این روزها، علاقه‌مندان به محصولات هوشمند بی صبرانه منتظر آغاز کنگره جهانی موبایل و یا همان MWC 2017 هستند تا با جدیدترین محصولات هوشمند کمپانی های بزرگ جهان آشنا شوند. در این میان، دو شرکت کره ای ال‌جی و سامسونگ، بیش از پیش در کانون توجه رسانه های خبری دنیا قرار گرفته اند چرا که این دو غول دنیای تکنولوژی، قصد دارند تا از آخرین دستاوردهای مهندسان خود که همان گوشی‌های جی ۶ و گلکسی اس ۸ هستند، پرده بردارند.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۷۵
گلکسی اس 8 سامسونگ یا جی 6 ال‌جی ؟

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، اگرچه در این مراسم، تنها جی ۶ معرفی و رونمایی از گلکسی اس ۸ به چند هفته بعد از این رویداد موکول خواهد شد، اما اکنون این سوال بزرگ در ذهن علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند شکل گرفته است که با توجه به قابلیت ها و مشخصات فنی قدرتمندی که این دو اسمارت‌فون در دل خود جای داده اند، کدامیک انتخاب بهتریست و ارزش صبر کردن را دارد. اگر شما نیز به دنبال خرید یکی از این دو اسمارت فون هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید چرا که قصد داریم با مقایسه قابلیت ها و ویژگی های این دو گوشی، انتخاب را برایتان آسان‌تر کنیم.

نمایشگر

ال‌جی پیش‌تر استفاده از نمایشگر 5.7 اینچی فول ویژن کوآد اچ‌دی پلاس را در جی ۶ خود تایید کرد و این یعنی تصاویری با رزولوشنی برابر با 2880 در 1440 پیکسل در مقابل چشمان کاربر به نمایش درخواهد آمد. اما در گلکسی اس ۸، این رزولوشن برابر با 2560 در 1440 پیکسل عنوان شده و گفته می شود که این گوشی به نمایشگر 5.8 اینچی سوپر امولد کوآد اچ‌دی پلاس مجهز خواهد بود. با این حساب، نمایشگر مورد استفاده در جی ۶ از لحاظ رزولوشن، برتری نسبی در مقایسه با گلکسی اس ۸ خواهد داشت و فول ویژن بودن آن نیز نسبت ابعاد جالب توجه 18:9 را به دنبال خواهد داشت.

پردازنده و فضای رم

شنیده ها حاکی از این است که گلکسی اس ۸ به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 835 و جی ۶ به پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون 821 مجهز خواهد بود و این یعنی، ال جی در پرچمدار خود از پردازنده قدیمی‌تری استفاده خواهد کرد، این در حالیست که گلکسی اس ۸ از پردازنده قوی‌تر و پیشرفته تری بهره می برد.

در خصوص رم این گوشی نیز باید گفت که احتمالاً هر دو اسمارت فون به رم ۴ گیگابایتی مجهز خواهند بود. البته برخی منابع خبری نیز از عرضه مدل دیگری از گلکسی اس ۸ که به رم ۶ گیگابایتی مجهز است، خبر داده اند که هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

حافظه داخلی

گفته می شود که ال‌جی جی ۶ از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره خواهد برد و این حالیست که شایعات از عرضه گلکسی اس ۸ در دو مدل و با حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی خبر می دهند. همچنین، هر دو مدل از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی خواهند کرد و کاربران در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می توانند آن را ارتقا دهند.

دوربین

دوربین اصلی گلکسی اس ۸ برابر با 12 مگاپیکسل و دوربین سلفی نیز آن نیز برابر با 8 مگاپیکسل عنوان شده و این در حالیست که در جی ۶ از سیستم دوربین دوگانه با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. همچنین علاقه‌مندان به عکس های سلفی نیز می توانند از سنسور ۸ مگاپیکسلی این گوشی برای ثبت عکس های خود استفاده کنند.

باتری

از آن جایی که مدت زمان نگهداری شارژ، یکی از مهمترین فاکتورهای کاربران برای انتخاب یک گوشی محسوب می شود ال جی و سامسونگ هر دو تلاش کرده اند تا باتری هایی با کیفیت و طول عمر بالاتری را در محصولات خود بگنجانند به طوری که بر اساس جدیدترین خبرها، گلکسی اس 8 از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و جی 6 از یک باتری 3200 میلی آمپر ساعتی بهره خواهند برد. گفته می شود که هر دو گوشی از تکنولوژی شارژ سریع نیز پشتیبانی خواهند کرد.

سایر قابلیت ها

از جمله ویژگی های مشترک میان این دو اسمارت فون می توان به مواردی همچون اندروید 7.0 نوقا، اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب نما، فشار سنج و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد. در خصوص تکنولوژی هوش مصنوعی نیز باید گفت که در جی 6 از دستیار مجازی گوگل اسیستنت و در گلکسی اس 8 از دستیار دیجیتالی BixBy استفاده خواهد شد.

قیمت

پیش بینی می شود ال جی جی 6 با قیمت پایه تقریبی 770 دلار و گلکسی اس 8 با قیمت 885 دلار در بازار به فروش برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
۰
۰
ال جی همیشه كیفیت بهتر و قیمت پایینتر میده
اما بازار دست دوم سامسونگ بهتره

نیازمندی ها