در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

رژیم صهیونیستی در چرخه فروپاشی

رژیم صهیونیستی در 23 روز گذشته با چندین شکست اطلاعاتی و میدانی مواجه شده و به نوعی‌ وارد چرخه فروپاشی شده است، علاوه بر این ‌حیثیت ارتش رژیم صهیونیستی نیز بعد از شکست‌های میدانی بر باد رفته است.
رژیم صهیونیستی در 23 روز گذشته با چندین شکست اطلاعاتی و میدانی مواجه شده و به نوعی‌ وارد چرخه فروپاشی شده است، علاوه بر این ‌حیثیت ارتش رژیم صهیونیستی نیز بعد از شکست‌های میدانی بر باد رفته است.
کد خبر: ۱۴۲۸۱۰۵
نویسنده حسن هانی زاده | کارشناس مسائل غرب آسیا

رژیم صهیونیستی در مدت سه هفته اخیر با چندین شکست اطلاعاتی و میدانی مواجه شده است. البته عملیات طوفان‌الاقصی از چند جهت قابل تجزیه و تحلیل است، نخست اینکه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مانند موساد نتوانستند، تحرکات رزمندگان فلسطینی را رصد کنند و این شکستی اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی  محسوب می‌شود. این درحالی است ‌این رژیم همه مخالفین خود را در جهان رصد می‌کند. اما نتوانست در چند کیلومتری خود به درستی عمل کند.

نکته دوم‌ آمادگی رزمی و میدانی رزمندگان فلسطینی است که در ساعات اولیه عملیات طوفان‌الاقصی ضربه‌های سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کردند و گنبد آهنین نیز نتوانست مانع آنها شود. در واقع این اتفاق نیز‌‌ شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی بود.

مساله سوم نیز ناتوانی رژیم صهیونیستی در انجام جنگ زمینی است. برخلاف اینکه نیروهای ویژه ارتش آمریکا که برای جنگ‌های خیابانی و شهری آموزش دیده‌اند ‌آنها را همراهی می‌کنند. اما در نبرد زمینی نیز با شکست مواجه شده‌اند. برای نمونه ‌شب گذشته آنها ‌ تلاش کردند به صورت زمینی وارد غزه شوند. اما با مقاومت نیروی‌های فلسطینی مواجه ‌و متحمل خسارت‌های جدی شدند.

لازم به یادآوری است که تنها کاری که رژیم صهیونیستی در مدت حدود سه هفته اخیر انجام داده است، بمباران مکرر مردم غزه است که این رویکرد نیز دستاوردی نظامی برای این رژیم محسوب نمی‌شود. به عبارت دیگر کشتار مردم بی‌گناه غزه دستاورد نیست و افکار عمومی را علیه رژیم صهیونیستی برانگیخته است.

به این ترتیب می‌توان گفت اکنون شرایط تعیین کننده و سرنوشت سازی برای منطقه در حال رقم خوردن است که در نتیجه عملیات طوفان الاقصی ایجاد خواهد شد و ‌ قطعا شرایط به نفع محور مقاومت و ملت فلسطین خواهد بود. ‌

بنابراین می‌توان گفت رژیم صهیونیستی وارد چرخه فروپاشی شده است، زیرا ‌حیثیت ارتش رژیم صهیونیستی بعد از شکست‌های میدانی بر باد رفته است و به نظر می‌رسد آنها دیگر قادر به ترمیم این آسیب‌ها نخواهند بود‌. به همین دلیل اعتماد صهیونیست‌ها نسبت به ارتش سلب شده است. علاوه بر این در سه هفته گذشته‌ فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در اراضی اشغالی نیز متوقف شده است و برآورد می‌شود که رژیم صهیونیستی متحمل هزینه‌های سنگین اقتصادی نیز شده است‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها