معاون درمان سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد

درمان رایگان افراد بالای ۶۵ سال در کشور

آخرین خبرها درباره تغییرات وضعیت کرونا در کشور از این حکایت دارد که این روزها ۹شهر خوزستان، در وضعیت قرمز قرار دارد و به‌تازگی هم اولین فرد مبتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی در استان قزوین، جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۳۰۴۲۵۴

حدود یک ماه می‌شود ویروس جهش‌ یافته وارد کشور شده و اکنون اولین مرگ ناشی از ویروس جهش‌یافته، ثبت شده‌است. درست است که اخبار از شرایط بد ویروس کرونا در کشور می‌گوید اما از یک ماه پیش تا به امروز، آمار تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونای جهش‌ یافته ا‌نگشت‌شمار است، چراکه افراد مبتلا به ویروس جهش‌ یافته شناسایی شده و در قرنطینه به سر می‌برند.

بعد از شناسایی مورد جدید ابتلا به ویروس جهش‌یافته، از افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بودند، تست مولکولی و ژنتیک گرفته می‌شود.

علاوه براین در مناطق مختلف، به صورت اتفاقی از افراد تست ژنتیک گرفته می‌شود تا آماری دقیق‌تر از ابتلا به ویروس کرونای جهش‌ یافته انگلیسی به دست بیاید، بنابراین ویروس جهش‌یافته در کشور تحت کنترل است.

در وزارت بهداشت و درمان، تیم‌های واکنش سریع کرونا تشکیل شده‌است. هر زمانی که جهشی در آمار ابتلا یا مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در منطقه‌ای رویت شود، این تیم‌ها وارد عمل می‌شود.

بررسی طغیان ناگهانی ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری، در نقاط مختلف کشور، بر عهده این تیم‌هاست. تیم واکنش‌سریع تاکنون سه تا چهار بار و در نقاط مختلف کشور، شاهد طغیان ویروس بوده‌است. بعد از شناسایی طغیان، تیم واکنش‌سریع وارد عمل شده و از گسترش ویروس در کشور، جلوگیری می‌کند.

حمید سوری - رئیس تیم واکنش سریع کووید 19 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها