فیلم های پویانمایی ایرانی از جمله آثار پرمخاطب سامانه های اینترنتی نمایش فیلم هستند و تماشاگران با نظرات مثبت، میزان رضایتمندی خود را از این کارها اعلام می کنند.
کد خبر: ۱۲۶۷۲۳۲

این استقبال نشان می دهد در صورت ساخت آثار پویانمایی خوب و جذاب و معرفی و ارائه درست آن، اتفاقات خوبی در این عرصه رقم خواهد خورد. به ویژه ما کارهای کوتاه خلاقانه ای در زمینه انیمیشن داریم که عرضه مناسب آن، با اقبال مخاطبان روبه‌رو خواهد شد.

شیوع کرونا باعث شد سازوکار نمایش فیلم از جمله آثار پویانمایی تغییر کند. با دسته بندی موضوعی می توانیم جریان جدیدی را برای تماشای بهتر فیلم های کوتاه و سینمایی و سریالی پویانمایی ایجاد کنیم. بارگذاری انیمیشن هایی در سایت کانون با عنوان «پیک امید» که در نوروز صورت گرفت، استقبال خیلی خوب مخاطبان را در پی داشت.

نه تنها در داخل کشور بلکه حتی از خارج از کشور هم نظرات مثبتی درباره آثار پویانمایی ایران داشتیم. برای بهبود این وضع و عرضه بهتر محصولات پویانمایی باید زیرساخت های فضای مجازی خود را تقویت کنیم. با توجه به جذابیت و قدرت تاثیرگذاری انیمیشن، می توانیم به بحث آموزش و انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان هم بیندیشیم.

این محدودیت ها باعث شد ما در زمینه پویانمایی، به شکل دیگری فکر کنیم. نکته مهم قابل اشاره دیگر در زمینه پویانمایی، فعالیت خوب بخش خصوصی و تولید فیلم های سینمایی جذاب در این زمینه است. این روزها حدود 20 فیلم سینمایی انیمیشن به‌طور همزمان تولید می شود که تعداد آنها یک چهارم تولیدات فیلم های سینمایی کشور است.

این درحالی است که تنها ده سال از قدمت انیمیشن سینمایی ایران می گذرد. ما در گذشته در زمینه فیلم کوتاه انیمیشن حر‌ف‌های خوبی برای گفتن داشتیم، اما در عرصه سینمایی چند سال است که به‌طور جدی فعالیت می کنیم. انیمیشن فیلشاه که گروه سازنده اش این روزها مشغول ساخت فیلمی در کانون هستند، حدود ده میلیارد در گیشه فروخت.

این میزان فروش با بلیت نیم بها و 5000تومانی برای دانش‌آموزان بود و اگر قیمت بلیت آن به اندازه فیلم های سینمایی دیگر بود، به رقم فروشی بسیار بیشتر از این دست پیدا می‌کرد.

روند رو به رشد صنعت انیمیشن ایران بسیار محسوس است و اگر فیلم های خوبی در این زمینه ساخته شود، مخاطبان کودک و نوجوان حتی بیشتر از نمونه های خارجی از آن استقبال می کنند، چون قصه ها متعلق به فرهنگ خودشان است و با آن بیشتر ارتباط برقرار می کنند تا با داستانی غریبه که با ساختار ذهنی شان هماهنگی ندارد.

محمدرضا کریمی صارمی - دبیر جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها