گره کور در گروه‌های اول و دوم

بایرن- اتلتیکو در بازی تشریفاتی

در شرایطی که سرنوشت گرو‌های سوم و چهارم مشخص شده و هم تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی و هم صدرنشینان این دو گروه تعیین شده‌اند، در گرو‌ه‌های اول و دوم، گرهی کور دیده می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۵۱۶

در گروه اول آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن که صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کرده‌اند، رقابتی سخت برای صدرنشینی دارند. هر دو تیم 11 امتیازی هستند و تنها به دلیل بازی‌های رودررو (که از نظر یوفا ملاک است) پاری‌سن‌ژرمن بالاتر ایستاده در صورتی که اگر قرار بود تفاضل گل ملاک باشد، آرسنال با تفاضل 9 بالاتر از پاری‌سن‌ژرمن با تفاضل شش می‌ایستاد. دو تیم در پاریس به تساوی یک ـ یک و در لندن به تساوی 2ـ2 رسیدند و به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف، پاری‌سن‌ژرمن بالاتر از آرسنال ایستاده است. تیم پاریسی امشب حریفی بسیار آسان را در برابر خود می‌بیند و در صورت برد با هر نتیجه‌ای صدرنشین گروه خواهد شد. آرسنال هم در سوئیس در خانه بازل بازی دارد و می‌داند تقریبا هیچ بختی برای صدرنشینی ندارد و باید به بازی با تیم‌های اول گروه‌های دیگر در مرحله بعد فکر کند.

در گروه دوم اوضاع به مراتب پیچیده‌تر است. بنفیکا با هشت امتیاز، ناپولی با هشت امتیاز و بشیکتاش با هفت امتیاز در رده‌های اول تا سوم هستند و دینامو با دو امتیاز از این گروه حذف شده است.

در دیدارهای امشب این گروه، بنفیکا در زمین خود با ناپولی بازی می‌کند که دیداری سرنوشت‌ساز است. دیگر دیدار این گروه در اوکراین بین دو تیم دینامو و بشیکتاش برگزار می‌شود. بشیکتاش اگر در بازی امشب با هر نتیجه‌ای به برتری برسد، از این گروه صعود خواهد کرد. تیم ترکیه‌ای در یک صورت با نتیجه تساوی هم می‌تواند از گروه صعود کند، آن هم در شرایطی که ناپولی در بازی امشب شکست بخورد. بشیکتاش در بازی‌های رودررو با ناپولی یک برد (در ایتالیا) و یک تساوی (در ترکیه) دارد و در صورت هم امتیاز شدن با ناپولی می‌تواند به‌عنوان تیم دوم صعود کند. دو بازی همزمان امشب بسیار تعیین‌کننده است و از هیجان خاصی هم برخوردار است.

در گروه سوم همه چیز مشخص شده است. بارسلونا (12 امتیاز) و منچسترسیتی (8 امتیاز) به عنوان تیم‌های اول و دوم صعود کرده‌اند و مونشن‌گلادباخ هم با پنج امتیاز در رده سوم ایستاد و به یورولیگ رفت چون در دیدارهای رودررو با سلتیک بهتر نتیجه گرفت و سلتیک هم تنها حذف شده این گروه است. به این دلایل عمده، دیدارهای امشب برای تیم‌ها جنبه تشریفاتی دارد. بارسا در زمین خود با مونشن‌گلادباخ بازی می‌کند و منچسترسیتی با سلتیک.

در گروه چهارم هم همه چیز شفاف است. اتلتیکومادرید با 15 امتیاز در صدر است و بایرن با 9 امتیاز تیم دوم است و این دو تیم در دیداری کاملا تشریفاتی به مصاف هم می‌روند. بایرن می‌داند که دوم شده و در مرحله حذفی باید به مصاف یکی از هشت سرگروه برود. به همین دلیل ترجیح می‌دهد انرژی خود را برای بازی حساس حذفی بگذارد. با این حال نمی‌تواند از بازی خانگی مقابل اتلتیکو بی تفاوت بگذرد. در این گروه فقط جنگ بر سر تیم سوم است یعنی تیمی که باید از لیگ قهرمانان اروپا به یورولیگ فرستاده شود؛ روستوف چهار امتیاز دارد و آیندهوون یک امتیاز. با توجه به تساوی دو تیم در روسیه، اگر تیم هلندی در بازی خانگی امشب با هر نتیجه‌ای به برتری برسد، به یورولیگ می‌رود و روستوف را حذف خواهد کرد اما تساوی دو تیم یا برد روستوف رای به حضور روستوف در لیگ اروپا خواهد داد.

برنامه بازی‌ها:

همه بازی‌ها راس ساعت 15/23

گروه اول:

پاری‌سن‌ژرمن ـ لودوگورتس

بازل ـ آرسنال

گروه دوم:

بنفیکا ـ ناپولی

دیناموکیف ـ بشیکتاش

گروه سوم:

بارسلونا ـ مونشن‌گلادباخ

منچسترسیتی ـ سلتیک

گروه چهارم:

بایرن ـ اتلتیکو

آیندهوون ـ روستوف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها