جام جم آنلاین - آرشیو

وداع با ماه عزیز

وداع با ماه عزیز

ماه مبارک رمضان که تمام می شود به خاطر ویژگی‌هایش با آن «خداحافظی» می‌کنیم. هرکسی که در این ماه مبارک با شرایطی روزه گرفته که در رساله‌های عملیه آمده، ان‌شاءا... از همگان قبول است، زیرا خداوند اساس شریعت را بر سهل بودن نهاده است.

مردمانی 80 سال در قرنطینه

مردمانی 80 سال در قرنطینه

می‌دانی حلما... من قول می‌دهم... من قول می‌دهم یک روز بعد از نماز ظهر، روی تخته سنگ‌های روبه‌روی مسجد الاقصی می‌گویم بنشین و می‌دوم از ابوطاریج برایت فالوده می‌خرم با شربت سیب‌های ترش وحشی و آبلیمو ...

پیک امید پویانمایی

پیک امید پویانمایی

فیلم های پویانمایی ایرانی از جمله آثار پرمخاطب سامانه های اینترنتی نمایش فیلم هستند و تماشاگران با نظرات مثبت، میزان رضایتمندی خود را از این کارها اعلام می کنند.

رمضان مبارک با مهمان ناخوانده

رمضان مبارک با مهمان ناخوانده

شیخ صدوق در فضائل الاشهر الثلاثه می گوید: «اگر بندگان بدانند که در رمضان چه (نعمت ها و آثاری) هست، آرزو می کنند که رمضان یک سال باشد.»

یار مکتوب صدا‌و‌سیما

یار مکتوب صدا‌و‌سیما

20 سال قبل که کارکرد مطبوعات به قدری پررنگ بود که حتی رسانه دیداری شنیداری را تحت تاثیر قرار می‌داد و در فضای مطبوعاتی کشور عده‌ای قلم‌های خود را با نام توسعه به جای شکستن قالب‌ها، مصروف شکستن هنجارها و ایجاد هرج و مرج می کردند؛ گردانندگان رسانه ملی با درک درست از زمان و نیاز مخاطب در صدد برآمدند در حوزه مکتوب، رقابتی درست و بهنگام داشته باشند و این شد که روزنامه جام‌جم به‌عنوان یاور و همراه صدا و سیما در سپهر رسانه‌ای کشور طلوع کرد.

20 سالگی یار رسانه ملی

20 سالگی یار رسانه ملی

10اردیبهشت، بیستمین سالگرد انتشار روزنامه جام جم را به‌دست‌اندرکاران این روزنامه و همه اهالی مطبوعات تبریک عرض می کنم. این تاریخ، یک مناسبت مهم در تقویم رسانه ای ایران محسوب می شود.

فقط به خاطر گل روی شما

فقط به خاطر گل روی شما

«کاغذ اخبار» اگر تعطیل نشده بود، دقیقا همین امروز یعنی 11 اردیبهشت، 183 ساله می‌شد. پدربزرگ روزنامه‌های در حال حیات ایران که «اطلاعات» باشد دو ماه دیگر 94ساله خواهد شد. شما حسابش را بکنید چقدر روزنامه‌نگاری ما جوان است.

ما بر آن عهد که بستیم، هستیم

ما بر آن عهد که بستیم، هستیم

7300 روز از انتشار اولین شماره روزنامه فخیمه جام‌جم می‌گذرد و این رسانه شریف و دوست‌داشتنی، بیستمین سال تولدش را جشن می‌گیرد.

2 جفت از همین کفش‌ها

2 جفت از همین کفش‌ها

من شاید بهترین دوست قیصر نبودم، اما قیصر بی‌تردید بهترین دوست من بود. هر روز قبل از این‌که به دفتر خودمان، سروش جوان بروم، در طبقه سروش نوجوان گیر می‌کردم. در اتاقی که بیوک ملکی و قیصر امین‌پور بودند؛ دو نمونه مثالی انسان، دو نمونه مثالی شاعر.

سعدی و پشتوانه هایش

سعدی و پشتوانه هایش

‌‌سوال مهمی از سوی بسیاری از استادان و اندیشمندان فارسی مطرح شده و آن این که چه‌ عوامل‌ و عناصری‌ پشت‌ سر سعدی ‌وجود داشته‌ كه‌ موجب‌ چنین‌ پیدایشی‌ شده‌ است‌؟ آن هم در خطه‌ای که تا پیش از سعدی وجود سراینده و نویسنده‌ای به این بزرگی را تجربه نکرده است.

مقابله سینمای اعتراضی با وندالیسم

مقابله سینمای اعتراضی با وندالیسم

اعتراض در سینمای امروز جهان چگونه ماهیتی دارد؟ با توجه به مسیری که این هنر- صنعت طی کرده‌است این سوال مهم را باید طرح کرد و درباره پاسخ‌های آن هم بسیار اندیشید.

همسو بودن سریال‌ها با مردم روزه‌دار

همسو بودن سریال‌ها با مردم روزه‌دار

یکی از ویژگی‌های برنامه‌سازی در تلویزیون تولید برنامه‌هایی است که با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و آیینی جامعه مناسبت خاص با مناسبت‌های ملی، آیینی، دینی و مذهبی داشته باشد؛ از همین‌رو یکی از مناسبت‌های مهم دینی، مذهبی و ملی کشور ماه مبارک رمضان است.

آن روی سکه کووید- 19

آن روی سکه کووید- 19

همچنان افکار و اخبار این روزها معطوف و مربوط به کروناست، از انواع و اقسام رهنمودها و راهکارها و شیوه‌های مقابله گرفته تا برشماری و پیش‌بینی تاثیراتی که کرونا بر جوامع مختلف داشته یا خواهد داشت.

وظیفه‌مان سنگین‌تر شد

وظیفه‌مان سنگین‌تر شد

‌‌زندگی و كار در رسانه، بدون عشق به مردم بی‌معناست و این آموزه ارزشمند را همكاران، هنرمندان، مجریان و خبرنگارانی به ما آموختند كه سلامتی و جان خویش را در راه مردم و اعتلای كشور و نظام جمهوری اسلامی‌به خطر انداختند و حتی عاشقانه آن را فدا كردند تا ایران اسلامی همواره بر قله اقتدار سربلند و پابرجا بماند و پیام جهانی اسلام و نوعدوستی ایرانیان را در دنیا طنین‌انداز كند.

مثبت‌های اخبار کرونا؛ منفی‌های سریال‌سازی

مثبت‌های اخبار کرونا؛ منفی‌های سریال‌سازی

اگر از انصاف دور نشویم طی این سال‌ها سریال‌هایی ساخته شده که توانسته مخاطبان قابل قبولی را از بخش‌های میانه جامعه به خود جذب کند.

وظیفه آگاهی بخشی

وظیفه آگاهی بخشی

به نظر من باوجود برخی تلاش‌ها، در برنامه‌های تلویزیونی نوروز امسال تنوع وجود نداشت، درحالی‌که انتظار می‌رفت امسال که مردم در خانه‌ها هستند، فیلم‌های متنوعی از شبکه‌های مختلف برایشان به نمایش گذاشته شود؛ به همین دلیل تنها چیزی که خیلی طرفدار داشت، همین سریال «پایتخت» بود که آن هم مسیری زیگزاگی طی کرد.

باوری كه تغییر كرد

باوری كه تغییر كرد

موضوع این است وقتی راجع به ویروس صحبت می‌شود، راجع به اپیدمی صحبت می‌كنیم؛ یعنی راجع به مفهومی همزمان علمی و اجتماعی كه پیوست سیاسی در آن نمی‌گنجد.

2 صفحه

نیازمندی ها