پیمان فخری، این روزها همه فکر و ذکرش تیمش است؛ تیمی که با مدال المپیک 2020 توکیو، افتخارات شمشیربازی را کامل کند.
کد خبر: ۹۹۰۸۵۵

حالا هم در جایزه بزرگ‌ها و جام‌جهانی امتیاز برای رنکینگ جمع می‌کند. سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر یک هفته‌ای است شاگردانش را برای پادوای ایتالیا تمرین می‌دهد. شمشیربازان تا چهارشنبه تمرین می‌کنند و بعد پنج شش روزی استراحت دارند و چند روز مانده به سفر، دوباره به اردو برمی‌گردند برای آخرین تمرینات؛ سفری که 13 بهمن ماه مقصدش پادووای ایتالیاست. تیم سه نفره به پادووا می‌رود، اما فخری با همه شمشیربازان ملی‌پوش سابر کار می‌کند. حتی دو سه جوانی که به قول خودش قرار است به المپیک 2020 برسند.

او درباره ترکیب تیمش می‌گوید: «دو نفر اول تیم مشخص هستند. مجتبی عابدینی و علی پاکدامن؛ اما هنوز نفر سوم را قطعی نکرده‌ام.»

البته اگر محمد رهبر را در ترکیب سه مسافر ایتالیا دیدید تعجب نکنید. چرا که حالا فخری بد جوری به او اعتقاد دارد: «شاید محمد رهبر نفر سوم باشد. او یکی از برگ برنده‌های من در سنگال بود. مجتبی و علی همیشه خوب بوده‌اند، اما رهبر از سنگال به این طرف عالی است. او بعد از المپیک ریو یک پای ثابت تیم ملی است.»

سرمربی تیم ملی شمشیربازی از حالا حس رقابت را به جان شاگردانش انداخته: «دو سه شمشیرباز جوان خوب در اردو دارم که مطمئن باشید برای المپیک 2020 عالی می‌شوند. حالا انگیزه و رقابت بین بچه‌ها خیلی زیاد شده است. طوری که دیگر حتی به مجتبی هم رحم نمی‌کنند. من در اردو به همه شمشیربازان تکنیک را یک جور یاد می‌دهم و بقیه‌اش بستگی به خودشان دارد، یکی به‌نحو احسن استفاده می‌کند و یکی نه.»

فخری می‌خواهد تیمش با دست پر از ایتالیا برگردد: «مسابقه پادوا خیلی حیثیتی است. ما برای مدال می‌رویم تا با دست پر برگردیم. البته کار راحتی هم نداریم، 9 تیم اول دنیا می‌آیند. در میدانی که رقابت‌ها نزدیک است‌. البته ما هم امیدواریم و بچه‌ها هم خوب تمرین می‌کنند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها