جام جم آنلاین - آرشیو

رژیم صهیونیستی در چرخه فروپاشی

رژیم صهیونیستی در چرخه فروپاشی

رژیم صهیونیستی در 23 روز گذشته با چندین شکست اطلاعاتی و میدانی مواجه شده و به نوعی‌ وارد چرخه فروپاشی شده است، علاوه بر این ‌حیثیت ارتش رژیم صهیونیستی نیز بعد از شکست‌های میدانی بر باد رفته است.

شکست عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در ۳ محور

شکست عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در ۳ محور

پس از گذشت ۲۲ روز از عملیات طوفان الاقصی امواج زلزله وار آن به ستون فقرات رژیم صهیونیستی همچنان با شدت وارد می‌شود. از جمله این‌که درباره اجرایی کردن طرح حمله زمینی تردید‌های قابل توجهی در بین مقامات نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر قدس وجود دارد.

شرایط هرگز به پیش از ۷ اکتبر بر نمی‌گردد

شرایط هرگز به پیش از ۷ اکتبر بر نمی‌گردد

حمایت از رژیم صهیونیستی برای غرب به بحثی حیثیتی بدل شده است و این روز‌ها اساسا آمریکایی‌ها بحث جنگ در غزه را مدیریت می‌کنند، زیرا می‌دانند ارتش رژیم صهیونیستی از هم پاشیده و قادر به تفکر نیست. برای نمونه این رژیم ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره را فراخواند. اما حدود ۲۰ درصد از این افراد برگشته‌اند و رژیم صهیونیستی قادر نیست با این مقدار نیرو وارد نبردی زمینی شود.

یاغی‌گری و جنایات بدون مرز

یاغی‌گری و جنایات بدون مرز

این روز‌ها و همزمان با کشتار روزانه غیرنظامیان غزه به‌ویژه کودکان، جهان شاهد برگ دیگری از کتاب قطور یاغی‌گری رژیم غاصب اسرائیل بود که در پرخاش توأم با تهدید و توهین الی کوهن، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی نسبت به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نمایان شد.

صهیونیست‌ها دربرابر ۵ انتقام سخت

صهیونیست‌ها دربرابر ۵ انتقام سخت

رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته و پس از روی کار آمدن مجدد نتانیاهو، رویدادهایی را در پی داشت که بیانگر تغییر شرایط این رژیم نامشروع بود. افزایش اعتراض‌های ساکنان اراضی اشغالی، اختلافات بین کابینه و مخالفان، افشای برخی اطلاعات محرمانه سردمداران، تلاش برای نفوذ در دولت‌های منطقه، تحرکات سیاسی برای گسترش عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه و افزایش اقدامات تحریک‌آمیز برای هتک‌حرمت بیت‌المقدس و توسعه مناطق صهیونیست‌نشین.

۴ دلیل برای اینکه حماس آغازگر جنگ نبود

۴ دلیل برای اینکه حماس آغازگر جنگ نبود

بر اساس اطلاعات موثق، رژیم صهیونیستی قصد داشت باریکه غزه را نیز تصرف کند و مورد اشغال قرار دهد. در واقع رزمندگان حماس با عملیات طوفان الاقصی اقدامی پیش دستانه برای جلوگیری از این تجاوز انجام دادند.

اعتراف رادیو فردا به شکست صهیونیست‌ها

اعتراف رادیو فردا به شکست صهیونیست‌ها

رادیو فردا شاخه فارسی زبان رادیو اروپای آزاد که بودجه آن توسط دولت آمریکا پرداخت می‌شود، در تاریخ ۲۳/مهر/۱۴۰۲در یادداشتی به قلم علی افشاری تحت عنوان «ده نکته پیرامون جنگ غزه» بر شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اعتراف کرده و نکات حائز اهمیتی را  که معمولا از سوی غربی ها گفته نمی شود را مطرح کرده است.

پتک دوباره بر سر نتانیاهو

پتک دوباره بر سر نتانیاهو

انتشار نتایج آخرین نظرسنجی موسسه صهیونیستی دموکراسی برای اسرائیل، شوک بسیار سختی را بر پیکره نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و دیگر صاحبان قدرت در اراضی اشغالی وارد ساخته است. براساس نظرسنجی جدید این موسسه، اعتماد ساکنان اراضی اشغالی به نخست‌وزیر و رهبران کابینه مستقر در قدرت، به پایین‌ترین حد طی دودهه اخیر رسیده است. به عبارت بهتر، هیچ کابینه‌ای به اندازه کابینه نتانیاهو طی دو دهه اخیر در اراضی اشغالی منفور نبوده است.

ترس؛ مانع حمله زمینی صهیونیست‌ها

ترس؛ مانع حمله زمینی صهیونیست‌ها

با توجه به سوابق عملیات‌های زمینی رژیم صهیونیستی به نظر می‌رسد، این رژیم دیگر به فکر عملیات زمینی نیست. ارتش رژیم صهیونیستی با توجه به اطلاعات و آگاهی‌هایی که از توان خود و سوابق رزمندگان مقاومت در سال‌هایی مانند ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ دارد، تمام تلاش‌ خود را روی این مساله معطوف کرده است که بتواند به صورت سیاسی قضیه را به اتمام برساند.

پايان حيات سياسی نتانياهو

پايان حيات سياسی نتانياهو

از ابتدای عملیات طوفان الاقصی برخی از محافل صهیونیستی اینگونه تحلیل می‌کردند که وقوع این بحران در سرزمین‌های اشغالی زمینه را برای همگرایی در بین جریان‌ها و گروه‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی فراهم خواهد آورد و صهیونیست‌ها را مجبور خواهد کرد تا اختلاف گذشته را که به چهل هفته اعتراض انجامید کنار بگذارند و راه حلی را برای کمرنگ کردن ناکامی در برابر نیرو‌های مقاومت پیدا کنند. تحولات اخیر، اما بخوبی نشان داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با یک بحران داخلی و بین‌المللی مواجه است.

سناریوهای بی‌سرانجام آمریکا

سناریوهای بی‌سرانجام آمریکا

آمریکا با دو هم‌پیمان سنتی خود یعنی رژیم صهیونیستی و اوکراین پیوند بسیاری محکمی دارد و تلاش می‌کند از بازنده بودن آنها در میدان جنگ جلوگیری کند اما ضعف روزافزون قدرت آمریکا و همچنین تحولات میدانی در دو جنگ، شرایط بسیار مشکلی را برای کاخ سفید به‌وجود آورده و اداره همزمان دو جنگ، آمریکا را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

شکست هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی

شکست هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی

یكی از پیچیدگی‌های عملیات طوفان الاقصی سردرگمی رژیم صهیونیستی در نحوه برخورد و مقابله با نیروهای مقاومت است. این مساله از آن حیث اهمیت دارد كه در دكترین نظامی رژیم اشغالگر قدس هر چقدر زمان درگیری‌های در صحنه نبرد ادامه پیدا كند به همان اندازه هیمنه رژیم صهیونیستی در هم خواهد شكست. چون براساس سیاست‌های جنگی تل آویو موضوع سرعت، قاطعیت و پیروزی‌های برق آسا یكی از اصول شناخته شده برای نیروهای صهیونیست است و در عین حال این شیوه رویاروی دقیقا از دكترین نظامی ایالات متحده آمریكا اتخاذ شده است.

گامی بزرگ در فتح فلسطین

گامی بزرگ در فتح فلسطین

در مورد عملیات طوفان‌الاقصی، اسرائیل شکست بزرگی را متحمل شد و به مرز فروپاشی رسید و این باعث همراهی بزرگ استکبار از آمریکا و اروپا و حتی برخی از کشورها مانند استرالیا شد که بپاخاستند تا این‌که اسرائیل فرو نریزد.

پروژه شکست‌خورده

پروژه شکست‌خورده

معامله عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی در صورتی که انجام شود، توانایی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را برای مقابله با ادعاهای احتمالی دونالد ترامپ، رقیبش در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا بیشتر می‌کند اما باید توجه کرد این معامله بهای سنگینی برای همه طرف‌های آن یعنی بایدن و دولت آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و نیز رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد داشت.

سردرگمی شیاطین در غزه

سردرگمی شیاطین در غزه

طی روزهای اخیر استراتژیست‌ها و تحلیلگران مسائل منطقه و نظام بین‌الملل، عملیات طوفان‌الاقصی را از ابعاد گوناگون مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند. مخرج مشترک و وجه ثابت همه این تحلیل‌ها یکسان است: «غافلگیری واشنگتن و تل‌آویو!»

حماسه‌ای که تکمیل می‌شود

حماسه‌ای که تکمیل می‌شود

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح با اشاره به تلاش رژیم‌صهیونیستی برای مظلوم‌نمایی و کمک رسانه‌های استکباری جهان برای القای این موضوع در افکارعمومی جهانیان، فرمودند : «این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است و هیچ‌کس نمی‌تواند از این هیولای دیوسیرت، چهره‌ای مظلوم بسازد.»

تاریخ مصرف سکوت سازمان ملل

تاریخ مصرف سکوت سازمان ملل

استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفری در جنوب لبنان، طبق معمول با سکوت سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی رو‌به‌رو شده است! جنایات آشکار صهیونیست‌ها در جنگ غزه نیز یکی پس از دیگری با سکوتی وقیحانه از سوی سازمان ملل توأم می‌شود. در اینجا بار دیگر رویکرد دوگانه و متناقض سازمان ملل متحد در قبال بحران‌های جاری در حوزه روابط بین‌الملل موضوعیت پیدا می‌کند.

ابتکارعمل در دست فلسطینی‌ها

ابتکارعمل در دست فلسطینی‌ها

از آنجا که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در بلند مدت در برابر مبارزان فلسطینی مقاومت کند، خوشبختانه ابتکار عمل در دست رزمندگان فلسطینی است و اقدامات آنها شکست گنبد آهنین را به تصویر کشید؛ گنبدی که نماد قدرت و بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود.

شکست بزرگ در نبرد اطلاعاتی

شکست بزرگ در نبرد اطلاعاتی

۱- صبح روز شنبه حماس در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‏های اشغالی در اطراف نوارغزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵۰۰۰ راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. برای این‌که تصور دقیقی از حجم موشک‌های شلیک‌شده به اراضی اشغالی داشته باشیم، باید به عملیات سیف القدس اشاره کرد که در آن عملیات گروه‌های مقاومت کنار هم، روی‌هم‌رفته در ۱۱روز ۴۵۰۰موشک به اسرائیل شلیک کرده بودند.

ثمره صبر استراتژیک، نفوذ در موساد

ثمره صبر استراتژیک، نفوذ در موساد

سابقه نداشت که دولت یا ملتی قبل از تشکیل خود اقدام به راه‌اندازی سرویس جاسوسی کند؛ کاری که رژیم اشغالگر در بدو تشکیلات خود انجام و به همگان نشان داد که حیات و اهداف شوم این رژیم جعلی از این مسیر قابل تحقق است.

4 صفحه

نیازمندی ها