شکل درآمده است. یک سی‌دی که دیگر برای شما کاربردی ندارد را بردارید. تعدادی سنگ ریز هم انتخاب کنید و هریک را به رنگی درآورید. هرچه تنوع رنگ‌هایتان بیشتر باشد نتیجه زیباتر خواهد بود. روی سطح سی‌دی چسب چوب بزنید و سنگ‌ها را بچسبانید. قسمت خالی وسط هم جای شمع وارمر است. از زیبایی اثر هنری خود لذت ببرید.

کاج

میوه کاج را بردارید و کمی رنگ به آن اسپری کنید. هنگامی که خشک شد قسمت بالایی را کمی خالی کنید تا جای یک شمع وارمر بازشود. می‌توانید در این زمینه از نجار محل کمک بخواهید. هرگاه جای مناسب بازشد شمع را در آن قراردهید و روشن کنید. می‌توانید این جاشمعی جالب را در چندرنگ درست کنید و آنها را کنار هم قراردهید تا ظاهری به مراتب چشمنوازتر پیدا کند.

درخت

از جنس سیم! به‌راستی بی‌شباهت به یک شاهکار هنری نیست. درست کردنش کمترین هزینه را دربردارد، اما مستلزم قدری حوصله و سلیقه است. ابتدا سه سیم نسبتاً بلند را برش دهید. این سه سیم یک شاخه را تشکیل می‌دهد. قسمت پایین را دور هم بپیچید، اما بالا را به همان شکل سرشاخه جدا از هم رها کنید. حدود هشت تا ده عدد از این شاخه‌ها را درست کنید. شاخه‌ها را در قسمت پایین به هم وصل کنید گویی تنه درخت است درحالی که خود شاخه‌ها در بالا از هم جدا هستند. حال یکی‌دو قلوه سنگ بردارید. پایین تنه درخت را به سنگ‌ها وصل کنید به طوری که شبیه ریشه درخت به نظر برسد. حال که درخت‌تان آماده شد، به سراغ نوک شاخه‌ها بروید و آنها را مانند تصویر به شکلی پیچ و تاب دهید تا توانایی نگهداشتن شمع را داشته باشد. این درخت را مانند یک جاشمعی درست کنید که توانایی نگهداشتن چند شمع را داشته باشد.

پرتقال

به به، چه جاشمعی زیبا و معطری! مطمئناً شما هم تحریک به درست کردن آن شده‌اید. پرتقال را از وسط قاچ کنید و محتویات هر نصفه را با قاشق درآورید. حال دو نصفه پوست پرتقال دارید. یکی از آنها جای قراردادن شمع وارمر است. البته می‌توانید پارافین را نیز ذوب کنید و پس از قراردادن شمع‌نسوز داخل پوست پرتقال بریزید. حالا سراغ پوسته بالایی بروید. با چاقو شکل ستاره و مربع‌های ریز دور آن را دربیاورید. پوسته را روی پوسته زیرین که شمع آن روشن است، بگذارید. عطر بی‌نظیر آن در اتاق می‌پیچد و شکل زیبایش خبر از روح هنرمند شما خواهد داد.

سنگ‌ها

به آنها نگاهی بیندازید. انگار چند آدم در هوای سرد و تاریک دور آتش جمع شده‌اند. ظاهر بسیار بانمکی دارند و حیف است اگر سر از سفره هفت‌سین زیبای شما درنیاورند. پنج قلوه سنگ بردارید. آنها باید گرد و تقریباً تخت باشد. برای آنها مانند تصویر یک جفت چشم بکشید تا نشان دهد دارند این سمت و آن سمت را نگاه می‌کنند. سنگی بزرگ‌تر برای کف کاردستی انتخاب کنید. قلوه ‌سنگ‌ها را با استفاده از چسب‌چوب یکی‌یکی کنار هم بچسبانید و در وسط جا را برای شمع وارمر خالی بگذارید. کار که آماده شد شمع را داخل قراردهید. هروقت هوا تاریک است این شمع را روشن کنید تا جذابیت آن را دوچندان نشان دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها