پس از اعلام هشدار هواشناسی در مورد ورود یک توده بارش برف و باران به کشور، آماده‌ باش لازم را به نیروهای‌مان دادیم.
کد خبر: ۱۳۰۷۵۲۰

پس از آغاز بارش، نیروهای هلال‌ احمر در محورها حضور پیدا کرده و امدادرسانی را به آسیب‌دیدگان آغاز کردند.

بر همین اساس و تا روز ۲۳ اسفندماه، ۲۰ استان شامل آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، فارس، قزوین، قم، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد تحت تغییر شرایط جوی قرار گرفتند که با حضور به موقع نیروهای امدادی هلال‌احمر در ۹۱ محور کوهستانی و هشت شهر به گرفتاران در برف و باران امدادرسانی شد.

بر اساس آمارها، ۱۸۳ تیم شامل ۵۹۵ نفر در عملیات حضور داشتند که به ۱۰۶۱۶ نفر امدادرسانی شد و ۴۶۸۴ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند.

نیروهای هلال‌احمر به لحاظ عملیاتی کاملا آماده بودند و خدا را شکر در تمام محورها و در زمان موثر پاسخگو بودیم، به‌طوری‌که بر اثر سرما و یخ‌زدگی مصدوم یا فوتی نداشتیم.

ما به‌دلیل وجود۵۶۱ پایگاه در سطح کشور، در تمام نقاط حضور داریم و از قبل نیز به نیروهای‌مان آماده‌باش داده بودیم و به همین دلیل دچار مشکل نشدیم.

ضمن این‌که ما به عنوان هلال‌احمر در حیطه کاری خود، با تمام قوا و توان کار کردیم و محور به محور پاسخگو بودیم، اما به هرحال ناهماهنگی‌هایی در نبستن جاده‌ها در زمان خود وجود دارد که همین مساله باعث افزایش فشار کاری شد و ما مجبور به اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان شدیم.

توصیه‌مان به مردم این است که تا حد امکان از رفتن به سفرهای غیرضروری خودداری کنند، اما اگر در مواردی مجبور به انجام سفر شدند، امکانات گرمایشی مانند لباس و پتو به همراه داشته باشند، بنزین کافی نیز همراه‌شان باشد تا مانند خودروهایی که شب ۲۲ اسفندماه در مسیر سمنان دچار کمبود بنزین شده بودند، دچار مشکل نشوند، از جاده‌های اصلی استفاده کنند، در نهایت در صورتی که مسیر خود را در جاده‌های اصلی گم کردند، با شماره تلفن ۱۱۲ تماس بگیرند تا همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک آنها بشتابند.

در خصوص دستگاه‌های مسؤول هم هر چه ارتباط بین دستگاهی نزدیک‌تر باشد، امداد‌رسانی نیز سریعتر خواهد شد.

در حوادث مختلف بر اساس مدیریت بحران، بین دستگاه‌ها تقسیم کار می‌شود تا امدادرسانی سریعتر انجام شود.

باید سعی کنیم با کمک مردم از وقوع حوادث پیشگیری کنیم و هموطنان توجه داشته باشند اگر هشداری به آنها داده می‌شود برای جلوگیری از رخداد حوادث تلخ برای آنهاست و باید این هشدارها را جدی بگیرند.

محمدباقر محمدی - معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها