رئیس پلیس آگاهی تهران ضمن هشدار در مورد رفتار اتباع ایرانی در خارج از کشور گفت: چنانچه هر یک از اتباع جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مرتکب جرمی شوند، مراتب از طریق اینترپل آن کشور به اداره پلیس بین‌الملل ناجا منعکس می‌شود. بدیهی است این موارد در سوابق کیفری فرد ثبت شده و علاوه بر این به موجب قانون صدور گذرنامه با محدودیت‌هایی برای خروج مجدد این افراد اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۶۰

سردار محمدیان خاطرنشان کرد: ارتکاب اعمال مجرمانه توسط ایرانیان در خارج از کشور حیثیت ملی را خدشه‌دار می‌کند. بنابراین مواظب اعمال و رفتار خود در خارج از کشور باشید. هر ایرانی در خارج از کشور سمبل انقلاب اسلامی و نماینده و سفیر مردم ایران محسوب می‌شود، پس برادران و خواهران گرامی سعی کنند بهترین سفیر کشورمان در دنیا باشند.

وی در ادامه افزود: وجود جرایم سازمان یافته و شبکه‌های مافیایی در برخی کشورها و عدم آشنایی افراد با شگردها و عملکرد این باندها سبب می‌شود اتباع ایران که با هدف مهاجرت یا اخذ روادید (ویزا) به این کشورها سفر می‌کنند بعضا در همان بدو ورود به دام صیادان و جاعلان بین‌المللی افتاده و همه اندوخته زندگی خود را در این راه از دست بدهند، پس برای پیشگیری از تحویل دادن مدارک هویتی (بخصوص گذرنامه) به افراد غیرمسئول خودداری کنید و در نظر داشته باشید برای اخذ ویزا به سفارتخانه کشور مورد نظر مراجعه کرده و از هرگونه تماس یا اعتماد به دلالان و واسطه‌ها بپرهیزید.

سردار همچنین گفت: به افراد ناشناسی که در فرودگاه‌ها و اطراف سفارتخانه‌ها با طرح دوستی می‌خواهند اعتماد شما را جلب کنند، اعتماد نکنید و با توجه به شیوع حمل و انتقال مواد مخدر و سایر اشیا و موارد غیرمجاز از طریق جاسازی در بسته‌های کوچک و حمل آن توسط مسافران عازم به خارج کشور، از پذیرفتن هر بسته یا شی یا امانتی از افراد ناشناس حتی برای مدت بسیار کوتاه بشدت پرهیز کنید.

سردار محمدیان در پایان گفت: توجه داشته باشید در برخی کشورها از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، داروهای مسکن قوی و کدئین دار جزو مواد مخدر محسوب می‌شود و حاملان این گونه داروها تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. لذا از همراه داشتن این داروها در مسافرت‌های خارجی خودداری کنید و در صورت ضرورت حتما نسخه پزشک معالج را همراه داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها