از خانه تکانی که حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟

بی‌ پناه در آخر اسفند

کد خبر: ۱۳۰۷۹۸۴
حال خبرهای دنیا در سالی که گذشت خوش نبود، هر صفحه خبری که ورق می‌زدیم یک خبر ناگوار اضافه می‌شد و حال دل اهالی رسانه را مثل مردم بدتر می‌کرد.
 
بعضی اوقات به نظرم می‌رسید که این اخبار شاید به دلیل جذابیت بیشتر خبرهای تلخ و پر تنش اینقدر روی خروجی رسانه‌ها قرار می‌گیرند، اما وقتی باقی اخبار را هم مرور می‌کردیم خبر خوب چندانی پیدا نمی شد و دنیا گرفتار سیاهی اخبار شده بود.
 
جدا معتقدم حال دنیا هر روز در حال بدتر شدن است. تصور می‌کنم هر چه تقویم بیشتر ورق می‌خورد زندگی برای انسان سخت‌تر می‌شود. امسال اما علاوه بر تمامی سختی‌هایی که هر روز به سختی‌های گذشته دنیا افزوده می‌شد کرونا هم آویز غمگینی از طاق آسمان بود که هر روز بالای سر مردم دنیا خودنمایی می‌کرد.
گاهی اوقات آمار فوتی‌ها را که در خبر می‌خواندم باورم نمی شد، یعنی به همین سادگی داریم هموطنان خودمان را از دست می‌دهیم؟!
 
به آمار جهانی که نگاه می‌کردم نگران تر می‌شدم و حتی گاهی اوقات برای حال نوع بشر مجبور بودم بغضم را کنترل کنم، تمام اینها را به سنگین تر شدن کار و افزایش شیفت کاری و افزوده شدن بخش کرونا به اخبار اضافه کنید و تصور کنید چقدر فشار روحی بالایی در بین اهالی خبر در صدا و سیما بود که البته بعد از مدتی بخش کرونا حذف شد و گوینده اصلی خبر باید اخبار کرونا را هم می‌گفت.
 
البته در این بین، اخباری مثل واکسن ایرانی کرونا هم گاهی اوقات التیامی بر احوال خسته اهالی خبر بود که مثل یک چراغ کوچک در طوفان، هرچند کم سو و کم رمق، اما روحیه بخش و غرور آفرین بود. به عنوان مثال در تماسی که در بخش خبری با دختر آقای مخبر بعد از تزریق واکسن گرفتیم و با او روی آنتن خبر گفت‌وگو کردیم به عنوان یک خانم ایرانی به خودم افتخار کردم و حال همه‌مان خیلی خوب شد.
 
این صحیح است که خداوند در قرآن می‌فرماید که ما شما را در سختی آفریدیم، اما سالی که گذشت از همه نظر و برای تمام مردم دنیا سخت بود، از انفجارهای کشورهای اطراف خودمان مثل افغانستان و عراق گرفته تا اتفاقات و انتخابات آمریکا در آن سوی دنیا و کشته‌هایی که هرروز به واسطه این ویروس منحوس به خاطره‌ها افزوده می‌شدند همه و همه این سال را در بین سال‌های مختلف متمایز کرده بود و باعث شد دنیا سال ملتهبی داشته باشد، هرچند، روزهای پایانی سال اخبار سیاه کمتری روی کاغذهای سفید نقش می‌بندند و به نظر می‌رسد پیشانی تب آلود زمین کمی خنک تر شده باشد.
 
با تمامی این تفاسیر تصور می‌کنم تا آن غایب سفر کرده که گره تمام گرفتاری‌ها به دستان مبارک ایشان باز می‌شود ظهور نکند هیچ باری از روی دوش جامعه برداشته نمی شود، ما سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، تمام دنیا درگیر اتفاقات بزرگ و سخت بود، اما آرزوی من همچنان همان است که خداوند به انسان رحم کند و خبر ظهور مهدی موعود را بخوانم. ان‌شاء‌ا...
 

فضه‌سادات حسینی گوینده خبر / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها