جام جم آنلاین - آرشیو

سامانه‌ حمایت از خانواده زندانیان

سامانه‌ حمایت از خانواده زندانیان

در برنامه تحولی قوه‌ قضاییه، رسیدگی به امور خانواده زندانیان به عنوان یک اولویت مورد توجه متولیان است و این مهم موجب شده سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، یکی از مأموریت‌های محوری خود را به مساله رسیدگی به امور خانواده زندانیان اختصاص دهد و در این مسیر برنامه و امکاناتی را در دستور کار دارد.

بیم و امیدهای روزهای کرونا زده

بیم و امیدهای روزهای کرونا زده

این روزها، روزهای سختی است. روزهایی که برگشتیم به محدودیت‌های پاییز ۱۳۹۹. روزهایی که آژیر قرمز کرونا یک‌بار دیگر در سراسر کشور به صدا در آمده است اما این بار سخت‌تر و نگران‌کننده‌تر. ابتلاها خانوادگی و سرعت انتقال بالا رفته است.

شلیک به محیط‌بان آزاد است!

شلیک به محیط‌بان آزاد است!

محیط‌بانان آسان می‌میرند، جنگلبانان آسان پر می‌کشند؛ هیچ‌کس هوای مردان طبیعت را ندارد، این زخمی است کهنه که شهادت بیش از ۱۶۰محیط‌ بان و جنگلبان در ۴۰سال گذشته آن را تایید می‌کند؛ زخمی که دوشنبه گذشته با شهادت دو محیط‌بان در زنجان دوباره سر باز کرد، زخمی که اگر ریشه‌های آن را جست‌وجو کنیم به کمبود نیرو، تجهیزات، آموزش، بی‌توجهی به استفاده از فناوری و ظرفیت جوامع محلی و سیاست‌های اشتباه خواهیم رسید.

ستاد استقبال از کرونا

ستاد استقبال از کرونا

کرونا شمشیرش را از رو بسته است اما خبری از تصمیمات قاطع ستاد ملی مقابله با کرونا‌ نیست.

سال سخت زنان سرپرست خانوار

سال سخت زنان سرپرست خانوار

یکی از گروه‌های هدف حوزه اجتماعی در هر جامعه‌ای افرادی هستند که به دلیل شرایطی که دارند نیازمند توجه ویژه‌اند تا در کنار تسهیل دسترسی به خدمات و حمایت‌های لازم، با توجه به توانایی‌های آنان برای داشتن زندگی مستقل‌شان نیز ظرفیت‌ سازی شود.

یک سفر و هزار اظهارنظر

یک سفر و هزار اظهارنظر

بعد از گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا، جامعه به‌طور کامل، متوجه جدی‌بودن این بحران شده و توصیه‌ها را بیشتر از گذشته می‌پذیرد؛ موضوعی که می‌تواند قدمی روبه‌جلو برای مقابله با کرونا باشد.

هشدارها را جدی بگیریم

هشدارها را جدی بگیریم

پس از اعلام هشدار هواشناسی در مورد ورود یک توده بارش برف و باران به کشور، آماده‌ باش لازم را به نیروهای‌مان دادیم.

نقطه طلایی

نقطه طلایی

یک) عکس را خیلی وقت است گذاشته‌ام. جایی که همیشه جلوی چشمم باشد. پشت عکس، بابا با خودکار آبی و خط شکسته نستعلیق نوشته: «باغ اکبرآقا- نوروز۱۳۶۵ - با محمدمهدی جان».

معاملات ربوی و نظم عمومی

معاملات ربوی و نظم عمومی

مشاهدات عینی و نتایج حاصل از رصد فضاهای مجازی، حکایت از افزایش تبلیغات برای اعطای وام‌هایی دارد که سرمایه‌گذاران ناشناس روی اموال منقول و غیرمنقولی همچون ملک، خودرو، طلا، سکه، ارز و حتی سیمکارت به متقاضیان ارائه می‌کنند.

ویروس جهش‌یافته زیر ذره‌بین

ویروس جهش‌یافته زیر ذره‌بین

آخرین خبرها درباره تغییرات وضعیت کرونا در کشور از این حکایت دارد که این روزها ۹شهر خوزستان، در وضعیت قرمز قرار دارد و به‌تازگی هم اولین فرد مبتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی در استان قزوین، جان خود را از دست داد.

محیط‌ زیست در چرخه غافلگیری

محیط‌ زیست در چرخه غافلگیری

طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک کل و بزها را می‌برد، بوتولیسم و آنفلوآنزا، پرندگان مهاجر را. لاشه پرندگان مهاجر، میانکاله را فرش می‌کند، لاشه کل و بزها کوهستان را.

خانواده دانش‌ آموزان مناطق زرد و آبی همراهی کنند

خانواده دانش‌ آموزان مناطق زرد و آبی همراهی کنند

طبق مصوبه ستاد ملی‌ مقابله با کرونا مبنی بر آغاز به کار حضوری مدارس در برخی مناطق کشور، آموزش و پرورش آماده است از ابتدای بهمن پذیرای دانش‌ آموزان مشمول این مصوبه باشد.

مدیریت بی‌هوا

مدیریت بی‌هوا

روز‌های تقویم یکی‌یکی سیاه می‌شود، درست مانند آسمان این روزهای کلانشهرهای کشور‌ که غرق دود است اما آلودگی هوا داستان تازه‌ای نیست و این مشکل چند دهه است که برای شهروندان شاخ‌و‌شانه می‌کشد.

پیام امید برای پرستاران

پیام امید برای پرستاران

دیروز در روز پرستار، افراد زیادی به ما تبریک گفتند، اما یک تبریک بیشتر از همه باعث خوشحالی جامعه پرستاری شد؛ پیام تبریک رهبر معظم انقلاب که به جامعه پرستاری امیدی دوباره داد.

برای فرشته‌های خسته

برای فرشته‌های خسته

من هم مثل هزاران آدم این شهر، دقیقا مثل شما و بغل دستی‌تان چندبار در طول عمرم نیمه‌شب گذارم به بیمارستان افتاده است.

12 صفحه

نیازمندی ها