طبق مصوبه ستاد ملی‌ مقابله با کرونا مبنی بر آغاز به کار حضوری مدارس در برخی مناطق کشور، آموزش و پرورش آماده است از ابتدای بهمن پذیرای دانش‌ آموزان مشمول این مصوبه باشد.
کد خبر: ۱۳۰۱۰۱۹

عده‌ای این اتفاق را بازگشایی مدارس تلقی می‌کنند درحالی که مدارس از ۱۵شهریور امسال بازگشایی شده‌اند و اکنون بنا بر ضرورت و به دلیل بالا رفتن ایمنی برخی مناطق کشور از بابت کرونا، قرار است تعداد محدودی از مدارس به صورت فیزیکی دایر باشند.

براین اساس، در مناطق آبی کرونایی همه مدارس با جمعیت کمتر از ۵۰دانش آموز دایر خواهندبود که طبق آمار آموزش و پرورش میانگین جمعیت این مدارس ۲۳ تا ۲۴ نفر است.

همچنین در مناطق زرد و آبی کرونایی دانش‌ آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی با تراکم حداکثر ۱۰ دانش‌ آموز در هر شیفت در مدارس حضور خواهند یافت به نحوی که اگر یک کلاس ۳۰دانش‌ آموز دارد، آموزش آنها در سه شیفت ۱۰نفره انجام خواهد شد.

علاوه بر اینها دانش‌ آموزان هنرستانی که دروس کارگاهی و عملی دارند نیز با ظرفیت ۱۵نفر در هر کلاس به صورت فیزیکی در مدارس حاضر خواهند شد.

نکته مهم در این میان، دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت‌ بهداشت است که مبنای اقدام آموزش‌وپرورش در مدارس قرار می‌گیرد،‌ همان دستورالعملی که پیشتر نیز حین شروع به کار مجدد مدارس صادر شده‌ بود، با این فرق که آن دستورالعمل، محدودیت جمعیتی برای مدارس قائل نشده‌ بود ولی دستورالعمل فعلی برای حضور دانش‌آموزان در هر کلاس، سقف تعیین کرده‌است.

طبق این دستورالعمل همه دانش‌ آموزان و کادرمدرسه موظف به استفاده از ماسک هستند، همچنین فضاهای مدرسه باید مرتب ضدعفونی شود و موادشوینده نیز باید در مدارس موجود باشد.

همچنین تاکید شده‌است اگر یکی از بستگان دانش‌آموزان یا کارکنان مدرسه اخیرا به کرونا مبتلا شده یا دانش‌آموزان و کارکنان بیماری‌های زمینه‌ای دارند، باید از حضور در مدرسه خودداری کنند.

در واقع تمهیدات طوری اندیشیده‌ شده که کمترین آسیب به دانش‌آموزان و کادر مدرسه وارد شود و به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم مدارس در نقاطی به صورت فیزیکی فعال خواهندبود که از نظر وزارت‌بهداشت ایمنی بالایی دارند.

همچنین از خانواده‌ها درخواست داریم به جای نگرانی،‌ به ارتقای سلامت بچه‌ها کمک کنند و نکات بهداشت‌فردی و جمعی را به آنها آموزش دهند و در جابه‌جایی فرزندانشان از خانه به مدرسه دقت و همراهی بیشتری داشته‌باشند.

این همراهی ضروری است چون باعث می‌شود سلامت و آموزش همپای هم پیش بروند؛ مخصوصا که می‌دانیم تعطیلی مدارس و آموزش‌ های مجازی سبب آسیب‌ های جدی تحصیلی در جمعیت دانش‌ آموزی کشور شده‌است.

محمدمحسن بیگی - مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها