دالایی لاما با ترامپ دیدار می کند

رهبر معنوی بودایی‌های تبت اعلام کرد که می‌خواهد با دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.
کد خبر: ۹۷۱۶۲۷
دالایی لاما با ترامپ دیدار می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، دالایی لاما، رهبر معنوی بوداییان تبت چین قصد دارد با دونالد ترامپ دیدار کند. دیداری که قطعا پکن را خشمگین خواهد کرد چرا که وی را فردی جدایی طلب می‌داند .

دالایی لاما تاکید کرد:می دانم که برای سفر به آمریکا مشکلاتی وجود دارد اما من به این کشور رفته و با رئیس جمهور جدید آمریکا دیدار خواهم کرد.

وی در جریان سفر خود به اولانباتور مغولستان گفت که وی همواره آمریکا را به عنوان "یک کشور رهبری کننده در جهان آزاد" می داند.

دالایی لاما درباره مواضع کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا پیش از برگزاری انتخابات گفت: در حال حاضر کسی که در انتخابات پیروز شده است مسئولیت کشور را برعهده دارد و باید اقدامات خود را براساس واقعیت انجام دهد.

لازم به ذکر است که با وجود هشدارهای دولت پکن مبنی بر تخریب روابط دیپلماتیک، باراک اوباما، در ماه ژوئن با دالایی لاما در کاخ سفید ، دیدار و گفت‌وگو کرد.

چین همواره دالایی لاما را به عنوان یک جدایی طلب می داند اما دالایی لاما فقط خواستار خود مختاری سرزمینش تبت است.

گفتنی است که دولت پکن همواره اعتراض خود را نسبت به کشورهایی که از دالایی لاما میزبانی کرده‌اند اعلام کرده و نسبت به تخریب روابط پکن با این کشورها هشدار داده است. در سال 2006پس از بازدید دالایی لاما از مغولستان ، چین پروازهای بین پکن و اولانباتور را لغو کرد

در همین راستا وزارت خارجه مغولستان در بیانیه‌ای در واکنش به این اعتراض اعلام کرد: این سفر از سوی دولت تنظیم نشده بلکه توسط بودایی‌های مغول ترتیب داده شده است و دولت مغولستان نمی‌تواند در این باره کاری انجام دهد.

.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها