دولتشاهی با «وارونگی» به دبی رسید

سحر دولتشاهی بازیگری است که آهسته و پیوسته نردبان موفقیت را طی کرد. او اواخر دهه 70 با تئاترهای دانشجویی کارش را آغاز کرد و از اواسط دهه 80 با ایفای نقش‌های کوتاه پایش به سینما باز شد. در اواسط دهه 80 در سینما با حضور در آثار کارگردانانی چون بهرام بیضایی، اصغر فرهادی، همایون اسعدیان، بهرام توکلی و زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور نشان داد که حاضر است کم‌کار باشد و نقش‌های کوتاه بازی کند، اما به هر قیمتی جلوی دوربین نرود. دولتشاهی سال گذشته با فیلم سینمایی «وارونگی» در جشنواره فیلم فجر حضور یافت. آن‌طور که مهر می‌گوید این فیلم به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهنام بهزادی در نهمین نمایش بین‌المللی خود در جشنواره فیلم «دبی» به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۹۷۷۷۳۲

جشنواره بین‌المللی فیلم «دبی» یکی از جشنواره‌های فیلم آسیاست که هرساله در دبی برگزار می‌شود. این جشنواره در دسامبر 2004 با شعار «پیوند فرهنگ‌ها، برخورد اندیشه‌ها» آغاز به‌ کار کرد. «وارونگی» که اکران آن از شب یلدا آغاز می‌شود، جایزه بهترین فیلم از جشنواره «مد» ایتالیا را از آن خود کرد و بعد از اکران در جشنواره فجر در بخش نوعی نگاه جشنواره کن، جشنواره‌های ونکوور، هامبورگ، کمبریج، مِد ایتالیا، کرلا، جشنواره فیلم‌های ایرانی کانادا و هفته فیلم‌های ایرانی پاریس روی پرده رفت و مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. پخش این فیلم سینمایی برعهده پخش رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت حبیب اسماعیلی است. سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا، علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان‌بخش، ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم‌نبات و عباد کریمی بازیگران «وارونگی» هستند.

در خط داستانی «وارونگی» آمده است: سهیل پس از چندین سال، نشانی نیلوفر را پیدا کرده و سراغش آمده است. رابطه آنها که در گذشته ناکام مانده، حالا در آستانه شکل‌گیری دوباره است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها